Hvor længe skal man prøve ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg har nu prøvet at blive gravide i næsten et år uden held

Har hørt man kan få hjælp efter et år men gælder det først fra den dag man er til check hos lægen ?

Jeg er 30 og vi har ingen børn i forvejen.

Hvordan foregår det - hvor mange gange skal man checkes og for hvad og hvornår/hvordan vil/kan de hjælpe os ?

Det ender jo med jeg blir en gammel mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Har hørt man kan få hjælp efter et år men gælder det først fra den dag man er til check hos lægen ?

Hvordan foregår det - hvor mange gange skal man checkes og for hvad og hvornår/hvordan vil/kan de hjælpe os ?

Jeg skal forsøge at svare dig bedst muligt, og kommer lige med mig selv som eksempel.

Vi havde prøvet lidt over et år da jeg hoppede til lægen. Jeg blev derefter henvist til en gyno. som også lavede fersilitetsbehandling. Der fik jeg taget en masse blodprøver sendt til en scanning for at tjekke mine æggeledere, og manden sæd skulle tjekkes. Også kom vi i behandling.

Det går ikke super hurtigt da der kan være ventetid hvis du vælger det offentlige.

Men jeg ville klart ringe til din læge og bestille en tid og forklare som landet ligger

Anmeld

29. august 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Vil bare ønske dig held og lykke..

Jeg ved intet om det. Men tag en snak med din læge, han/hun kan råde jer på forhåbentlig bedste vis

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Jeg skal forsøge at svare dig bedst muligt, og kommer lige med mig selv som eksempel.

Vi havde prøvet lidt over et år da jeg hoppede til lægen. Jeg blev derefter henvist til en gyno. som også lavede fersilitetsbehandling. Der fik jeg taget en masse blodprøver sendt til en scanning for at tjekke mine æggeledere, og manden sæd skulle tjekkes. Også kom vi i behandling.

Det går ikke super hurtigt da der kan være ventetid hvis du vælger det offentlige.

Men jeg ville klart ringe til din læge og bestille en tid og forklare som landet ligger

okay tak for svar - tror jeg vil bestille tid til mig og kæresten så.. men hvis de nu siger alt ser fint ud så vil de ikke hjælpe eller ?

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Vil bare ønske dig held og lykke..

Jeg ved intet om det. Men tag en snak med din læge, han/hun kan råde jer på forhåbentlig bedste vis

Tak

Anmeld

30. august 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

okay tak for svar - tror jeg vil bestille tid til mig og kæresten så.. men hvis de nu siger alt ser fint ud så vil de ikke hjælpe eller ?

Så hjælper de stadig

Det gjorde de ved min mand og jeg ingen af os fejler noget. Så det skal du slet ikke være nervøs for

Anmeld

30. august 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Nogle gange går det superhurtigt fra man snakker med lægen til man får henvisningen. Nu snakkede vi med lægen lige inden jul, så der var naturligvis lidt tid hvor der ikke skete så meget, men brevet om behandlingstilbud kom i midten af januar og vi kunne starte med det samme; der var ingen venteliste

Så kom bare ned og snak med lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.