2 gangs fødende . over tid ? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fødte 2. gang i 40+5, hvor jeg 1. gang fødte i 38+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Valle81

StinaOliver skriver:

Hej piger..

Nogle der ved om en anden gangs fødende får lov at gå meget over tid ??

Stina

Hey,

Jamen du må gå til 42+0 om det er 1 eller 12 graviditet med mindre der selvfølgelig ds komplikationer

Min 1. Gik jeg 4 dage over tid
Min 2. Gik jeg 12 dage over tid
Min 3. Fødte jeg dagen før termin

Er ikke blevet sat igang nogle af gangene

Anmeld

29. august 2011

cnmigo

StinaOliver skriver:

Med min første fødte jeg os på 4 dagen ..

Men her anden gang er jeg tæt på termin uden at føde. ( ikke så heldig som dig )

Hvis jeg må spørge om din fødsel nummer 2 var nemmere end nummer 1 ?

Selvfølgelig må du spørge

Med nr. 1 gik vandet om aftenen og ved midnatstid begyndte veerne - blev indlagt 6cm åben ved 7tiden om morgenen og Emma blev født ca. 12:30.

Havde termin 28/7 og Emma blev født 1/8.

Med nr. 2 gik vandet ved midnatstid, veerne udeblev og blev indlagt til igangsætning kl. 14:00. Fik ve-drop ca. 15:00 og Simon blev født 16:45.

Havde termin 9/10 og Simon blev født 2/10

Ved ikke om nr. 2 var nemmere - men jeg vidste jo mere hvad der skulle foregå så jeg slap f.eks. for at blive syet, det blev jeg med Emma. Jeg ventede lidt (så godt man nu kan) da hovedet var ude, med at presse resten ud, tror det hjalp.

Men selve det med igangsætning, AV for HULEN og det gik aaaaaaaaaaaalt for stærkt for mig! 

Bad om smertestillende - epidural - kl. 16:1o fordi jeg ikke kunne mere, men da var jeg 10cm åben og skulle presse og ja, så kom han jo en halv time senere.

Av og stress *pyh*

Anmeld

29. august 2011

Frk. Himmelblå

StinaOliver skriver:

Hej piger..

Nogle der ved om en anden gangs fødende får lov at gå meget over tid ??

Stina

I januar vurderede læge-eksperter at gravide fremover som praksis bør igangsættes ved 41+0. Om hospitalerne har indført denne anbefaling er en anden snak. (Finder lige et link)...
Men du bør uden problemer kunne få en aftale om en igangsættelse, hvis din graviditet skulle vare til 41+0.

-Jeg selv fødte 6 timer efter termin første gang.

-Og 6 DAGE over termin anden gang. (Så nåede det lige inden igangsættelse, som jeg var blevet lovet ved 41+0)

Held og lykke med det hele 

Anmeld

29. august 2011

Stinahauptnielsen

Lise skriver:

Ja, den sidste ventetid er hård  Men der er altså ikke noget at gøre ved det..

Fødte selv 38+3 første gang og 40+0 anden gang, så har ikke prøvet at gå over tid. Ville også DØ af utålmodighed hvis jeg skulle

Jeg håber da os jeg rammer min termins dato , men man ved skam aldrig..

Hvordan var din 2 fødsel ?

Ja jeg er sgu lidt nervøs. men det er man vel altid

Anmeld

29. august 2011

Stinahauptnielsen

cnmigo skriver:

Selvfølgelig må du spørge

Med nr. 1 gik vandet om aftenen og ved midnatstid begyndte veerne - blev indlagt 6cm åben ved 7tiden om morgenen og Emma blev født ca. 12:30.

Havde termin 28/7 og Emma blev født 1/8.

Med nr. 2 gik vandet ved midnatstid, veerne udeblev og blev indlagt til igangsætning kl. 14:00. Fik ve-drop ca. 15:00 og Simon blev født 16:45.

Havde termin 9/10 og Simon blev født 2/10

Ved ikke om nr. 2 var nemmere - men jeg vidste jo mere hvad der skulle foregå så jeg slap f.eks. for at blive syet, det blev jeg med Emma. Jeg ventede lidt (så godt man nu kan) da hovedet var ude, med at presse resten ud, tror det hjalp.

Men selve det med igangsætning, AV for HULEN og det gik aaaaaaaaaaaalt for stærkt for mig! 

Bad om smertestillende - epidural - kl. 16:1o fordi jeg ikke kunne mere, men da var jeg 10cm åben og skulle presse og ja, så kom han jo en halv time senere.

Av og stress *pyh*

1000 tak

Puha ,, det lyder jo faktisk meget stille og roligt. men har godt hørt folk sige at blive sat igang er ikke sjovt fordi alt går så stærkt :/

Jeg føler hele tiden det er ved at være, men ja så forsvinder det igen :/

Anmeld

29. august 2011

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

I januar vurderede læge-eksperter at gravide fremover som praksis bør igangsættes ved 41+0. Om hospitalerne har indført denne anbefaling er en anden snak. (Finder lige et link)...
Men du bør uden problemer kunne få en aftale om en igangsættelse, hvis din graviditet skulle vare til 41+0.

-Og 6 DAGE over termin anden gang. (Så nåede det lige inden igangsættelse, som jeg var blevet lovet ved 41+0)

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2011/04/01/nye -fodselsregler-giver-dy/index.xml

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Artikle r/2011/0331150539.htm

Her var lidt om det, og jeg kan se, at det vist nærmere drejer sig om 10 dage over tid.... Og blot JM-samtale efter en uge. Men jeg selv fik altså lov.

Anmeld

29. august 2011

Lise

StinaOliver skriver:

Jeg håber da os jeg rammer min termins dato , men man ved skam aldrig..

Hvordan var din 2 fødsel ?

Ja jeg er sgu lidt nervøs. men det er man vel altid

Min 2. fødsel var rigtig fin. Meget bedre end første gang. Min første fødsel var nu også god, men anden gang vidste jeg jo meget mere om hvad jeg havde i vente, og jeg var meget bedre til at arbejde med veerne end første gang.

Første fødsel varede 8 timer og anden fødsel varede ca 1½ time (aktiv fødsel). Jeg læste at din første fødsel gik hurtigt - du skal regne med at din anden fødsel går hurtigere når den først går igang. Hvor hurtigt gik din første fødsel?

Anmeld

29. august 2011

Stinahauptnielsen

Frk. Himmelblå skriver:

Min lillesøster fødte søndag en pige hvor hun gik 11 dage over tid og hun blev ikke sat igang . Det skulle hun først i morgen hvis hun ikke havde født :/

Så tror ikke den regl er indført.

Men jeg skal JM i morgen så vil jeg da høre hende . for jeg syntes godt nok det er ved at være strengt nu :/ Også fordi jeg har en lille vildbasse på 15 mdr

Det kan være min JM også vil sætte mig igang 41+0 men ja hvem ved /

Anmeld

29. august 2011

Stinahauptnielsen

Frk. Himmelblå skriver:

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2011/04/01/nye -fodselsregler-giver-dy/index.xml

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Artikle r/2011/0331150539.htm

Her var lidt om det, og jeg kan se, at det vist nærmere drejer sig om 10 dage over tid.... Og blot JM-samtale efter en uge. Men jeg selv fik altså lov.

Vil jeg da lige læse på .

Mange tak :=)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.