Hvordan ved de om bebs har skidt inde i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

Frøken J.

Mette&Alexander skriver:

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål....  Men jeg tror ikke at de kan se om babyen har skidt i vandet, men deri mod om den skulle være stresset ved at køre en strimmel hvor de kigget på hjertet om hjertelyden dykker, for så kan det jo være et tegn på at den er stresset, fostervandet renser jo sig selv..... 

Hvis du går i fødsel, og vandet går kan man jo se om det er grønt, og det er ikke lækkert skulle jeg hilse og sige, Prøvede det med min søn for 4 år siden. En stor grøn pøl på vores badeværelses gulv, nøj jeg blev da lidt bange, vi skyndte os ind på syghuset. HVor de tjekket ham med en elektrode på hans hoved under fødslen, her kunne de se om hjertet slog som det skulle og heldigvis havde han det godt og kunne fødes normalt 2 timer efter....

Undskyld, det var vist også lidt indforstået det jeg skrev - svært at forstå hvis man ikke har set min anden tråd Men det er fordi jeg har været til check på fødegangen i dag, hvor jeg fik kørt strimmel i tre kvarter, fordi den lilles hjertelyd er for hurtig.. Skal tilbage i morgen og have kørt en mere, og var også til en scanning hvor de checkede hendes hjerte. Og det var der lægen sagde, at hjertelyden fx kunne være så hurtig, hvis barnet var stresset, men mere sagde han ikke om det - og så tænkte jeg om hun kunne have skidt i vandet, hvis nu hun var stresset derinde..

Men tak for dit svar! det er rart at høre lidt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

moars

Frøken J. skriver:

Nå men efter min tur på FG i dag og scanninger, CTG og alt det bøvl, er jeg jo begyndt at tænke en del over tingene her til aften. Sikkert en efterreaktion, i og med jeg havde det fint nok derinde.

Anyways, der er jo det her med min babys hjertelyd er for hurtig. Og da jeg var til en ekstra scanning nævnte lægen, at det fx kunne skyldes baby var stresset, og sådan.. Og nu tænker jeg så.. Man hører jo tit, at hvis baby er stresset inde i maven, så skider de i fostervandet så det bliver grønt. Og det er jo ikke godt. Men hvordan ved de egentlig, om det er sket, hvis man ikke går i fødsel?

Jeg tænker.. Kan min baby fx have skidt i vandet derinde nu uden man opdager det? Og det er vel farligt så?

Jeg skal ind og have kørt en strimmel mere i morgen, men tænkte at måske nogen af jer viste noget.. Så jeg ikke skulle gå og tænke over det i aften.

Man bliver lidt bekymret, især fordi jeg faktisk har det rimelig skidt her til aften med hovedpine, kvalme og svimmelhed.. Og det har jeg egentlig også haft de sidste dage, det er bare først nu det slår mig, at det er tilbagevendende..

Nå, tanker fra en kommende mor.. What do you know?

https://www.baby.dk/debat/104604pi1/graviditet/stresset-barn-og-groent-fostervand.aspx

Her snakker de om noget i den retning. Jeg har også kun hørt om det op til fødsel. Ikke at man kunne gå rundt med det i flere dage (grønt fostervand). Og de undersøgelser du har fået foretaget ville vise hvis baby bliver forgiftet f.eks. (sådan som jeg har forstået det).

Heldigvis lyder det til at de tjekker godt op på jer begge! Husk at være ærlig om hvordan du har det. Sådan som du beskriver det  havde jeg det også á flere omgange under den her sidste graviditet + højt BT ...altså lidt tendens til svangerskabsforgiftning. Man kan bl.a. også få taget blodprøve der viser om "forgiftningen" påvirker organerne. F.eks. nyrer etc. I det omfang vil man tale om egentlig svangerskabsforgiftning. Det er jeg sikker på de vil undersøge hvis mistanke herom.

Op med stængerne og lad dig opvarte. Sådan fik jeg det bedre, selvom jeg bestemt ikke er den type. Men om ikke andet så for babys skyld.

Anmeld

31. august 2011

moars

ville lige sige at ved begge mine fødsler har der været grønt fostervand....Her var begge babyers hjertelyd påvirket på den måde at de faldt og steg meget.

