2 gangs fødende . over tid ? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Frk. Himmelblå

StinaOliver skriver:

Min lillesøster fødte søndag en pige hvor hun gik 11 dage over tid og hun blev ikke sat igang . Det skulle hun først i morgen hvis hun ikke havde født :/

Så tror ikke den regl er indført.

Men jeg skal JM i morgen så vil jeg da høre hende . for jeg syntes godt nok det er ved at være strengt nu :/ Også fordi jeg har en lille vildbasse på 15 mdr

Det kan være min JM også vil sætte mig igang 41+0 men ja hvem ved /

Fatter ikke, at hospitalerne er så afventende. Jeg ved godt, det er dyrt med igangsættelser. Men 10-15 babyliv om året er mildest talt ikke at spøge med.
Jeg sagde til min jm, at jeg ganske simpelt ville blive for nervøs for min babys ve og vel, hvis jeg skulle gå længere end til 41+0.
(Ikke at der overhovedet behøver ske noget ved det, men du ved, når først man har tænkt tanken...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Stinahauptnielsen

Lise skriver:

Min 2. fødsel var rigtig fin. Meget bedre end første gang. Min første fødsel var nu også god, men anden gang vidste jeg jo meget mere om hvad jeg havde i vente, og jeg var meget bedre til at arbejde med veerne end første gang.

Første fødsel varede 8 timer og anden fødsel varede ca 1½ time (aktiv fødsel). Jeg læste at din første fødsel gik hurtigt - du skal regne med at din anden fødsel går hurtigere når den først går igang. Hvor hurtigt gik din første fødsel?

Du lyder til at have haft det nemt

Jamen jeg havde termin d. 28.05.2010 og fødte d. 01.06.2010 kl 06:48

Da kl var 24 syntes jeg at jeg kunne mærke noget totalt underligt og som om jeg skulle til at have min mens. så jeg ringede ud og de undersøgte mig og sagde at jeg vil føde inden længe så vi tog hjem igen . Men bare 3 timer efter altså kl 03:00 kunne jeg slet ikke holde ud at være nogle steder af bare smete.. ( er lidt en tudeprinsesse ) så vi røg afsted igen og jeg 06:48 var han ude.. Så det tog ikke langtid syntes jeg selv..

Anmeld

29. august 2011

Stinahauptnielsen

Frk. Himmelblå skriver:

Fatter ikke, at hospitalerne er så afventende. Jeg ved godt, det er dyrt med igangsættelser. Men 10-15 babyliv om året er mildest talt ikke at spøge med.
Jeg sagde til min jm, at jeg ganske simpelt ville blive for nervøs for min babys ve og vel, hvis jeg skulle gå længere end til 41+0.
(Ikke at der overhovedet behøver ske noget ved det, men du ved, når først man har tænkt tanken...)

Altså ja det er nok mig der er dum. men jeg vidste faktisk ikke at børn mistede livet hvis de var inde i morderen for langtid efter termins dato. Så helt klart i morgen vil jeg da sige til hende jeg overhovedet ikke har lyst til at gå meget mere end et par dage over termin .

Anmeld

29. august 2011

Frk. Himmelblå

StinaOliver skriver:

Altså ja det er nok mig der er dum. men jeg vidste faktisk ikke at børn mistede livet hvis de var inde i morderen for langtid efter termins dato. Så helt klart i morgen vil jeg da sige til hende jeg overhovedet ikke har lyst til at gå meget mere end et par dage over termin .

Du er da ikke dum! Husk på, at 10-15 børn er et meget lille tal set i forhold til, hvor mange, der kommer til verden hvert år. MEN naturligvis er det samtidig et hjerteskærende højt tal, når man tænker på det enkelte liv, og den enkelte familie.
I mange andre lande er grænsen 41+0. Også fordi, babyer ofte taber sig de sidste dage i livmoderen, da moderkagen har det med at svækkes, når terminen passeres... Desuden trænger fosterfedtet sommetider helt ind i huden på sent fødte, og baby mister dermed det beskyttende lag mod fostervandet. Derfor ser man fra tid til anden, at babyer født efter termin fødes med tør og skellet hud. som kræver lidt kærlig behandling.... Så flere gode grunde til at tage spørgsmålet om igangsættelse alvorligt.

