StinaOliver skriver:
Puha.
Har du nogle jm uddannelse 
Jeg vil virkelig tale med min JM i morgen om hvordan og hvor ledes .. For det skrammer mig da nu
hehe .
Ja 10-15 børn/familier skal man da forsøge at rede..
Jeg håber, du møder en åben og venlig jm, som ikke er bange for nye tiltag og anbefalinger.
Desværre er mange ikke åbne, da de mener at nye anbefalinger på ders felt er det samme som at nogen kommer og siger, at hvad de hidtil har praktiseret er forkert. Det samme var tilfældet, da man sagde, at børn ikke længere måtte sove på maven. Det tog også sin tid, og man måtte via en "læg baby på siden"-anbefaling for at få sundhedsplejerskerne med. De kunne ikke acceptere, at sove-på-maven-anbefalingen, som de selv havde været fortalere for, måske havde kostet vuggedødsliv. Forståeligt nok vel egentlig. Men det er jo ikke sådan at udviklingen bør tolkes. Tænk sig, om vi aldrig ville tage noget nyt til os, fordi vi da ville komme i tvivl om rigtigheden af, hvad vi hidtil havde gjort.. Se så, ville verden nok se skræmmende anderledes ud i dag..
For at hoppe tilbage fra tangenten: Sig til din jm, at du er klar over, at risikoen ved 42+0 ikke er overvældende, men at du ikke er i stand til at løbe selv en meget lille risiko på din babys vegne. Så risikerer du hellere en lidt mere smertefuld fødsel. (Bare mit forslag, hvis du møder modstand, hvilket jeg ikke håber, du gør.)
Anmeld