Moster Lagkage skriver:
har en babybjørn active. hvor hun sidder foran. så prøblemet er når man skal bøje sige lidt forover for at lave ting på bordet. har nemlig lidt vrøvl med min iskas nerve.
men hel rigtig at det er fantastisk nemt, da hun så er på "arm" og med i det hele... hmm må have en til ryggen samtidig hvor storebror kan sidde, så er der også styr på ham. 
Altså jeg laver altid madplan, men sådan at jeg bare har købt ind til alt på den og så laver jeg hvad jeg har lyst til/tid til den pågældende dag.. jeg brugte også en bæresele (har dog fået en ny og genial en hvor hendes 14 kg ikke mærkes) og ellers så sad hun i en højstol med et salatblad eller ligende.. min datter som er to nu får nogengange en stol med ud og står og rører rundt..
Men nogle af de ting jeg finder lette:
Spejlæg på rugbrød (så bliver det ikke lettere
)
Pastasalat med tun (og så dropper jeg bare at blande pastaen ned i, da min datter så ikke vil spise det)
Farsbrød (hak. kyllingekød med feta, krydderier og et æg) og så små kartofler til i oven (som bare lige skal skylles) (hvis man vil have salat til så laver jeg salat hver anden dag med fx. broccoli al dente.. og uden at skære tomaterne i stykker - for så bloiver salaten bare lidt klam over natten)
Kyllingefilet med pesto og rodfrugter (fra fryseren) og friske kartofler i ovnen - det er super nemt - alt i ovnen
Mongolien bac.: et stykke frossen kyllingfilet som jeg skærer tynde fliger af, koger nogle nudler og tilbereder først kyllingen, tilsætter grønsager (som jeg kan lide) soja og krydderier - som serveres
Og så køber jeg en gang om hvert andet mdr. ind af grønsager som minimajs, sukkerærter, porer, rodfrugter (gulerødder, rødbeder, jordskokker, pastinak) og skærer dem i rette størelser (jeg skærer både til suppe-, grønsags-, og wokrette- størrelser) så koger(blanchere) jeg meget kort grønsager som gulerødderne, rødbeder i de størrelser som jeg ønsker at bruge dem i maden (de skal ned 30-40 sek) og så op igen, og når de så er kølet lidt af, fryser jeg dem ned - så kan jeg altid tage lidt op til retter som fx. mongolien..