En tur på AOMA (hvidovre hospital)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.047 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. august 2011

banditten2011

valgte at ringe op på AOMA idag da jeg syntes jeg kunne mærke en markant forskel på liv inde i maven, det var sleet ikk så voldsomt som det plejede og sådan havde det været i et par dage

nå men vi kommer op og får kørt en strimmel og alt ser fint ud havde dog 4 plukveer på 10min og det syntes hun lige var i overkanten så der ville lige komme en læge og kigge på det..

Alt så fint ud MEN hun syntes at lille manden virkede lidt for lille så vi ska til en tilvækst scanning imorgen eller torsdag så er meget spændt på at hører hva de siger..

er der nogle af jer andre dejlige damer der har fået lavet en tilvækst scanning? hvor langt var i da det var? foregår det ligesom NF og MD scanniger?? håber der er nogle som kan svarer mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

mille25

krydser finger for jer.....håber at alt er som det skal være.....

Anmeld

30. august 2011

TrineMine86

banditten2011 skriver:

valgte at ringe op på AOMA idag da jeg syntes jeg kunne mærke en markant forskel på liv inde i maven, det var sleet ikk så voldsomt som det plejede og sådan havde det været i et par dage

nå men vi kommer op og får kørt en strimmel og alt ser fint ud havde dog 4 plukveer på 10min og det syntes hun lige var i overkanten så der ville lige komme en læge og kigge på det..

Alt så fint ud MEN hun syntes at lille manden virkede lidt for lille så vi ska til en tilvækst scanning imorgen eller torsdag så er meget spændt på at hører hva de siger..

er der nogle af jer andre dejlige damer der har fået lavet en tilvækst scanning? hvor langt var i da det var? foregår det ligesom NF og MD scanniger?? håber der er nogle som kan svarer mig

uhh det er altid træls at få sådan nogat at vide, men  at er som det skal være

jeg har været til vækstscanning hver 4 uge, og det foregår næsten ligesom NF og MD scanning, dog skal de denne gang måle hovedets omkreds, mavens omkreds og lårbenet, og ud fra disse tal vurderes vægten..

nu ved jeg ikke hvor langt du er, men vores baby blev vægtscannet igår 36+3 og blev skønnet til at veje 2870 g. så det var helt perfekt..

Anmeld

30. august 2011

Mette.

banditten2011 skriver:

Ja, jeg var til tilvækst scanning omkring uge 30 og igen i uge 35, det startede egentligt med min læge troede jeg havde for lidt fostervand, men endte ud i at min datter var 17% mindre end gennemsnit, og derfor blev jeg scannet igen i uge 35. Det var en læge på svangerabulatoriet som foretog scanningen som foregår ligesom NF og MD.

Hun kom ud 41+1 og vejede 3300 gram, så hun var ikke så stor, men helt perfekt og intet i vejen. Bare husk på alle ikke får lige store børn, så der behøver bestemt ikke være noget galt

Anmeld

30. august 2011

tulle84

Hej:0)

Jeg går til kontrol hver 14 dag med vores drengs vægt dvs vækst scanning derefter samtale hos lægen - De måler hovede omfang - lårben - mave - så ligger de tallene sammen og så derud fra har de en ca vægt. Det tag omkring 15 min kommer lidt an på hvordan han/hun ligger.

Jeg har en datter på 2 år nu - hun vejet 2588 gram da hun blev født - og født 15 dage før termin men det kommer også meget an på hvor stor man selv er osv.

Hvor langt er du?

Anmeld

30. august 2011

4kløver

Her Syndes de også at min pige var for lille. Og holdt øje med hende og de scannede mig bare helt som du kender det. Denne gang vil de kigge lidt mere efter hvordan han vokser.

Anmeld

30. august 2011

Filippa & Liva

Hvor langt henne er du og hvad skønnede de den lille til, siden de syntes han virkede for lille?

Anmeld

30. august 2011

banditten2011

TrineMine86 skriver:

uhh det er altid træls at få sådan nogat at vide, men  at er som det skal være

jeg har været til vækstscanning hver 4 uge, og det foregår næsten ligesom NF og MD scanning, dog skal de denne gang måle hovedets omkreds, mavens omkreds og lårbenet, og ud fra disse tal vurderes vægten..

nu ved jeg ikke hvor langt du er, men vores baby blev vægtscannet igår 36+3 og blev skønnet til at veje 2870 g. så det var helt perfekt..

mange taak

Jeg er idag 29+5 men i sidste mandag skønnede jordmoder ham til 1200g men hun syntes ikk hun kunne mærke forskel fra jeg var til jordmoder og nu..

org det var da en dejlig vægt så baby kan jo stadig nå at blive lidt større

Anmeld

30. august 2011

Clisolka

banditten2011 skriver:

Vækstscanninger gik jeg til ca. hver 4 uge - efter uge 37 hver uge. Du bliver scannet ligesom ved NF og MD 

Anmeld

30. august 2011

TrineMine86

banditten2011 skriver:

mange taak

Jeg er idag 29+5 men i sidste mandag skønnede jordmoder ham til 1200g men hun syntes ikk hun kunne mærke forskel fra jeg var til jordmoder og nu..

org det var da en dejlig vægt så baby kan jo stadig nå at blive lidt større

okei, jeg blev vægtscannet i uge 28+4 og der var vægten 1260 g. så det passer jo fint med din JMs vurdering i sidste uge, men den bette skulle jo gerne have taget en 200 g på siden sidste uge, men det kan jo også være de bare ikke rigtig har kunnet vurdere det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.