Uge 6 - lyserødt og brunt udflåd! Råd/viden søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.654 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Snehund

Hej

Søger nogen, der har erfaring og/eller viden om "farvet udflåd".

Er lige gået ind i uge 6 - har haft lidt brunligt udflåd de sidste par morgener - og her til eftermiddag er det lidt lyserødt. Ikke decideret blødning, men ikke hvidt, som det ellers har været.

Har en tid hos lægen til første undersøgelse - men det er først midt i næste uge (min uge 7). Min umiddelbare tanke er, at vente med at opsøge lægen indtil denne planlagte konsultation, medmindre jeg begynder at bløde mere/mens. agtigt.

Har læst noget om, at på dette tidspunkt (uge 6) sker der noget med moderkagen, der kan fremkalde lidt blødning? Nogen der ved noget om det?

Og at lidt blod er ok/normalt .Men har desværre også læst, at det kan skyldes SA eller graviditet uden for livmoderen.

Har ikke deciderede smerter - har kun haft lidt niv og stik i underlivet - men ikke noget jeg forbinder med udflådet.

Nogen der har erfaring/viden/råd (ud over lægebesøg), I vil dele med mig?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Mom2012

Snehund skriver:

Hej

Søger nogen, der har erfaring og/eller viden om "farvet udflåd".

Er lige gået ind i uge 6 - har haft lidt brunligt udflåd de sidste par morgener - og her til eftermiddag er det lidt lyserødt. Ikke decideret blødning, men ikke hvidt, som det ellers har været.

Har en tid hos lægen til første undersøgelse - men det er først midt i næste uge (min uge 7). Min umiddelbare tanke er, at vente med at opsøge lægen indtil denne planlagte konsultation, medmindre jeg begynder at bløde mere/mens. agtigt.

Har læst noget om, at på dette tidspunkt (uge 6) sker der noget med moderkagen, der kan fremkalde lidt blødning? Nogen der ved noget om det?

Og at lidt blod er ok/normalt .Men har desværre også læst, at det kan skyldes SA eller graviditet uden for livmoderen.

Har ikke deciderede smerter - har kun haft lidt niv og stik i underlivet - men ikke noget jeg forbinder med udflådet.

Nogen der har erfaring/viden/råd (ud over lægebesøg), I vil dele med mig?

På forhånd tak

Man siger at det er helt normalt at have under en graviditet..

Nu ikke for at gøre dig bange men jeg sagde det nu alligevel til min læge, som lavet en gu og derefter sendte mig til ekstra scanning.. Den scanning viste så at der intet liv var.. Jeg var 12+3 der.. 

Jeg ville få det undersøgt for en sikkerhedsskyld! 

for at alt er som det skal være! 

Anmeld

30. august 2011

AndreasMor84

Jeg havde selv det samme 2 gange i starten af graviditeten.. i uge 7 og i uge 11 - det betød ikke noget og vidst ganske normal.

Anmeld

30. august 2011

Snehund

Ann87 skriver:

Man siger at det er helt normalt at have under en graviditet..

Nu ikke for at gøre dig bange men jeg sagde det nu alligevel til min læge, som lavet en gu og derefter sendte mig til ekstra scanning.. Den scanning viste så at der intet liv var.. Jeg var 12+3 der.. 

Jeg ville få det undersøgt for en sikkerhedsskyld! 

for at alt er som det skal være! 

Tak for din "historie"  Det lyder som en ubehagelig oplevelse

Anmeld

30. august 2011

Snehund

Solstråle2011 skriver:

Jeg havde selv det samme 2 gange i starten af graviditeten.. i uge 7 og i uge 11 - det betød ikke noget og vidst ganske normal.

Tak for dit svar og din opbakning. Dejligt med en positiv version. Kontaktede du lægen, da du oplevede disse "uregelmæssigheder"? Hvad sagde/gjorde han/hun?

Jeg tror, jeg vil se tiden lidt an, før jeg kontakter lægen - nu virker alt "normalt" igen. Håber det bare er kroppen, der reagerer lidt på alle forandringerne  Hvis det ikke bliver siddende/sidder hvor det helst skal , så finder jeg i hvert fald snart ud af det.

God aften

Anmeld

30. august 2011

Snehund

30. august 2011

Mom2012

Snehund skriver:

Tak for din "historie"  Det lyder som en ubehagelig oplevelse

Selv tak! Håber ikke jeg har gjort dig alt for nervøs! 

Anmeld

30. august 2011

norenberg

har oplevet det alle de 4 gange jeg har været gravid....den ene gang fik jeg en sa og de andre gange er det blevet til 3 dejlige unger...håber det ingen betydning har for din graviditet og du ender ud med en lille bebs...

Anmeld

30. august 2011

Snehund

norenberg skriver:

har oplevet det alle de 4 gange jeg har været gravid....den ene gang fik jeg en sa og de andre gange er det blevet til 3 dejlige unger...håber det ingen betydning har for din graviditet og du ender ud med en lille bebs...

Tak - ja - der er flere mulige fortolkninger på den slags "udsving" - kan jeg se. Både og  - det virker ret 50 - 50, må jeg sige. I hvert fald ud fra de erfaringer, som I, der har været så søde at svare herinde, har gjort jer - TAK

Håber på at det for mit vedkommende ender med en sund lille basse. Men det vil tiden vise. Lige nu er der ro på - trætkvalme og lidt hovedpine - ellers glad og afslappet og tror på det bedste

Anmeld

30. august 2011

Snehund

Ann87 skriver:

Selv tak! Håber ikke jeg har gjort dig alt for nervøs! 

Nej - det er helt ok

Jeg ved godt at det ikke altid ender, som man så inderligt håber - Og jeg havde brug for at få et par levende historier - med nogle med lignende oplevelser - uanset hvad grunden er til mine "forstyrrelser" - så er det rart at kunne debatere og læse om jeres oplevelser og historier/viden og erfaringer.

Tak fordi du ville dele din med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.