Uge 6 - lyserødt og brunt udflåd! Råd/viden søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

Mom2012

Snehund skriver:

Nej - det er helt ok

Jeg ved godt at det ikke altid ender, som man så inderligt håber - Og jeg havde brug for at få et par levende historier - med nogle med lignende oplevelser - uanset hvad grunden er til mine "forstyrrelser" - så er det rart at kunne debatere og læse om jeres oplevelser og historier/viden og erfaringer.

Tak fordi du ville dele din med mig

Det var godt! Og det var så lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Ansemusen

Snehund skriver:

Hej

Søger nogen, der har erfaring og/eller viden om "farvet udflåd".

Er lige gået ind i uge 6 - har haft lidt brunligt udflåd de sidste par morgener - og her til eftermiddag er det lidt lyserødt. Ikke decideret blødning, men ikke hvidt, som det ellers har været.

Har en tid hos lægen til første undersøgelse - men det er først midt i næste uge (min uge 7). Min umiddelbare tanke er, at vente med at opsøge lægen indtil denne planlagte konsultation, medmindre jeg begynder at bløde mere/mens. agtigt.

Har læst noget om, at på dette tidspunkt (uge 6) sker der noget med moderkagen, der kan fremkalde lidt blødning? Nogen der ved noget om det?

Og at lidt blod er ok/normalt .Men har desværre også læst, at det kan skyldes SA eller graviditet uden for livmoderen.

Har ikke deciderede smerter - har kun haft lidt niv og stik i underlivet - men ikke noget jeg forbinder med udflådet.

Nogen der har erfaring/viden/råd (ud over lægebesøg), I vil dele med mig?

På forhånd tak

En lille smule blod er okay  Hvis du har ondt, skal du dog søge hjælp!

Jeg fik selv en tryghedsscanning i uge 10, pga. meget lille blødning. Det var rigtig rart!  Så lå den lille basse og vinkede med sine små kuglehænder

Anmeld

31. august 2011

Dorthe77

Jeg havde tilsvarende lille blødning i uge 5+. Gynækologen tog mig ind til en scanning bare for en sikkerheds skyld. Det var for tidligt at se hjertelyd, men betryggende at se fostervandsboblen ligge, hvor den skulle. Var til scanning igen i uge 7 og der var et fint blinkende hjerte, så alt forløber sig som det skal

Tror ikke du skal være nervøs, men omvendt er det nok godt nok at vende det med lægen - bare for at være helt sikker

Håber alt er okay

Anmeld

31. august 2011

Snehund

Ansemusen skriver:

En lille smule blod er okay  Hvis du har ondt, skal du dog søge hjælp!

Jeg fik selv en tryghedsscanning i uge 10, pga. meget lille blødning. Det var rigtig rart!  Så lå den lille basse og vinkede med sine små kuglehænder

Tak for dit svar og beskrivelsen af din gode oplevelse 

Det er rørende at forestille sig, hvis der også ligger et lille liv derinde i min mavseDet håber jeg meget

Anmeld

31. august 2011

Snehund

Dorthe77 skriver:

Jeg havde tilsvarende lille blødning i uge 5+. Gynækologen tog mig ind til en scanning bare for en sikkerheds skyld. Det var for tidligt at se hjertelyd, men betryggende at se fostervandsboblen ligge, hvor den skulle. Var til scanning igen i uge 7 og der var et fint blinkende hjerte, så alt forløber sig som det skal

Tror ikke du skal være nervøs, men omvendt er det nok godt nok at vende det med lægen - bare for at være helt sikker

Håber alt er okay

Tak for dit svar

Wauv det lyder dejligt at kunne se et lille blinkende hjerte Det må være en fantastisk oplevelse - og måske også sådan gøre det hele lidt mere virkeligt og nærværende.

Jeg har ikke ondt (kun ganske lidt niv og stik - som har været der hele tiden - men ikke noget decideret smertefuldt) og der har ikke været noget at se siden i går eftermiddags.Så jeg satser indtilvidere på, at alt er i skønneste orden

Jeg vil helt sikkert nævne det for lægen på næste onsdag - hvor jeg skal til første lægebesøg. Måske jeg også kan få lov at blive scannet, hvis hun vil henvise mig videre?! Kunne i hvert fald være rart med lidt afklaring. På det tidspunkt skulle jeg også gerne være trådt ind i uge 7. Hvis der dukker flere tegn på uregelmæssigheder op inden, vil jeg helt sikkert kontakte hende inden.

God bedring med kvalmen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.