Frygter kærestens reaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Anonym trådstarter

Camillakn skriver:

Og vil lige sige at du ik er den eneste der har det sådan, jeg har snakket med flere som har det ligesådan. Os selv om de har kendt hinanden længe. Men alle ser forskelligt på en fødsel, Vil anbefale han lige tager med til jordemor når i engang skal det og så bringer i den lige på banen der Et lille råd mere

Det tror jeg at jeg vil foreslå ham. Tusind tak for råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Camillakn

Anonym skriver:

Det tror jeg at jeg vil foreslå ham. Tusind tak for råd

Det var så lidt  

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Mikkel's mor <3 skriver:

hmm du kunne da starte med at spørge om han er usikker ? eller bede ham skrive hans tanker ned omkring det, hvis det er lettere, det kan du også selv gøre. tit er det lettere at skrive ned end at sige.. hvor længe er der til din termin ?

Det kunne vi også prøve. Du har ret i at det er lettere at skrive tingene ned. Det kommer nogengange lidt "forkert" ud når ellers  Jeg mangler ca. 3 mdr

Anmeld

29. august 2011

Fenja09

Jeg tror ikke at din kæreste er unormal ved at udtrykke sig som han gør - ved selvfølgelig ikke om han direkte har sagt at en fødsel er "piece of cake", men ellers tror jeg det er helt normalt at mændene er mere nede på jorden mht. fødsel.

Min kæreste farer heller ikke op over fødslen, selvom han udmærket godt ved at det er meget smertefuldt osv. Når han ikke bekymrer sig og tænker en masse "negativt" om forløbet hjælper det også mig ( som førstegangsfødende) - det holder mig lidt nede på jorden og jeg har ikke mulighed for at geare mig selv op over det, fordi han altid er mere afslappet omkring det.

Hvis du er meget usikker og bekymret over hvordan han vil se på dig bagefter, kan i jo lave aftale om, at han kun står oppe ved hovedgærdet, men tror at så snart du er i fødsel så er alt lige meget for dig, bare ungen kommer ud

Desuden tror jeg ikke at din kæreste vil se eller tænke andet om dig end at han er stolt af dig og at du nu er mor til hans guldklump!

/Fenja (39+5)

Anmeld

29. august 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Det kunne vi også prøve. Du har ret i at det er lettere at skrive tingene ned. Det kommer nogengange lidt "forkert" ud når ellers  Jeg mangler ca. 3 mdr

lige præcis ork så har i jo god tid til at få snakket ud om det.. det er i hvertfald vigtigt at i snakker ud omkring det. på enten den ene eller anden måde

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg tror ikke at din kæreste er unormal ved at udtrykke sig som han gør - ved selvfølgelig ikke om han direkte har sagt at en fødsel er "piece of cake", men ellers tror jeg det er helt normalt at mændene er mere nede på jorden mht. fødsel.

Min kæreste farer heller ikke op over fødslen, selvom han udmærket godt ved at det er meget smertefuldt osv. Når han ikke bekymrer sig og tænker en masse "negativt" om forløbet hjælper det også mig ( som førstegangsfødende) - det holder mig lidt nede på jorden og jeg har ikke mulighed for at geare mig selv op over det, fordi han altid er mere afslappet omkring det.

Hvis du er meget usikker og bekymret over hvordan han vil se på dig bagefter, kan i jo lave aftale om, at han kun står oppe ved hovedgærdet, men tror at så snart du er i fødsel så er alt lige meget for dig, bare ungen kommer ud

Desuden tror jeg ikke at din kæreste vil se eller tænke andet om dig end at han er stolt af dig og at du nu er mor til hans guldklump!

/Fenja (39+5)

Du har muligvis ret.  Måske er det bare mig der tænker lidt for meget. Jeg har selv svært ved at være afslappet omkring fødslen, så derfor er det måske underligt for mig at han kan tage det så let. Det hele bunder sikkert i min egen usikkerhed omkring mig selv.  Men ja, jeg tror heller ikke jeg tænker over noget som helst andet end at få baby ud til den tid. Og bagefter har jeg sikkert glemt alt om usikkerhed, smerte osv.

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

Mikkel's mor <3 skriver:

lige præcis ork så har i jo god tid til at få snakket ud om det.. det er i hvertfald vigtigt at i snakker ud omkring det. på enten den ene eller anden måde

Ja, det har du ret i. Vil tage en snak med ham om hvad vi hver især føler når han kommer hjem fra arbejde  Tak for råd

Anmeld

29. august 2011

rogerrasch

Anonym skriver:

Jeg er virkelig bange for hvordan min kæreste reagere under/efter fødslen.  Han har ind til videre givet udtryk for at han "mener" det er piece of cake at føde. Han er ikke så gammel, så det kan måske også have noget at sige. Ud over det er jeg virkelig utryg ved at skulle være så udstillet foran ham. Han skal SELVFØLGELIG være med, da det lige så meget er hans barn, men jeg er bange for hvordan han vil se på mig bagefter. Nogen der havde det på samme måde?

jeg kender det udemærket godt, jeg venter vores første barn og min kæreste er selv bange for fødslen men syntes han skal være med da det også er hans barn, til gengæld har jeg bedt min søster også være med for hans skyld så han har hende som støtte da hun trodsalt selv har født 3 børn... så ved udemærket godt hvordan du har det 

Anmeld

29. august 2011

Anonym trådstarter

rogerrasch skriver:

jeg kender det udemærket godt, jeg venter vores første barn og min kæreste er selv bange for fødslen men syntes han skal være med da det også er hans barn, til gengæld har jeg bedt min søster også være med for hans skyld så han har hende som støtte da hun trodsalt selv har født 3 børn... så ved udemærket godt hvordan du har det 

Er glad for at jeg ikke er alene om at føle som jeg gør. Jeg håber at det hjælper at få en snak med min kæreste. Og jeg tænkte det samme om at min søster også skal være der under fødslen.

Anmeld

29. august 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Du har muligvis ret.  Måske er det bare mig der tænker lidt for meget. Jeg har selv svært ved at være afslappet omkring fødslen, så derfor er det måske underligt for mig at han kan tage det så let. Det hele bunder sikkert i min egen usikkerhed omkring mig selv.  Men ja, jeg tror heller ikke jeg tænker over noget som helst andet end at få baby ud til den tid. Og bagefter har jeg sikkert glemt alt om usikkerhed, smerte osv.

Jeg tror de fleste kvinder tænker rigtig MEGET over fødslen når det er første gang - det er helt naturligt når man skal igennem noget man ikke har mulighed for at forberede sig særlig meget på. Det er jo helt ukendt terræn.

Jeg har bestemt også tænkt meget over det og nu er det lige ved at være oppe over for mit vedkommende - tror du skal benytte dig af, at din kæreste er mere afslappet omkring det især hvis han er god til at få dig til at falde mere til jorden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.