Fondanten, jeg gemmer i lufttæt pose, bliver STENHÅRD!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

K&S

julie69 skriver:

jeg laver altid min frosting med FRI og soyamælk. Der er en opskrift på vegetarkontakt

Er det denne her?

http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-frosting=12

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Mi

**Stolt Mor<3** skriver:

Det skal i micro ovnen i nogle sekunder og wupti så er det formklar, bare endelig ikke giv det for meget, meget lidt tid af gangen og mærk efter og er det stadig lidt hårdt så bare nogle sekunder mere

Det vil jeg prøve. Men kan det godt holde sig i skabet, eller skal det så ligge i køleskabet? Jeg har mit liggende i rigtig længe, for laver jo ikke kager så ofte.

Anmeld

30. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Mi skriver:

Det vil jeg prøve. Men kan det godt holde sig i skabet, eller skal det så ligge i køleskabet? Jeg har mit liggende i rigtig længe, for laver jo ikke kager så ofte.

Du skal først varme det når det skal bruges.

Men det med hvor længe det kan opbevares var ikke noget jeg vidste, men en fra tråden skrev vidst nok at 1 måned i køgleskab eller 3 måneder i fryser. Men det må være hjemmelavet fondant der er snak om, tror bestemt de færdiglavede på nettet f.eks holder længere-det kan os være der står udløbsdato på.

Anmeld

30. august 2011

Mi

**Stolt Mor<3** skriver:

Du skal først varme det når det skal bruges.

Men det med hvor længe det kan opbevares var ikke noget jeg vidste, men en fra tråden skrev vidst nok at 1 måned i køgleskab eller 3 måneder i fryser. Men det må være hjemmelavet fondant der er snak om, tror bestemt de færdiglavede på nettet f.eks holder længere-det kan os være der står udløbsdato på.

TAK

Anmeld

30. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Mi skriver:

TAK

Jamen selv tak

Anmeld

31. august 2011

julie69

K&S skriver:

Super  er det også til at putte i pop-cakes?

Altså jeg bruger det altid i kager da vi ikke spiser mælkeprodukter herhjemme

Ja det var det link du havde fundet. Smager super lækkert

Anmeld

31. august 2011

K&S

julie69 skriver:

Altså jeg bruger det altid i kager da vi ikke spiser mælkeprodukter herhjemme

Ja det var det link du havde fundet. Smager super lækkert

Anmeld

31. august 2011

linemus

K&S skriver:

Og nuuuuu jeg lige har dig, kan man lave frosting til pop-cakes uden brug af flødeost eller smør? Jeg har mulighed for at bruge FRI bagemargarine - som ikke indeholder mælkeprodukter

Du kan lave palminsmørcreme (PSC). Det smager også bedre Opskriften ligger herinde et sted, og istedet for at bruge mælk, bruger du koncentreret hyldesaft

Sig til, hvis du har brug for andre opskrifter uden mælkeprodukter, så har jeg dem sikkert - jeg spiser nemlig ikke dyr, men gerne kage

- Line

Anmeld

31. august 2011

K&S

linemus skriver:

Du kan lave palminsmørcreme (PSC). Det smager også bedre Opskriften ligger herinde et sted, og istedet for at bruge mælk, bruger du koncentreret hyldesaft

Sig til, hvis du har brug for andre opskrifter uden mælkeprodukter, så har jeg dem sikkert - jeg spiser nemlig ikke dyr, men gerne kage

- Line

Øj, det var smart, det skal jeg jo alligevel bruge til lagkagerne

Kan man putte kakaopulver i, så det bliver mørkt ligesom kagen?

Det er min svigerinde, der er mælkeallergiker og jeg plejer at kunne finde opskrifter uden mælk, men hvis jeg får problemer, skriver jeg helt sikkert til dig TAK

Anmeld

31. august 2011

linemus

K&S skriver:

Øj, det var smart, det skal jeg jo alligevel bruge til lagkagerne

Kan man putte kakaopulver i, så det bliver mørkt ligesom kagen?

Det er min svigerinde, der er mælkeallergiker og jeg plejer at kunne finde opskrifter uden mælk, men hvis jeg får problemer, skriver jeg helt sikkert til dig TAK

Ja, det har jeg afprøvet, det smager super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.