Anmeld

29. august 2011

Stinahauptnielsen

Frk. Himmelblå skriver:

Du er da ikke dum! Husk på, at 10-15 børn er et meget lille tal set i forhold til, hvor mange, der kommer til verden hvert år. MEN naturligvis er det samtidig et hjerteskærende højt tal, når man tænker på det enkelte liv, og den enkelte familie.
I mange andre lande er grænsen 41+0. Også fordi, babyer ofte taber sig de sidste dage i livmoderen, da moderkagen har det med at svækkes, når terminen passeres... Desuden trænger fosterfedtet sommetider helt ind i huden på sent fødte, og baby mister dermed det beskyttende lag mod fostervandet. Derfor ser man fra tid til anden, at babyer født efter termin fødes med tør og skellet hud. som kræver lidt kærlig behandling.... Så flere gode grunde til at tage spørgsmålet om igangsættelse alvorligt.

Puha.

Har du nogle jm uddannelse

Jeg vil virkelig tale med min JM i morgen om hvordan og hvor ledes .. For det skrammer mig da nu hehe .

Ja 10-15 børn/familier skal man da forsøge at rede..

Anmeld

29. august 2011

Lise

StinaOliver skriver:

Du lyder til at have haft det nemt

Jamen jeg havde termin d. 28.05.2010 og fødte d. 01.06.2010 kl 06:48

Da kl var 24 syntes jeg at jeg kunne mærke noget totalt underligt og som om jeg skulle til at have min mens. så jeg ringede ud og de undersøgte mig og sagde at jeg vil føde inden længe så vi tog hjem igen . Men bare 3 timer efter altså kl 03:00 kunne jeg slet ikke holde ud at være nogle steder af bare smete.. ( er lidt en tudeprinsesse ) så vi røg afsted igen og jeg 06:48 var han ude.. Så det tog ikke langtid syntes jeg selv..

Jo, jeg er da meget taknemmelig for min fødsler  Men det lyder da også til at din første gik ret fint. Når nu første fødsel gik forholdsvis hurtigt, så må du reagere hurtigt når du mærker at fødslen går igang denne gang.

Jeg skrev at min anden fødsel varede 1½ time. Det var den aktive del. Men der var heldigvis et optræk... Jeg vågnede kl 4 om morgenen, og begyndte at mærke milde veer. Det fortsatte nogle timer. Kl 9 var jeg kun 3 cm åben, kl 10 4 cm, og kl 11.37 fødte jeg. Den sidste time var meget smertefuld, men kunne arbejde med det og være i det (kunne jeg slet ikke første gang), så det hele gik rimelig efter bogen. Jeg havde jo hørt at 2. gangsfødende fødte meget hurtigere end første gang, så vi tog på hospitalet mens veerne stadig var milde... det var rart at være dér, da Fanden tog ved mig

Held og lykke med din forestående fødsel.

Anmeld

29. august 2011

Frk. Himmelblå

StinaOliver skriver:

Puha.

Har du nogle jm uddannelse

Jeg vil virkelig tale med min JM i morgen om hvordan og hvor ledes .. For det skrammer mig da nu hehe .

Ja 10-15 børn/familier skal man da forsøge at rede..

Jeg håber, du møder en åben og venlig jm, som ikke er bange for nye tiltag og anbefalinger.
Desværre er mange ikke åbne, da de mener at nye anbefalinger på ders felt er det samme som at nogen kommer og siger, at hvad de hidtil har praktiseret er forkert. Det samme var tilfældet, da man sagde, at børn ikke længere måtte sove på maven. Det tog også sin tid, og man måtte via en "læg baby på siden"-anbefaling for at få sundhedsplejerskerne med. De kunne ikke acceptere, at sove-på-maven-anbefalingen, som de selv havde været fortalere for, måske havde kostet vuggedødsliv. Forståeligt nok vel egentlig. Men det er jo ikke sådan at udviklingen bør tolkes. Tænk sig, om vi aldrig ville tage noget nyt til os, fordi vi da ville komme i tvivl om rigtigheden af, hvad vi hidtil havde gjort.. Se så, ville verden nok se skræmmende anderledes ud i dag..
For at hoppe tilbage fra tangenten: Sig til din jm, at du er klar over, at risikoen ved 42+0 ikke er overvældende, men at du ikke er i stand til at løbe selv en meget lille risiko på din babys vegne. Så risikerer du hellere en lidt mere smertefuld fødsel. (Bare mit forslag, hvis du møder modstand, hvilket jeg ikke håber, du gør.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.