Madplan til under 400 kr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

Femøre

AnneBJ skriver:

Tak!

Dog kan jeg se, at fx madpakker går der mere til herhjemme, fx flere varianter af pålæg, og vi spiser ofte 2-3 stykker frugt hver, dagligt, altså mere end de 10 om ugen.

Men det var helt sikkert nogle inspirerende opskrifter som jeg skal have afprøvet!

Jeg har også en del mere i fryseren såvel som jeg bruger æg, makrel, torskerogn til madpakken. Jeg selv tager gerne rester med og varmer op. Frugten er jeg stort set alene om at spise, så der er nok. Nogle gange vil pigerne gerne have en banan, men ellers er de mere til grønsager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

2babygirls

Femøre skriver:

Som lovet i en anden tråd, lægger jeg hermed min madplan/indkøbsliste ud. Prisen er under 400 kr. og den går til 2 voksne, 2 børn. Den er lagt ud fra Rema 1000's reklameavis. Nogle ting har jeg herhjemme, såsom krydderier, olie, pasta og ris.

But here goes: (Der er nogle enkelte opskrifter sidst i dokumentet, hvis i nogensinde kommer derned, det er et langt dokument)

Madplan, fra torsdag d. 1/9.

Mandag: Skinkegryde med kokos. (Schnitzler skåret i tern)

Gryderet med kokos, porrer i ringe, krydderier efter eget valg. Hertil ris.

Tirsdag: Citronmarineret pangasiusfilet.

Hertil hasselback-kartofler, ærter og hvid, opbagt sovs.

Onsdag: Pasta og kødsovs. (Kog rigeligt med pasta, så er der til tunsalat til frokosten dagen efter)

Kødsovs lavet af ½ pk. hakket oksekød, løg, gulerødder, 1 ds. Flåede tomater, ½ peberfrugt, 1 porre.

Torsdag: Grønne pandekager (opskrift sidst i dokumentet)

Hertil ½ pk. hakket oksekød, svitset med løg, krydderier og ½ peberfrugt.

Fredag: Paneret pangasiusfilet

Hertil majskolber, kartofler og hvid sovs.

Lørdag: Kyllingegrønsagssuppe (Kort opridset opskrift følger sidst i dokumentet)

½ pk. hakket kyllingekød, revne gulerødder, 2 ds. flåede tomater, løg, peberfrugt, ærter, porrer og en masse lækre krydderier. Selv ville jeg bruge chili og hvidløg, men paprika kan sikkert også bruges.

Søndag: Kyllingedeller

½ pk. hakket kyllingekød, blendede rester af grønsager, alle dem du kan komme i tanke om, eks. løg, gulerødder, peberfrugt, porrer. Hvad du nu har. Ellers en alm. frikadellefars. Hertil halve bagte kartofler og brun sovs. Dellerne er ellers rigtigt gode til madpakker, og de smager virkeligt af noget.

Indkøbsseddel:

Kød:

Pangasiusfilet                                                               30

Hakket kyllingekød                                                       25

Derudover schnitzler og hakket oksekød fra fryseren.

Grønt:

2 kg gulerødder                                                             8

2 majskolber                                                                   6

2 agurker                                                                       10

1 bundt porrer                                                               10

500 g cherrytomater                                                       20

3 stk. peberfrugt, helst røde                                           18

1 pose frosne ærter                                                         10

2,5 kg kartofler                                                             9

3 dåser flåede tomater                                                   15

10 stk. blandede frugter                                                 20

1 citron                                                                           4

Persille                                                                           8

Andet:

2 pakker fuldkornsrugbrød                                           10

1 pose kerneboller                                                         14

2 l. valgfri yoghurt                                                         22

Æg                                                                                 20

Havregryn                                                                     8

Margarine                                                                     7

Smør                                                                             9

8 l. skummet- eller minimælk                                         40

1 dåse tun                                                                       5

1 dåse kokosmælk                                                         6

Havarti ost                                                                     20

Spegepølse                                                                   7,5

Hamburgerryg                                                             11

I alt:                                                                               372,5 kr.

Har mere pålæg i fryseren. Jeg køber 5 l. mælk om mandagen og igen 3 l. mælk fredag.

Opskrifter:

Kyllingegrønsagssuppe:

Det hakkede kyllingekød brunes i en stor gryde, sammen med løg. Gulerødderne skal rives, ellers skal resten af grønsagerne skæres i mundrette stykker. Det hele puttes i en gryde et af gangen, gulerødderne til sidst. Put gerne et par boullionterninger i for smagens skyld. Der er ikke nogle faste mål for ingredienserne, det tager jeg gerne på smag og øjemål. J Til sidst tilfører jeg vand, og lader det simre til grønsagerne er bløde.

Grønne pandekager:

1½ dl havregryn

2 dl hvedemel

Salt

2 æg

4 dl mælk

50 g finthakket persille

Bland mel, havregryn og salt. Rør æggene i og derefter mælk og krydderurter. Lad dejen trække ca. 10 minutter. Opvarm en pande og steg pandekagerne. Hold dem varme på en tallerken ved at lægge låg over, efterhånden som en pandekage lægges på tallerkenen.

