Hjælp - tør og irriteret hovedbund, men også fedtet hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Gå ind i Matas og køb deres stribede skælshampoo. Vask med den og skyl efter med 1 liter stærk kamille te, som du efter hårvasken og den almindelige skyldning, gnider godt ned i hovedbunden.
Lad kamilleteen tørre i håret.

Vask kun hår EN gang om ugen i det næste stykke tid, og brug KUN skælshampooen og kamillekuren.
Så vil jeg tro at dit hår efter en måneds tid har det meget bedre.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for svar! Dog har jeg flere gange fået fortalt, at jeg skal holde mig laaangt væk fra skælshampoo, da det ikke er skæl og det derfor gør det værre!

Problemet for mig ligger lidt i, at de anbefaler at bruge noget, som fugter hovedbunden, men desværre bliver mit hår vanvittig fedtet af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Det lyder som skæl. Jeg ville gå på apoteket og købe deres mest effektive skæl shampoo (spørg om hvilken).

Det er IKKE skæl

Anmeld

29. august 2011

emsaroto

Anonym skriver:

Piger, jeg tillader mig lige at være anonym, da det er et problem jeg er ret ked af

Min hovedbund er vanvittig tør og klør helt vildt! Det resulterer i hvide flager i mit hår og det der på ingen måde flatterende ud

Mim frisør har så anbefalet mig en shampoo, men den gør mit hår helt vildt fedtet! Ja alt det shampoo jeg har prøvet gør mit hår fedtet!

Hvad filan gør jeg for at mit hår bliver sundt og lækkert?

HJÆLP!!

jeg har havt både tørt og fedtet og ødelagt hår.
Jeg kom aldrig på en hår kur, men gik i stedet til Body Shop.

Først brugte jeg honning shampoo og balsam fra rainforest serien og på mindre end en månede var mit har fyldig og kraftigt og ikke tørt eller ødelagt, men stadig meget hurtigt fedtet, så skiftede jeg til en blåbær shampoo og balsam, fra samme serie, og nu er mit hår super lækkert! Efter 2 måneder med det.

Vil lige se om jeg har et billede fra før, også til nu

Anmeld

29. august 2011

TWT

Anonym skriver:

Piger, jeg tillader mig lige at være anonym, da det er et problem jeg er ret ked af

Min hovedbund er vanvittig tør og klør helt vildt! Det resulterer i hvide flager i mit hår og det der på ingen måde flatterende ud

Mim frisør har så anbefalet mig en shampoo, men den gør mit hår helt vildt fedtet! Ja alt det shampoo jeg har prøvet gør mit hår fedtet!

HJÆLP!!

Hej

Jeg har også meget tør hovedbund. Men det skyldes at jeg har psoreasis i hovedbunden (det lyder dumt, men er lykkelig over at jeg kun har det i der, og ikke over hele kroppen). 

Mit råd er at du skal gå til lægen, og finde ud af om det kunne være psoreasis, for så vil dine læge give dig noget creame som du kan smørre i hovedbunden. 

Held og lykke herfra

Anmeld

29. august 2011

Kay

Anonym skriver:

HJÆLP!!

jeg har sammme problem.... og har prøvet al muligt forskelligt...

men shampooen schwarzkopf BC Dandruff control virker super godt på mig... og så skal du ha en god føntørre... for det lydder meget som om du har det samme som mig... og det er en tør og irriteret hovedbund med tendens til lidt svamp.... hvis du føntørre dit hår hver gang du har været i bad og bruger den shampoo.... og vasker den grundigt ud... så kan det være det hjælper.... det har hjulpet mig

Anmeld

29. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tusind tak for svar! Dog har jeg flere gange fået fortalt, at jeg skal holde mig laaangt væk fra skælshampoo, da det ikke er skæl og det derfor gør det værre!

Problemet for mig ligger lidt i, at de anbefaler at bruge noget, som fugter hovedbunden, men desværre bliver mit hår vanvittig fedtet af det

Så lad være med at bruge det

Nøjes med en helt almindelig mild shampoo og skyl efter med kamillen.

Anmeld

29. august 2011

Kløver

Dinna88 skriver:

Logikken siger os jo, at neutral er neutralt, og derfor ikke kan gøre det værre. Jeg mener ikke decideret mærket Neutral, jeg ved ikke om de gemmer noget snask deri, men bare neutralt generelt. Hm. Det lyder godt nok underligt.

Ville heller ikke smøre en creme fyldt med parabener og parfume på et sår jo

Men! Ts - hvis det samme sker for dig, så prøv aloe vera produkter! 

ja, lige fået råd fra min far i dag, godt med sanex skælshapoo i hovedbunden, lad sidde 20 min, og så vask grundigt ud, skulle hjælpe mod skæl i hovedbunden, gjorde det for ham, og han har brugt shampoen siden, og har haft god erfaring, så måske man skulle prøve det, aldrig hørt det råd før

Anmeld

29. august 2011

twinny

Det lyder vildt som min kæreste.. Jeg ville ringe til lægen... Han har lige været hos vores læge og lægen udskrev en recept på en speciel shampoo, da det var noget svamp i hovedebunden...

Anmeld

29. august 2011

Muttitil1+1

Nu ved jeg ikke hvilken shampoo frisøren har anbefalet, men Bio+ serien har en mod tør hovedbund som virker helt vildt godt - Jeg bruger den selv da jeg nemlig også får de hvide flager (fik på et tidpunkt at vide at det havde udviklet sig til svamp ) Så det er bare med at få det under kontrol! Madolien virkede desværre ikke for mig, men den er jo et billigere alternativ, hvis den virker! Bare husk ikke at gøre håret vådt inden du vasker det ud for så vil det være fedtet - i med masser af shampoo og tilsæt vand lidt ad gangen
Til det med fedtet hår, så som en anden har skrevet "må" man ikke vaske hår oftere end hver 3. dag! Når man vasker hår udtørrer man hovedbunden og den reagerer ved at producere mere "fedt", så i starten når du skal vænne dit hår til at der ikke skal vaskes så tit vil det være fedtet, men hold ud, din hovedbund finder hurtigt ud af at de ikke skal producere så meget og så vi for at du får fint hår og hovedbund!

Anmeld

29. august 2011

Clisolka

Maja84 skriver:

Det sjovt jeg har samme problem som ts, og neutral produkterne gjorde mit problem værre og samtidig mit hår så tørt jeg slet ikke kunne rede det ud

Det samme problem har jeg haft med neutralprodukterne - aarh langt hår der er filtret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.