1. jordemoder besøg?? Kærsten med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

LilleMie

Jeg tager kæresten med på mandag, hvor vi skal afsted 1. gang. Så må vi se, hvad det er for noget!

Indtil videre har han været med til alle undersøgelser/scanning mv., og umiddelbart fortsætter han med at komme med til de næste jm-besøg også, med mindre han mister interessen. Jeg vil gerne have ham med, så der er 2 ører (og hukommelser), men der er ingen tvang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

SaNiNa

Her har manden været med alle gange ved jdm, han var ikke med til NF da han var i norge og arbejde på det tidspunkt.

Ved ikke helt om han skal med på tirsdag kommer an på om han kan få lidt før fri eller om jeg har født enden.

en syntes da bestem det er lige så vigtig for faderen at være med hele vejen, det er jo også deres lille barn som er på vej. og de har jo også nogle gange nogle spørgsmål.

Anmeld

2. september 2011

lycly

Min kæreste var med første og sidste gang vi var til jordemor. Egentlig mest fordi han gerne ville, han ville især gerne høre hjertelyden Han ville gerne have været med til alle besøgene , men han var på arbejde

Anmeld

2. september 2011

MomInTheMaking

Min kæreste har været med til alle lægebesøg, alle scanninger og alle jordmoder besøg.. Ja, faktisk alt baby relateret.. fordi han havde lyst og fordi jeg gerne ville have ham med.

Barnet er muligvis i min krop og det er mig der har gener, men det er ligeså meget hans barn og jeg tror personligt det har givet ham bedre forståelse for hvad det er min krop gennemgår og skal gå igennem når fødslen melder sig.

Men det er jo en smagssag, hvad man synes er nødvendigt og hvad man har lyst til..

-Sheila

Anmeld

2. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mand var med til 1. besøg hos JM begge gange - og det udelukkende for, at hører hjertelyd. Resten var ureglevant for ham

Anmeld

2. september 2011

chael

Dinsen skriver:

Hejsa... 

I morgen er det min (vores) første scanning, og ihh hvor vi glæder os  her tager kærsten self. med... Men vi er kommet til at snakke om, om det evt. er en god ide´ at han kommer med til det første besøg hos jordemoderen??  

Mvh Dinsen

Altså min kæreste var med til ALT under den første graviditet.

Og nej hvor den stakkels mand keddet sig

Men det var jo første gang og det var sådan vi følte det skulle gøres.

Den næste gang, klarede jeg alle læge og JM besøg selv, scanningerne var han dog med til og syntes det var dejligt og livsbekræftende.

Og denne her gang, der har han også kun været med til scanniger og 1 JM besøg, fordi det tilfældigvis lå på en dag han havde fri fra arbejde. Ellers så havde han ikke taget fri for det.

Men det er jo op til en selv. Der bliver jo ikke spurgt til manden, alt foregår jo med kvinden og graviditet osv.

SÅ alt efter hvor interesserede de er i det, så tager de med, men jeg ville ikke bede min mand om at tage fra for de 20-30 min det tager

*Camilla 36+2

Anmeld

2. september 2011

Molly8

Dinsen skriver:

Hejsa... 

I morgen er det min (vores) første scanning, og ihh hvor vi glæder os  her tager kærsten self. med... Men vi er kommet til at snakke om, om det evt. er en god ide´ at han kommer med til det første besøg hos jordemoderen??  

Mvh Dinsen

Vi tog det som en familie-ting og manden var med til alle JM-besøgene og senere SP-besøg. De eneste, han ikke har været med til er de lægebesøg, hvor det kun handlede om mig.

Fordelen har været, at det har været et fælles udgangspunkt at glæde sig fra. Samtidig havde manden faktisk flere spørgsmål til JM end jeg, der havde læst op på det og talt med veninderne. Det var en god optakt til fødslen, som jo også kan være ret overvældende på mændende, hvis de ikke er forberedt.

Kh Molly

Anmeld

2. september 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg var superglad for at kæresten var med og stadig var med ved alle de andre også...

Men det er jo forskelligt hvd man har lyst til..

Manden selv har også været glad for at være med til det hele.. har givet ham et indblik i hvad der foregår inden i mig på en anden måde... gjort det nemmere for ham at følge med når jeg f.eks. har plukveer eller er øm forskellige steder så ved han hvorfor osv....

Anmeld

2. september 2011

Hasselnødden

Min mand var og ville med til alt hvad der havde med graviditetsprocessen at gøre (han sørgede for at have fri og at planlægge sine dage efter det) og jeg elsker ham højt for det! Det var fantastisk at dele oplevelserne med ham

Og skulle vi få flere, så er jeg sikker på han vil med der - også selvom han kender rumlen fra vores første.

Anmeld

2. september 2011

Nitz - <3 David

Min kæreste vil gerne med til det hele.. så han var med til 1 jordemoder besøg.. Men ja.. som mange skriver så er det ikke nødvendigt.. Vi fik bare en masse papire og foldere.. og så skulle hun registrere nogle ting ang. sundhedsplejerske osv.. om de må kontakte mig..
Jeg blev ikke undersøgt til første besøg..
Men hvis manden gerne vil med, så tag ham med.. Det kan jo også være han har spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.