Av min mave - skal jeg ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Københavnermor

Jeg var på noget rengøring (arbejde), her til morgen og pludselig begyndte min mave at gøre ondt. Rigtig ondt. Det føltes som om hele livmoderen spændte op og brændte indvendigt. Jeg satte mig selvfølgelig med det samme ned og smerten varede ved i ca. et kvarter.

Min mand skyndte sig at komme og hente mig og har nu ligget i min seng siden.

Kan mærke at jeg er lidt øm, men har ikke ondt længere.

Skal jeg ringe til lægen? Manden insisterer, men jeg gider ikke at være en pivskid.. Jeg har mærket den lille, dog ikke så meget, men ikke så lidt så jeg bekymrer mig om den har det godt eller ej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

tweety2060

ja for søren! Jeg ville ringe med det samme. Så kan lægen jo vurdere om du skal ses el ej. Ville ikke tage chancer med en lille i maven. Pøj pøj!

Anmeld

30. august 2011

Mor-til-asta-09

MedRogn skriver:

Jeg var på noget rengøring (arbejde), her til morgen og pludselig begyndte min mave at gøre ondt. Rigtig ondt. Det føltes som om hele livmoderen spændte op og brændte indvendigt. Jeg satte mig selvfølgelig med det samme ned og smerten varede ved i ca. et kvarter.

Skal jeg ringe til lægen? Manden insisterer, men jeg gider ikke at være en pivskid.. Jeg har mærket den lille, dog ikke så meget, men ikke så lidt så jeg bekymrer mig om den har det godt eller ej. 

Jeg prøvede den samme, da jeg også var omkring uge 22-24 uge. 

Jeg tog til vagtlægen, som fortalte mig at det var en nerve der havde sat sig fast, Jeg kunne hverken sidde, stå eller gå en hel dag pga smerter. Men tag og ring til lægen, også hør hvad han/hun siger...

Anmeld

30. august 2011

Københavnermor

tweety2060 skriver:

ja for søren! Jeg ville ringe med det samme. Så kan lægen jo vurdere om du skal ses el ej. Ville ikke tage chancer med en lille i maven. Pøj pøj!

Tak for svar.. Er i skrivende stund på venteliste på lægens tlf!

Anmeld

30. august 2011

BABYPIGEnr4

MedRogn skriver:

Hvis du er urolig skal du altid ringe, så de kan nå at hjælpe hvis der er noget galt. Er du så langt henne du mærker liv, så kan de jo nå at redde barnet hvis der er noget galt. Du kan ringe direkte til svangregangen på hospitalet. Akutnummeret står i den mappe du har fra jordemoderen. Ring! Og tag det så roligt som du overhovedet kan

Baby'este hilsner fra Helle

Anmeld

30. august 2011

BABYPIGEnr4

MedRogn skriver:

Hellere piveskid end der går noget galt - tro mig de tager dig selvfølgelig alvorligt og hvis der ikke er noget galt, så er det jo skønt

Anmeld

30. august 2011

Københavnermor

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg prøvede den samme, da jeg også var omkring uge 22-24 uge. 

Jeg tog til vagtlægen, som fortalte mig at det var en nerve der havde sat sig fast, Jeg kunne hverken sidde, stå eller gå en hel dag pga smerter. Men tag og ring til lægen, også hør hvad han/hun siger...

Jeg har ringet nu.. Hun sagde at hun ikke troede det var noget at bekymre sig over - også fordi jeg ikke bløder - men hun ville gerne lige se mig til en tjek. Jeg skal komme derned her i formiddag. 

Anmeld

30. august 2011

Københavnermor

BABYPIGEnr4 skriver:

Hellere piveskid end der går noget galt - tro mig de tager dig selvfølgelig alvorligt og hvis der ikke er noget galt, så er det jo skønt

Tak! Jeg har lige talt med lægen og jeg skal derned til et tjek om 1 times tid. 

Jeg er sikker på at alt nok er helt fint, eller det håber jeg da, men det er rart lige at få vished.

Det var meget ubehageligt da det stod på.. 

Anmeld

30. august 2011

BABYPIGEnr4

MedRogn skriver:

Tak! Jeg har lige talt med lægen og jeg skal derned til et tjek om 1 times tid. 

Jeg er sikker på at alt nok er helt fint, eller det håber jeg da, men det er rart lige at få vished.

Det var meget ubehageligt da det stod på.. 

Held og lykke søde. Skriv hvordan det gik. Alt er forhåbentlig i orden

Knus Helle

Anmeld

30. august 2011

Københavnermor

Mange tak

Jeg lover at komme med en update! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.