Selve fødslen er dog en stresset situation for baby og grønt fostervand er ikke helt unaturligt.

Denne gang havde min søn det lidt skidt, og blev suget, og havde kvalme et par døgn efter som følge af det.

Anmeld

31. august 2011

skønneunger

ved min sidste fødsel var vandet grønt fordi han blev stresset og hjertet styrtdykkede, det var sket mens jeg havde veer, fik at vide det normalt var der det skete.

Anmeld

31. august 2011

Mauser.

Jeg har det altså også dårligt for tiden søde, med ondt i hovedet og svimmel samt kvalme ! :/ jeg tror nu at hun har det fint derinde, sagde de noget om hvorfor hun evt. var stresset ?

Anmeld

1. september 2011

Frøken J.

moars skriver:

https://www.baby.dk/debat/104604pi1/graviditet/stresset-barn-og-groent-fostervand.aspx

Her snakker de om noget i den retning. Jeg har også kun hørt om det op til fødsel. Ikke at man kunne gå rundt med det i flere dage (grønt fostervand). Og de undersøgelser du har fået foretaget ville vise hvis baby bliver forgiftet f.eks. (sådan som jeg har forstået det).

Heldigvis lyder det til at de tjekker godt op på jer begge! Husk at være ærlig om hvordan du har det. Sådan som du beskriver det  havde jeg det også á flere omgange under den her sidste graviditet + højt BT ...altså lidt tendens til svangerskabsforgiftning. Man kan bl.a. også få taget blodprøve der viser om "forgiftningen" påvirker organerne. F.eks. nyrer etc. I det omfang vil man tale om egentlig svangerskabsforgiftning. Det er jeg sikker på de vil undersøge hvis mistanke herom.

Op med stængerne og lad dig opvarte. Sådan fik jeg det bedre, selvom jeg bestemt ikke er den type. Men om ikke andet så for babys skyld.

Tak for dit svar! så skal jeg nok ikke bekymre mig om lige dét i hvert fald! Men vil være ærlig i dag, for jeg har de sidste aftener haft det ret skidt med en trykken i hovedet, kvalme og svimmelhed.. Og har startet dagen i dag med at kaste op, og tror godt jeg kan igen. Det er virkelig dejligt, at de checker én i hoved og røv (bogstavelig talt ), så man ikke skal være nervøs. De er virkelig proffer!

Anmeld

1. september 2011

Frøken J.

skønneunger skriver:

ved min sidste fødsel var vandet grønt fordi han blev stresset og hjertet styrtdykkede, det var sket mens jeg havde veer, fik at vide det normalt var der det skete.

Okay, så skal jeg nok ikke bekymre mig om hun har skidt i vandet på nuværnede tidspunkt derinde.. Men tak for dit svar!

Anmeld

1. september 2011

Frøken J.

Mulleunge skriver:

Jeg har det altså også dårligt for tiden søde, med ondt i hovedet og svimmel samt kvalme ! :/ jeg tror nu at hun har det fint derinde, sagde de noget om hvorfor hun evt. var stresset ?

De sagde ikke hun var stresset, ham overlægen der scannede mig sagde bare, at det var en mulig forklaring på hurtig hjertelyd. Men det virkede ikke som om, at han tænkte det var dét.. Det fik mig bare til at tænke over det. Men prøver lige at forklare dem i dag det her med jeg har/har haft det skidt, så må vi se hvad de vælger at gøre ved det!

Anmeld

1. september 2011

moars

Frøken J. skriver:

Tak for dit svar! så skal jeg nok ikke bekymre mig om lige dét i hvert fald! Men vil være ærlig i dag, for jeg har de sidste aftener haft det ret skidt med en trykken i hovedet, kvalme og svimmelhed.. Og har startet dagen i dag med at kaste op, og tror godt jeg kan igen. Det er virkelig dejligt, at de checker én i hoved og røv (bogstavelig talt ), så man ikke skal være nervøs. De er virkelig proffer!

håber du snart får det bedre. Det er bare øv, og så når man er højgravid og spekulere på baby også osv.

Anmeld

1. september 2011

Nessie

Håber de undersøger dig grundigt i dag, og kan give dig svar på dine spørgsmål.

Kommer du lige med en update, når du er hjemme igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.