Fondanten, jeg gemmer i lufttæt pose, bliver STENHÅRD!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

K&S

Anasmor skriver:

Jeg har det sådan, at hvis fondanten er så hård at man ikke nemt kan ælte det op med hænderne, så ryger det i skraldespanden.

Mht frosting uden mælk, så er jeg ikke bekendt med en opskrift på det desværre

Findes der en kun med mælk og ikke flødeost? For så kan jeg måske erstatte mælken med soyamælk/fløde?

Sorry for de mange spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

K&S

Anasmor skriver:

Jeg har det sådan, at hvis fondanten er så hård at man ikke nemt kan ælte det op med hænderne, så ryger det i skraldespanden.

Mht frosting uden mælk, så er jeg ikke bekendt med en opskrift på det desværre

Og tusind tak for svar ang. fondanten, så er det godt den er røget ud!

Anmeld

30. august 2011

M&M's Mor

Hvis i har en klump fondant tilbage fra sidst som er blevet sten hård så giv den 10-20 sek et par gange i micro'en alt efter størrelse men pas på det bliver meget varmt inde i midten så gør det nænsomt og ælt imellem hver opvarmning...

Anmeld

30. august 2011

Kløver

K&S skriver:

Gør jeg noget forkert? Jeg hvde nogle blomster til overs sidste gang - dem har jeg puttet i en plastikbeholder, men de bliver stenhårde

Fondant bliver helt hårdt, fordel når man laver større ting

Hvis man gemmer en rest og bruger den igen, giver man det en tur i micro, så bliver den igen blød og medgørlig

Anmeld

30. august 2011

mth1987

Ja har haft mit i micro'en men ærligt så syntes jeg det bliver noget møg. Der kommer hårde klumper i da yder siden ikke bliver som resten. Og ja det bliver møg varmt i midten. Av av

Anmeld

30. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Mi skriver:

Kan man så stadig bruge det???? Jeg har nemlig lige smidt mit ud, fordi det var hårdt som sten 

Det skal i micro ovnen i nogle sekunder og wupti så er det formklar, bare endelig ikke giv det for meget, meget lidt tid af gangen og mærk efter og er det stadig lidt hårdt så bare nogle sekunder mere

Anmeld

30. august 2011

Sara85

Jeg har også gode erfaringer med at smide det et par sek i microovnen, og hvis det ikke blir super godt, så lige et par dråber olie og så micro ovn igen

Det virker!! :-D

Anmeld

30. august 2011

anmaj

den fondant du senere vil genbruge skal ligge i en pose i køleskabet og så bliver det godt nok hårdere men så skal det bare ligge til rumtemperatur og så kan det modelleres igen..

Anmeld

30. august 2011

julie69

jeg laver altid min frosting med FRI og soyamælk. Der er en opskrift på vegetarkontakt

Anmeld

30. august 2011

K&S

julie69 skriver:

jeg laver altid min frosting med FRI og soyamælk. Der er en opskrift på vegetarkontakt

Super  er det også til at putte i pop-cakes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.