Er mega nervøs!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. august 2011

MosterA

Åhh jeg er SÅ nervøs og ved ikke hvad jeg skal forvente.

I eftemiddag skal jeg vægtscannes. Siger den 4000 gr eller derover vil fødslen blive sat igang. Jeg har ikke sovet det meste af natten, og når jeg endelig har sovet har jeg drømt om fødsler der trak ud i flere dage og endte i total kaos.

Jeg er ikke så god til ikke at vide hvad der skal ske med mig!!!! 

Syntes heller ikke det bliver bedre af at ALLE har en mening om hvordan fødslen skal foregå, også selv om de ikke ved noget om fødsler.  Min mor mener at jeg mere eller mindre skal FORLANGE et ks med det samme, da jeg ikke er særlig høj og der er risiko for at mit bækken er for lille, men jeg vil heller forsøge at føde og så tage det som sidste løsning.

Hvorfor er det at ingen kan tage det med ro??? Jeg har tiltro til at de ved hvad de gør på sygehuset, de har trodsalt prøvet det mange gange og det er min den første. 

Nu vil jeg bare gerne vide hvad de vil gøre ved mig!!!!

Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, tror bare jeg trængte til at komme ud med det inden jeg bliver sindsyg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Frk-Lotusblomst

Ville ikke smutte uden at give dig en . Kender intet selv til fødsler og tankerne omkring fødslen, vil bare ønske dig held og lykke med idag.

Anmeld

29. august 2011

LIZO

Luk ørene eller be dem holde mund. Hjælper ikke at de stresset dig. Og så slemt er det ikke at blive sat i gang. Har prøvet det 2 gange nu. Og havde 2 meget nemme fødsler på trods at jeg havde fÅet afvide det ville tage flere dage. Held og lykke mee scanningen

Anmeld

29. august 2011

Karina84

Ja stol på hvad de søde læger og jordmødre siger på dit sygehus, det er der for at hjælpe dig og dit kommende barn, og for at fødslen skal foregå så godt som muligt.

Jeg havde selv en rigtig lang og hård fødsel som var få sek. i at ende i akut KS, og jeg må indrømme at efter den omgang overvejer jeg at få et planlagt KS næste gang...

Ved godt at det måske ikke gør dig mindre nervøs, men på trods af den hårde omgang jeg var igennem, var jeg såååå glad for forløbet og de mennesker der hjalp mig igennem det. Jeg var også møg monster nervøs, og kunne slet ikke finde ud af noget da vandet gik, var helt rundt på gulvet og jeg blev sq ret bange!!

Så det er helt normalt at være bange og nervøs, synes bare du skal lytte til hvad de siger på fødegangen, de er fantastiske til at være der for dig (var de i hvert fald her hvor jeg fødte).

STORT  og pøj pøj!

Anmeld

29. august 2011

Frk.S

Selvfølgelig skal du have tiltro til, at de ved hvad de gør på hospitalet.

Og med hensyn til højde, så ved jeg heller ikke ret meget om fødsler, men mener altså ikke det skulle have det store at sige. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad "ikke ret høj" er i din mors øjne.
Men min søster er kun lige omkring 160 cm høj, og hun har født 2 børn der vejede godt over 4 kg og en der vejede tæt på 4 kg.

Anmeld

29. august 2011

MosterA

Frk.S skriver:

Selvfølgelig skal du have tiltro til, at de ved hvad de gør på hospitalet.

Og med hensyn til højde, så ved jeg heller ikke ret meget om fødsler, men mener altså ikke det skulle have det store at sige. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad "ikke ret høj" er i din mors øjne.
Men min søster er kun lige omkring 160 cm høj, og hun har født 2 børn der vejede godt over 4 kg og en der vejede tæt på 4 kg.

Desværre har ens højde noget at sige når man skal føde da man ikke hr så stort et bækken hvis man ikke er så høj, og da jeg er 150 cm har jordmoder og læger hele vejen være meget obs på at barnet ikke bliver for stort. 

Heldigvis ser det ikke ud til at barnet er så stort som de regnede med at det ville være nu og hende der scannede mig mente at der var gode chancer for at jeg kan føde og undgår ks.

Anmeld

29. august 2011

MosterA

LIZO skriver:

Luk ørene eller be dem holde mund. Hjælper ikke at de stresset dig. Og så slemt er det ikke at blive sat i gang. Har prøvet det 2 gange nu. Og havde 2 meget nemme fødsler på trods at jeg havde fÅet afvide det ville tage flere dage. Held og lykke mee scanningen

Det gik rigtig godt til scanningen. De vurderede den lille til 3800 gr og jeg bliver sat igang torsdag kl. 11.20.

Jeg er beldigvis blevet meget mere rolig efter jeg har snakket med dem og jeg er sikker på at det nok skal gå godt og at de vil gøre hvad de kan for at det bliver en god oplevelse.

Så nu skal jeg bare vente på at det bliver torsdag  

Anmeld

29. august 2011

Mauser.

Ingen grund til stress (; hvorfor vil du ikke sættes i gang ?
Hvis jeg fik a vide at min pige var 4 kilo og derfor skulle ud, tror jeg bare at jeg ville tage den med ro (; ingen grund til at hun ligger derinde og bliver større jo. MHT kejsersnittet, forstår jeg godt at du er nervøs, så ville jeg da meget hellere blive sat i gang med det samme.

Anmeld

29. august 2011

katrineoerum

Jeg kan godt forstå du er nervøs.... men jeg tror du skal prøve at tage det lidt som det kommer. Ingen kan vide hvordan din fødsels vil gå. Måske får du vare stille og rolig optrappende veer og en nem forløsning uden at du sprækker. De sagde også mit bækken var smalt men det gik altså ehlt uden problemer og begge mine har været stjerne kigger uden at det gjordt særlig meget mere ondt. Prøv om du kan tage det som det kommer. Som du selv siger så har de jo prøvet det før og de lader dig ikke ligge flere dage tappet for kræfter.

Håber du kan bruge dette til noget.

Anmeld

29. august 2011

Frk.S

MosterA skriver:

Desværre har ens højde noget at sige når man skal føde da man ikke hr så stort et bækken hvis man ikke er så høj, og da jeg er 150 cm har jordmoder og læger hele vejen være meget obs på at barnet ikke bliver for stort. 

Heldigvis ser det ikke ud til at barnet er så stort som de regnede med at det ville være nu og hende der scannede mig mente at der var gode chancer for at jeg kan føde og undgår ks.

Ok, men så er du selvfølgelig også noget mindre end min søster. Tænkte bare jeg ville give dig et eksempel fra "den virkelige verden"

Men det lyder da dejligt, at du sikkert undgår ks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.