Smørristet havregryn til yoghurten:

25 g smør

175 g grovvalsede havregryn (ca. 4 dl)

2 spsk sukker

Lad smørret smelte i en pande ved kraftig varme, men uden at det bruner. Tilsæt havregryn og sukker. Rist blandingen ved kraftig varme og under omrøring i ca. 2 min. Skru ned til jævn varme og rist, stadig under omrøring, ca. 5 min. eller til havregrynene er let gyldenbrune og sprøde. Læg et stykke bagepapir på en bagerist. Fordel de ristede havregryn på bagepapiret og lad dem køle af. Skil havregrynene fra hinanden ved at nuldre dem i bagepapiret.

Fedt!!! Den vil jeg da prøve, er nemlig dårlig til at komme på madplaner

Anmeld

29. august 2011

Silas&Mille

Det ser super lækkert ud. Har dog for en gangs skyld fået lagt madplan til denne uge.
Tror dog jeg napper nogle af ideerne i næste uge, hvis de har noget på tilbud der hvor vi handler.

Men vil følge dit eksempel i næste uge, ved at ligge madplan ud fra reklamer. Her bliver det så Fakta og Superbest
Har aldrig tænkt på at gøre det på den måde, det er jo mega smart

Anmeld

29. august 2011

Femøre

SilasMor skriver:

Det ser super lækkert ud. Har dog for en gangs skyld fået lagt madplan til denne uge.
Tror dog jeg napper nogle af ideerne i næste uge, hvis de har noget på tilbud der hvor vi handler.

Men vil følge dit eksempel i næste uge, ved at ligge madplan ud fra reklamer. Her bliver det så Fakta og Superbest
Har aldrig tænkt på at gøre det på den måde, det er jo mega smart

Det synes jeg, for så er det for det første billigt, samtidigt så giver det nogle rammer indenfor hvad man skal have at spise. Så skal man ikke først til at tænke over hvad man har lyst til, men ved det skal være noget med eks. pangasiusfilet.

Anmeld

29. august 2011

Femøre

Femøre skriver:

Det synes jeg, for så er det for det første billigt, samtidigt så giver det nogle rammer indenfor hvad man skal have at spise. Så skal man ikke først til at tænke over hvad man har lyst til, men ved det skal være noget med eks. pangasiusfilet.

Og hvordan lyder din madplan??

Anmeld

29. august 2011

Silas&Mille

Femøre skriver:

Og hvordan lyder din madplan??

Jamen den lyder som følger:

Mandag: Lammeculotte med ris og vildtsovs
Tirsdag: Boller i Karry
Onsdag: Grøntsagstorsk og rester fra tirsdag (Jeg kan ikke lide fisk )
Torsdag: Flæskesteg med kartofler, sovs og rødkål
Fredag: Kryderet med cocktailpølser og kartoffelmos
Lørdag: Brød og rester fra fredag
Søndag: Minestronesuppe.

Det hele er valgt udfra hvad vi har i fryseren, så det er meget få ting vi skal have købt ind til ugens aftensmad

Anmeld

29. august 2011

Femøre

SilasMor skriver:

Jamen den lyder som følger:

Mandag: Lammeculotte med ris og vildtsovs
Tirsdag: Boller i Karry
Onsdag: Grøntsagstorsk og rester fra tirsdag (Jeg kan ikke lide fisk )
Torsdag: Flæskesteg med kartofler, sovs og rødkål
Fredag: Kryderet med cocktailpølser og kartoffelmos
Lørdag: Brød og rester fra fredag
Søndag: Minestronesuppe.

Det hele er valgt udfra hvad vi har i fryseren, så det er meget få ting vi skal have købt ind til ugens aftensmad

Spændende! Altså det er også en god idé at tømme fra fryseren, det gør jeg i de uger, hvor der er lidt trængt på kontoen, og så supplere lidt op med frisk frugt og grønt

Anmeld

29. august 2011

Silas&Mille

Femøre skriver:

Spændende! Altså det er også en god idé at tømme fra fryseren, det gør jeg i de uger, hvor der er lidt trængt på kontoen, og så supplere lidt op med frisk frugt og grønt

Desværre er der ikke så meget grønt i denne uge, men det har været lidt trangt i denne måned pga af kærestens overgang fra Starthjælp til fuldtidsløn. Det giver åbenbart lidt problemer
Men vi har klaret den og fra på onsdag står den på frisk frugt igen

Anmeld

29. august 2011

Femøre

SilasMor skriver:

Desværre er der ikke så meget grønt i denne uge, men det har været lidt trangt i denne måned pga af kærestens overgang fra Starthjælp til fuldtidsløn. Det giver åbenbart lidt problemer
Men vi har klaret den og fra på onsdag står den på frisk frugt igen

Og i sådan en situation så er det bare rart at have en fryser at tære på, hvor der lige er det man skal bruge, så man i det mindste overlever. Det er måske ikke sindsoprivende spændende, men man bliver mæt. Og i sidste ende er det jo vigtigst..

Anmeld

30. august 2011

2babygirls

Femøre skriver:

Hov... opskriften på grønne pandekager mangler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.