Hvordan ved man maven er sunket?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.431 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Anonym11

Hvordan ved man om maven er sunket? Jeg synes min mave her til morgen fylder en del mere forneden end den har gjort og jeg er blevet ret flad foroven siden i går. Jeg er i 33 uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Fenja09

Jeg opdagede ikke selv at min mave var sunket før min nabo nævnte det (i uge 36), men jeg kan se det på de mave-billeder vi har taget henad vejen. Måske du kan prøve at sammenligne, hvis du også tager billeder?

Idag er det dog ret tydeligt at den ikke sidder højt mere - den "presser" også på en helt anden måde nu end før, men jeg har også termin om 2 1/2 dag.

/Fenja (39+5)

Anmeld

29. august 2011

Maalene

Vil sige ligesom Fenja, at man nemmest ser det selv ved at sammenligne sine mavebilleder

Kan også mærke, at der ikke er noget som trykker foroven mere
Min sank for snart 3 uger siden, så omtrent samme tidspunkt som du er nu

Anmeld

29. august 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

Vil sige ligesom Fenja, at man nemmest ser det selv ved at sammenligne sine mavebilleder

Kan også mærke, at der ikke er noget som trykker foroven mere
Min sank for snart 3 uger siden, så omtrent samme tidspunkt som du er nu

Ved du hvornår den "skal" synke? Synes min stadig sidder højt oppe nemlig  

Anmeld

29. august 2011

Maalene

Frøken J. skriver:

Ved du hvornår den "skal" synke? Synes min stadig sidder højt oppe nemlig  

Tror ikke der er nogen "regel"

Det er vidst bare et tegn på, at den lille har lagt sig godt til rette med hovedet nede i bækkenet... Men der er vidst nogle, som ikke opdager, om/at maven synker, så tror ikke det er noget, du skal bekymre dig om

Der er også nogle der siger, at når maven synker, kan man regne med at føde 4 uger efter, men det er vidst en ammestue-historie

Anmeld

29. august 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

Tror ikke der er nogen "regel"

Det er vidst bare et tegn på, at den lille har lagt sig godt til rette med hovedet nede i bækkenet... Men der er vidst nogle, som ikke opdager, om/at maven synker, så tror ikke det er noget, du skal bekymre dig om

Der er også nogle der siger, at når maven synker, kan man regne med at føde 4 uger efter, men det er vidst en ammestue-historie

Well, hver gang jeg er blevet checket har de sagt, at hun godt nok vender med hovedet nedad, men ikke lige har haft lyst til at trykke hovedet ned i bækkenet endnu Nu må vi se hvad JM siger på onsdag! Ellers går jeg sikkert 2 uger over tid. Hehe

Anmeld

29. august 2011

SaNiNa

Jeg er 37 + 0 idag og min mave er helt sikkert sunket og det er blevet rigtig tydlig de sidste par dage at jeg ikke engang selv er i tvivl.

Men ellers så kig på min billeder af maven så kan du helt sikkert se det

Anmeld

29. august 2011

Maalene

Frøken J. skriver:

Well, hver gang jeg er blevet checket har de sagt, at hun godt nok vender med hovedet nedad, men ikke lige har haft lyst til at trykke hovedet ned i bækkenet endnu Nu må vi se hvad JM siger på onsdag! Ellers går jeg sikkert 2 uger over tid. Hehe

Nå for pokker Hehe... Så er det måske derfor din mave ikke er sunket endnu, men jo større hun bliver jo større er chancen vel for, at hun rykker sig godt ned i bækkenet

Fik og vide sidst ved JM at hun stod fast med hovedet, men ikke virkelig godt fast - hvad det så end skal betyde

Alle siger, at jeg føder før, fordi maven er sunket og har ret ondt i understellet, men skal nok passe, jeg kommer til at gå 14 dage over tid

Synes vi skal , at vi har et par dygtige piger i maven, som kommer mellem 37+0 og 40+0

Anmeld

29. august 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

Nå for pokker Hehe... Så er det måske derfor din mave ikke er sunket endnu, men jo større hun bliver jo større er chancen vel for, at hun rykker sig godt ned i bækkenet

Fik og vide sidst ved JM at hun stod fast med hovedet, men ikke virkelig godt fast - hvad det så end skal betyde

Alle siger, at jeg føder før, fordi maven er sunket og har ret ondt i understellet, men skal nok passe, jeg kommer til at gå 14 dage over tid

Synes vi skal , at vi har et par dygtige piger i maven, som kommer mellem 37+0 og 40+0

Ja, og jeg føler hun er rigeligt stor, så det bliver lidt spændende at se Men har vist også en del forstervand, så det er svært at bedømme

Haha ja, det lyder sådan lidt uklart MEn hvis maven er sunket og du har ondt, mon ikke hun så bliver dernede? Jeg har også vildt ondt i understellet, så det føles som om hun har sat sig fast, men det ser ikke sådan ud på maven

Og ja, det krydser jeg også for! Vil gerne føde lidt før Oktober. Det her lyder virkelig grisk, men så er der 2x børnepenge til dåben

Anmeld

29. august 2011

Clisolka

Anonym11 skriver:

Hvordan ved man om maven er sunket? Jeg synes min mave her til morgen fylder en del mere forneden end den har gjort og jeg er blevet ret flad foroven siden i går. Jeg er i 33 uge.

Jeg vil som flertallet sige, at du skal kigge mavebilleder  Min mave sank 3-4 uger før fødslen, og jeg kunne tydeligt mærke det. Jeg havde en ret "høj" mave under brystet. Det var som om jeg fik lidt mere "luft" - hvis man kan kalde det det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.