ordenlig mad, når alt brænder på.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.570 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Moster Lagkage

jeg er godt nok ikke rigtig enlig. men min mand rejser meget så står tit selv med det hele. og der hvor det brænder på for mig, er når maden skal laves, og det er desværre ikke maden der brænder på (gid det var for det var da nemmere at løse). med en på 5 mdr og en på 2 år, så ramler det hele for mig, for den store mærker jeg er uopmærksom, og går i ballade mode, den lille vil helst hænge på armen på det tidspunkt og det virker umuligt for mig at få lavet sund og ordenlig hjemmelavet mad. jeg har brug for at høre hvordan gør i med to små og madlavning. hvilke retter er gode som man ikke skal bruge hele dagen når den lille sover og storebror er i vuggestue på at tilberede. den lille vil ikke sidde i skråstol på bordet, så flipper hun en kriger. og den store er god hjælp men kun kort tid da han går helt i ballade, altså for alvor ballade. så hjælp alle i enlige der altid har sådan styr på tingene, hvad gør man...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

MorTilGustav

Har bare lige en super nem ret:
Ferske laksestykker man bare lægger i en fad oven på frossen hakket spinat (gerne flødestuvet). I ovnen 15-20 minutter og så kartofler til. Det passer sig selv og det er SÅ nemt og SUNDT   Spinaten fungerer så som sovs til kartoflerne og man kan lige smække noget salat på som tilbehør. Man kan jo få de der poser med salat der er klar til servering. Dét er smart! Min Gustav på 22 mdr ELSKER heldigvis også bare laks

Anmeld

29. august 2011

foto på lærred

Her er nogle af de ting vi spiser når manden er på forretningsrejse:

Rugbrødsmader (der er varmt mad i børnehaven så det gør ikke så meget at hun så får rugbrød til aftensmad)

Hamberryg med kartofler og frosen grøntsager (passer sig selv)

(købe) Risengrød - mig og min datter ELSKER det, manden er ikke så glad for det, så vi slupre det i os når han er væk

Laks på panden sammen med tomater, agurk, gulerødder

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

Anmeld

29. august 2011

Moster Lagkage

foto på lærred skriver:

Her er nogle af de ting vi spiser når manden er på forretningsrejse:

Rugbrødsmader (der er varmt mad i børnehaven så det gør ikke så meget at hun så får rugbrød til aftensmad)

Hamberryg med kartofler og frosen grøntsager (passer sig selv)

(købe) Risengrød - mig og min datter ELSKER det, manden er ikke så glad for det, så vi slupre det i os når han er væk

Laks på panden sammen med tomater, agurk, gulerødder

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og invitationer

super nemt. vi har også fået vores del af risengrød, det simre løs helt selv det er dejligt.

jeg tror også problemet opstår ved der er to unger. og to der skal laves forskellig mad til og to der vil have mors opmærksomhed.

Anmeld

29. august 2011

Lise

Lav lasagne klar om dagen, og smid den i ovnen til "normal" tid - passer sig selv. Det har vi spist MEGET(!!!) da min mindstemand ville hænge, hænge, hænge fra kl 16 til 18 igennem flere måneder og manden min lavede vores tilbygning. Og lav en stor portion, og smid resten i portioner i fryseren - så er der også til en anden dag

Anmeld

29. august 2011

Moster Lagkage

MorTilGustav skriver:

Har bare lige en super nem ret:
Ferske laksestykker man bare lægger i en fad oven på frossen hakket spinat (gerne flødestuvet). I ovnen 15-20 minutter og så kartofler til. Det passer sig selv og det er SÅ nemt og SUNDT   Spinaten fungerer så som sovs til kartoflerne og man kan lige smække noget salat på som tilbehør. Man kan jo få de der poser med salat der er klar til servering. Dét er smart! Min Gustav på 22 mdr ELSKER heldigvis også bare laks

dejligt med en opskrift. dog er der to der skal laves forskellig mad til, og to der vil have opmærksomhed. så det hele sejler bare

Anmeld

29. august 2011

Moster Lagkage

Lise skriver:

Lav lasagne klar om dagen, og smid den i ovnen til "normal" tid - passer sig selv. Det har vi spist MEGET(!!!) da min mindstemand ville hænge, hænge, hænge fra kl 16 til 18 igennem flere måneder og manden min lavede vores tilbygning. Og lav en stor portion, og smid resten i portioner i fryseren - så er der også til en anden dag

ja det med fryseretter er måske en ide, det kunne man jo så lave når manden var hjemme, og så have backup til fryseren. mons tro man kan låne en bog om hvad der er godt at fryse ned. jeg har erfaringer med at alt med kartofler bliver rigtig dårlig.

Anmeld

29. august 2011

foto på lærred

Moster Lagkage skriver:

super nemt. vi har også fået vores del af risengrød, det simre løs helt selv det er dejligt.

jeg tror også problemet opstår ved der er to unger. og to der skal laves forskellig mad til og to der vil have mors opmærksomhed.

Ja min yngste er kun 7 uger, så indtil videre må jeg lave det i de lurer hun tager sig og hun er jo stadigvæk på "mors fri bar" men din på 5 måneder er jo også på grød/mos og som du siger også kræver sin del af opmærksomhenden sammen med det store.

Når jeg laver kødsovs eller sammenkogte retter så laver jeg altid ekstra som jeg kan fryse ned. Så er det nemt i mikroen sammen med lidt pasta

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager og indbydelser

Anmeld

29. august 2011

Mor1012

Moster Lagkage skriver:

jeg er godt nok ikke rigtig enlig. men min mand rejser meget så står tit selv med det hele. og der hvor det brænder på for mig, er når maden skal laves, og det er desværre ikke maden der brænder på (gid det var for det var da nemmere at løse). med en på 5 mdr og en på 2 år, så ramler det hele for mig, for den store mærker jeg er uopmærksom, og går i ballade mode, den lille vil helst hænge på armen på det tidspunkt og det virker umuligt for mig at få lavet sund og ordenlig hjemmelavet mad. jeg har brug for at høre hvordan gør i med to små og madlavning. hvilke retter er gode som man ikke skal bruge hele dagen når den lille sover og storebror er i vuggestue på at tilberede. den lille vil ikke sidde i skråstol på bordet, så flipper hun en kriger. og den store er god hjælp men kun kort tid da han går helt i ballade, altså for alvor ballade. så hjælp alle i enlige der altid har sådan styr på tingene, hvad gør man...

Spaghetti og kødsovs ( dolmio sovs )

kotteletter med frisk pasta og ketchup

lasangne

tærte

æggekage

svensk pølseret

Anmeld

29. august 2011

Den lykkelige

Nu har jeg kun en.. men hun vil også bare helst have opmærksomhed og hænge på armen.. købte så sådan en bumbo stol.. nu kan jeg lave aftensmad og madpakker mens hun gnasker i et stykke agurk eller en gulerod og sutte på.. så føler hun at hun er med.. Kunne din "store" ikke være med?? Så kunne han få opmærksomhed på den måde.. Men ellers laver vi frikadeller, kødsovs, lasagne osv til fryseren.. så er det bare op og i gryden eller ovnen også er der mad!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.