klamydia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Anonym trådstarter

jeg har i onsdags fået konstateret en klamydia infektion.

Sagen er nu den at jeg er i tvivl om ma overhovedet kan blive gravid, når man bære sådan en infektion.. har selvfølgelig fået de to piller ( har min kæreste også)

Nogen der ved noget ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Aagaard

Anonym skriver:

jeg har i onsdags fået konstateret en klamydia infektion.

Sagen er nu den at jeg er i tvivl om ma overhovedet kan blive gravid, når man bære sådan en infektion.. har selvfølgelig fået de to piller ( har min kæreste også)

Nogen der ved noget ??

Det kommer meget an på hvordan din krop har reageret på infektionen og hvor længe du har haft den.

Nogle har ingen meen af det efter heldbredelse, mens andre er så uheldige at infektionen har ødelagt/stoppet æggelederene.

Så det er svært at sige, men sørg for at blive rask og få så din læge til at hjælpe dig med at undersøge din fertilitet

Håber på det allerbedste for dig

Line

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Det kommer meget an på hvordan din krop har reageret på infektionen og hvor længe du har haft den.

Nogle har ingen meen af det efter heldbredelse, mens andre er så uheldige at infektionen har ødelagt/stoppet æggelederene.

Så det er svært at sige, men sørg for at blive rask og få så din læge til at hjælpe dig med at undersøge din fertilitet

Håber på det allerbedste for dig

Line

tak kender godt til alt det der.. men tænkte at når man gik med (den at vide det) og man er i gang med bp om så den kunne gøre så man ikke kan blive gravid

Anmeld

29. august 2011

Aagaard

Anonym skriver:

tak kender godt til alt det der.. men tænkte at når man gik med (den at vide det) og man er i gang med bp om så den kunne gøre så man ikke kan blive gravid

Ud fra hvad jeg lige kan se på nettet og hvad jeg kan huske, så vil jeg sige at ja, du kan være uheldig at du nu ikke kan blive gravid.

Men det er få % af smittede den skæbne går ud over, så forhåbentlig ikke dig/jer.

Men jeg ved ikke om infektionen kan være farlig for et evt. lille nyt foster?

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Ud fra hvad jeg lige kan se på nettet og hvad jeg kan huske, så vil jeg sige at ja, du kan være uheldig at du nu ikke kan blive gravid.

Men det er få % af smittede den skæbne går ud over, så forhåbentlig ikke dig/jer.

uha neeeeeeeeeeeeeeeeej håber ikke jeg er blevet steril. ved gyn undersøgelse så alt fint ud og som det skulle være.

Anmeld

29. august 2011

marieo

Hvis jeg forstår dig rigtigt spørger du om du kan blive gravid mens du har infektionen , ikke om den kan gøre dig steril. Man kan godt blive gravid mens man har klamydia,  ved dog ikke om det kan gøre noget ved barnet.

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

marieo skriver:

Hvis jeg forstår dig rigtigt spørger du om du kan blive gravid mens du har infektionen , ikke om den kan gøre dig steril. Man kan godt blive gravid mens man har klamydia,  ved dog ikke om det kan gøre noget ved barnet.

jaaa det var lige netop det jeg spurgte om.. men ved du om chancerne er mindre, og måske større nu her, hvor vi er raske (om en uge) vi har været i gang med pb siden sidst i marts

Anmeld

29. august 2011

132319

Klamydia kan gøre steril men det er langt fra altid det gør det.Jeg kender flere tilfælde hvor folk har gået med det ubehandlet længe, uden at der er sket noget ved det.Hvis du engang bliver gravid, har det intet at sige at du har hft klamydia

Anmeld

29. august 2011

132319

Det gør intet ved fosteret, moderen skal blot i behandling.

Man får lavet en klamydiatst ved lægen til første graviditetsundersøgelse, netop for at moderen ikke skal kunne smitte barnet ved fødslen hvis hun har infektionen. Sker det alligevel, kan barnet få øjenbetændelse i svær grad men det kan heldigvis behandles

Anmeld

29. august 2011

marieo

tror ikke at det burde være sværere at få børn efter endt behandling. Man kan selvfølgelig blive steril, men det er meget få, og hvis lægen sagde det så fint ud tror jeg ikke det bør have nogen indflydelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.