Hjælp - tør og irriteret hovedbund, men også fedtet hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.938 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Anonym trådstarter

Piger, jeg tillader mig lige at være anonym, da det er et problem jeg er ret ked af

Min hovedbund er vanvittig tør og klør helt vildt! Det resulterer i hvide flager i mit hår og det der på ingen måde flatterende ud

Mim frisør har så anbefalet mig en shampoo, men den gør mit hår helt vildt fedtet! Ja alt det shampoo jeg har prøvet gør mit hår fedtet!

Hvad filan gør jeg for at mit hår bliver sundt og lækkert?

HJÆLP!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Kløver

Anonym skriver:

Piger, jeg tillader mig lige at være anonym, da det er et problem jeg er ret ked af

Min hovedbund er vanvittig tør og klør helt vildt! Det resulterer i hvide flager i mit hår og det der på ingen måde flatterende ud

Mim frisør har så anbefalet mig en shampoo, men den gør mit hår helt vildt fedtet! Ja alt det shampoo jeg har prøvet gør mit hår fedtet!

HJÆLP!!

har du prøvet at finde en løsning mellem en shampoo som er god for hovedbund og en som er god mod dit hår, og evt ikke vaske det for tit? Jeg er desværre også plaget efter jeg har været gravid og aldrig ahft problemet før

Anmeld

28. august 2011

Dinna88

Det samme problem har min kæreste, og det eneste der har hjulpet er madolie i håret.

hvor ofte vasker du hår? Dit hår og din hovedbund vil elske dig hvis du gør det hver 3. dag. 

Mht. madolien - i med en masse, lad det sidde natten over eller en hel dag og skyl ud.. 1 gang om ugen

Og så brug neutrale produkter. Det slog mig lige - kan det være psoreasis? 

Anmeld

28. august 2011

Kløver

Dinna88 skriver:

Det samme problem har min kæreste, og det eneste der har hjulpet er madolie i håret.

hvor ofte vasker du hår? Dit hår og din hovedbund vil elske dig hvis du gør det hver 3. dag. 

Mht. madolien - i med en masse, lad det sidde natten over eller en hel dag og skyl ud.. 1 gang om ugen

Det sjovt jeg har samme problem som ts, og neutral produkterne gjorde mit problem værre og samtidig mit hår så tørt jeg slet ikke kunne rede det ud

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Mange tak for svar! Har overvejet den med olien, men bliver håret så ikke endnu mere fedtet?

Jeg vasker ca hår hver anden dag!

Jeg har faktisk tænkt på om det måske er psoreasis (stav?) måske jeg skulle kontakte lægen!

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

har du prøvet at finde en løsning mellem en shampoo som er god for hovedbund og en som er god mod dit hår, og evt ikke vaske det for tit? Jeg er desværre også plaget efter jeg har været gravid og aldrig ahft problemet før

Jeg har prøvet et utal at shampoo og kan ikke finde noget som virker godt for begge dele

Jeg vasker hår ca hver anden dag!

Anmeld

28. august 2011

Dinna88

Maja84 skriver:

Det sjovt jeg har samme problem som ts, og neutral produkterne gjorde mit problem værre og samtidig mit hår så tørt jeg slet ikke kunne rede det ud

Logikken siger os jo, at neutral er neutralt, og derfor ikke kan gøre det værre. Jeg mener ikke decideret mærket Neutral, jeg ved ikke om de gemmer noget snask deri, men bare neutralt generelt. Hm. Det lyder godt nok underligt.

Ville heller ikke smøre en creme fyldt med parabener og parfume på et sår jo

Men! Ts - hvis det samme sker for dig, så prøv aloe vera produkter! 

Anmeld

28. august 2011

Dinna88

Anonym skriver:

Mange tak for svar! Har overvejet den med olien, men bliver håret så ikke endnu mere fedtet?

Jeg vasker ca hår hver anden dag!

Jeg har faktisk tænkt på om det måske er psoreasis (stav?) måske jeg skulle kontakte lægen!

Det var da så lidt! Nej, det gør det ikke, du vasker det jo ud igen. Det giver dit hår fugt

Bruger du tørshampoo? Prøv at brug det på 3. dagen hvis du føler dit hår er så "ulækkert" at du bare må vaske det!  Det kan jo være, at det kan gøre en forskel.

Ja, det synes jeg da du skal prøve, hvis du mistænker det! Men har du også sår og sådan? Psoreasis giver jo minisår der væsker, så håret bliver fedtet, af hvad jeg har set på en veninde! Men jeg er jo ingen læge, høhø. 

Anmeld

29. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

HJÆLP!!

Gå ind i Matas og køb deres stribede skælshampoo. Vask med den og skyl efter med 1 liter stærk kamille te, som du efter hårvasken og den almindelige skyldning, gnider godt ned i hovedbunden.
Lad kamilleteen tørre i håret.

Vask kun hår EN gang om ugen i det næste stykke tid, og brug KUN skælshampooen og kamillekuren.
Så vil jeg tro at dit hår efter en måneds tid har det meget bedre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. august 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

HJÆLP!!

Det lyder som skæl. Jeg ville gå på apoteket og købe deres mest effektive skæl shampoo (spørg om hvilken).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.