En tur på AOMA (hvidovre hospital)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

banditten2011

Mette. skriver:

Ja, jeg var til tilvækst scanning omkring uge 30 og igen i uge 35, det startede egentligt med min læge troede jeg havde for lidt fostervand, men endte ud i at min datter var 17% mindre end gennemsnit, og derfor blev jeg scannet igen i uge 35. Det var en læge på svangerabulatoriet som foretog scanningen som foregår ligesom NF og MD.

Hun kom ud 41+1 og vejede 3300 gram, så hun var ikke så stor, men helt perfekt og intet i vejen. Bare husk på alle ikke får lige store børn, så der behøver bestemt ikke være noget galt

det er dejligt at hører de stadig kan nå at blive store så der er vel forhåbentlig ikk noget at frygte..

har virkelig frygtet at jeg ville få et stort barn og så får man af vide at han måske er undervægtig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

banditten2011

mille25 skriver:

krydser finger for jer.....håber at alt er som det skal være.....

Taak søde kusine

Anmeld

30. august 2011

banditten2011

tulle84 skriver:

Hej:0)

Jeg går til kontrol hver 14 dag med vores drengs vægt dvs vækst scanning derefter samtale hos lægen - De måler hovede omfang - lårben - mave - så ligger de tallene sammen og så derud fra har de en ca vægt. Det tag omkring 15 min kommer lidt an på hvordan han/hun ligger.

Jeg har en datter på 2 år nu - hun vejet 2588 gram da hun blev født - og født 15 dage før termin men det kommer også meget an på hvor stor man selv er osv.

Hvor langt er du?

org hun var godt nok ikk stor så

altså vejer nok omkring 15 kilo for meget i forhold til hva jeg skal og har taget mellem 1-2 kilo på og er 29+5 idag

Anmeld

30. august 2011

mille25

banditten2011 skriver:

Taak søde kusine

smil.....jeg håber virkelig alt er som det skal være.....

Anmeld

30. august 2011

banditten2011

BigBabyWish skriver:

Hvor langt henne er du og hvad skønnede de den lille til, siden de syntes han virkede for lille?

er idag 29+5 og sidste mandag skønnede jordmoder ham til 1200g og lægen idag syntes ikk han var vokset på den uge så hun ville hellere være på den sikre side og så få mig en til en scanning

Anmeld

30. august 2011

banditten2011

TrineMine86 skriver:

okei, jeg blev vægtscannet i uge 28+4 og der var vægten 1260 g. så det passer jo fint med din JMs vurdering i sidste uge, men den bette skulle jo gerne have taget en 200 g på siden sidste uge, men det kan jo også være de bare ikke rigtig har kunnet vurdere det

jaah håber hun har skønnet lidt forkert

Anmeld

30. august 2011

Filippa & Liva

banditten2011 skriver:

er idag 29+5 og sidste mandag skønnede jordmoder ham til 1200g og lægen idag syntes ikk han var vokset på den uge så hun ville hellere være på den sikre side og så få mig en til en scanning

Okay, jeg er sikker på at alt er lige som det skal være ...

Vores pige blev skønnet til 1100 g da jeg var i uge 29, dernæst kun 1500g 3 uger efter så det var jo heller ikk meget hun havde taget på, i løbet af de tre uger. Heldigvis er det jo kun et skøn de kan give, en scanner kan give et mere præcist resultat så håber alt er i orden hos jeres lille guldklump.

Anmeld

30. august 2011

banditten2011

BigBabyWish skriver:

Okay, jeg er sikker på at alt er lige som det skal være ...

Vores pige blev skønnet til 1100 g da jeg var i uge 29, dernæst kun 1500g 3 uger efter så det var jo heller ikk meget hun havde taget på, i løbet af de tre uger. Heldigvis er det jo kun et skøn de kan give, en scanner kan give et mere præcist resultat så håber alt er i orden hos jeres lille guldklump.

jaah håber os hun bar har skønnet forkert

er os meget spændt på at se hva de siger..

Anmeld

30. august 2011

tulle84

banditten2011 skriver:

org hun var godt nok ikk stor så

altså vejer nok omkring 15 kilo for meget i forhold til hva jeg skal og har taget mellem 1-2 kilo på og er 29+5 idag

da jeg var i 30+2 vejet han 1394 og der lå han -16 procent under middel. De siger hvis babyen ligger under -22 procent så er det de begynder at overveje om de skal ud for så kan det være de ikke får næring nok osv - men der skal meget til.

Så hvis du er 29+5 og han ca vejer 1200 gram så er det flot - men godt de JM bestiller den eks scanning altid dejligt at se babyen igen og alt er okay. Tror ikke du skal være nervøs, tror det hele er fint. Men kender alt til det man bliver altid nervøs når det er ens barn det handler om.

Anmeld

30. august 2011

banditten2011

tulle84 skriver:

da jeg var i 30+2 vejet han 1394 og der lå han -16 procent under middel. De siger hvis babyen ligger under -22 procent så er det de begynder at overveje om de skal ud for så kan det være de ikke får næring nok osv - men der skal meget til.

Så hvis du er 29+5 og han ca vejer 1200 gram så er det flot - men godt de JM bestiller den eks scanning altid dejligt at se babyen igen og alt er okay. Tror ikke du skal være nervøs, tror det hele er fint. Men kender alt til det man bliver altid nervøs når det er ens barn det handler om.

jaa håber os virkelig han har taget på og ikk stadig vejer omkring 1200g..

men må bar vente til jeg kan komme til scanning  imorgen eller torsdag og så må man tage det derfra så længe han har det fint og der er massere af liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.