Madplan til under 400 kr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.762 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Femøre

Som lovet i en anden tråd, lægger jeg hermed min madplan/indkøbsliste ud. Prisen er under 400 kr. og den går til 2 voksne, 2 børn. Den er lagt ud fra Rema 1000's reklameavis. Nogle ting har jeg herhjemme, såsom krydderier, olie, pasta og ris.

But here goes: (Der er nogle enkelte opskrifter sidst i dokumentet, hvis i nogensinde kommer derned, det er et langt dokument)

Madplan, fra torsdag d. 1/9.

Mandag: Skinkegryde med kokos. (Schnitzler skåret i tern)

Gryderet med kokos, porrer i ringe, krydderier efter eget valg. Hertil ris.

Tirsdag: Citronmarineret pangasiusfilet.

Hertil hasselback-kartofler, ærter og hvid, opbagt sovs.

Onsdag: Pasta og kødsovs. (Kog rigeligt med pasta, så er der til tunsalat til frokosten dagen efter)

Kødsovs lavet af ½ pk. hakket oksekød, løg, gulerødder, 1 ds. Flåede tomater, ½ peberfrugt, 1 porre.

Torsdag: Grønne pandekager (opskrift sidst i dokumentet)

Hertil ½ pk. hakket oksekød, svitset med løg, krydderier og ½ peberfrugt.

Fredag: Paneret pangasiusfilet

Hertil majskolber, kartofler og hvid sovs.

Lørdag: Kyllingegrønsagssuppe (Kort opridset opskrift følger sidst i dokumentet)

½ pk. hakket kyllingekød, revne gulerødder, 2 ds. flåede tomater, løg, peberfrugt, ærter, porrer og en masse lækre krydderier. Selv ville jeg bruge chili og hvidløg, men paprika kan sikkert også bruges.

Søndag: Kyllingedeller

½ pk. hakket kyllingekød, blendede rester af grønsager, alle dem du kan komme i tanke om, eks. løg, gulerødder, peberfrugt, porrer. Hvad du nu har. Ellers en alm. frikadellefars. Hertil halve bagte kartofler og brun sovs. Dellerne er ellers rigtigt gode til madpakker, og de smager virkeligt af noget.

Indkøbsseddel:

Kød:

Pangasiusfilet                                                                30

Hakket kyllingekød                                                       25

Derudover schnitzler og hakket oksekød fra fryseren.

Grønt:

2 kg gulerødder                                                              8

2 majskolber                                                                   6

2 agurker                                                                        10

1 bundt porrer                                                                10

500 g cherrytomater                                                       20

3 stk. peberfrugt, helst røde                                           18

1 pose frosne ærter                                                         10

2,5 kg kartofler                                                              9

3 dåser flåede tomater                                                   15

10 stk. blandede frugter                                                 20

1 citron                                                                           4

Persille                                                                            8

Andet:

2 pakker fuldkornsrugbrød                                            10

1 pose kerneboller                                                          14

2 l. valgfri yoghurt                                                         22

Æg                                                                                  20

Havregryn                                                                     8

Margarine                                                                      7

Smør                                                                              9

8 l. skummet- eller minimælk                                         40

1 dåse tun                                                                       5

1 dåse kokosmælk                                                          6

Havarti ost                                                                     20

Spegepølse                                                                    7,5

Hamburgerryg                                                               11

I alt:                                                                               372,5 kr.

Har mere pålæg i fryseren. Jeg køber 5 l. mælk om mandagen og igen 3 l. mælk fredag.

Opskrifter:

Kyllingegrønsagssuppe:

Det hakkede kyllingekød brunes i en stor gryde, sammen med løg. Gulerødderne skal rives, ellers skal resten af grønsagerne skæres i mundrette stykker. Det hele puttes i en gryde et af gangen, gulerødderne til sidst. Put gerne et par boullionterninger i for smagens skyld. Der er ikke nogle faste mål for ingredienserne, det tager jeg gerne på smag og øjemål. J Til sidst tilfører jeg vand, og lader det simre til grønsagerne er bløde.

Grønne pandekager:

1½ dl havregryn

2 dl hvedemel

Salt

2 æg

4 dl mælk

50 g finthakket persille

Bland mel, havregryn og salt. Rør æggene i og derefter mælk og krydderurter. Lad dejen trække ca. 10 minutter. Opvarm en pande og steg pandekagerne. Hold dem varme på en tallerken ved at lægge låg over, efterhånden som en pandekage lægges på tallerkenen.

Smørristet havregryn til yoghurten:

25 g smør

175 g grovvalsede havregryn (ca. 4 dl)

2 spsk sukker

Lad smørret smelte i en pande ved kraftig varme, men uden at det bruner. Tilsæt havregryn og sukker. Rist blandingen ved kraftig varme og under omrøring i ca. 2 min. Skru ned til jævn varme og rist, stadig under omrøring, ca. 5 min. eller til havregrynene er let gyldenbrune og sprøde. Læg et stykke bagepapir på en bagerist. Fordel de ristede havregryn på bagepapiret og lad dem køle af. Skil havregrynene fra hinanden ved at nuldre dem i bagepapiret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

SjeBets

kan du holde dig under de 400 med morgenmad , og frokost og diverse frugt, jeg synes selv om jeg sparer og vi har stor fryser kan jeg lige holde den på 6-700 for 2 voksne og 2 børn i hverdagene og 2 ekstra børn i weekenden men det er så med madpakker, og morgen mad og alt det 

Anmeld

28. august 2011

Femøre

SjeBets skriver:

kan du holde dig under de 400 med morgenmad , og frokost og diverse frugt, jeg synes selv om jeg sparer og vi har stor fryser kan jeg lige holde den på 6-700 for 2 voksne og 2 børn i hverdagene og 2 ekstra børn i weekenden men det er så med madpakker, og morgen mad og alt det 

Ja, det der, er hvad der bliver købt i morgen. Der er dog mælk der skal købes fredag, men de er med i budgettet. Så ja.

Anmeld

28. august 2011

Femøre

Men det er også små børn, og de spiser vitterligt ikke så meget. De to ekstra børn du har i weekenden må da også tage en del ekstra. Så efterhånden som de bliver ældre og mere sultne, bliver jeg nok nødt til at regulere lidt. Men til den tid er jeg jo ikke på SU mere, så det går nok lige op..

Anmeld

28. august 2011

SjeBets

ja ok .. kan godt være det har noget at sige, vi har en 11 årig , og tre drenge på 3 og 2 x 6,½ og de spiser da til de hoveder. 

kan nemlig heller ikke se hvordan jeg selv kunne gøre det billigere  Men go ide at ligge den ud .. kan  være nogle får nogle ideer .. 

Anmeld

28. august 2011

Femøre

Op, op..

Anmeld

28. august 2011

Femøre

Op igen..

Anmeld

28. august 2011

Femøre

For søren, det går stærkt i de andre tråde! Jeg opper den lige igen... Der var jo nogen, der var nysgerrige?

Anmeld

28. august 2011

Zeus

Tak

Anmeld

28. august 2011

AnneBJ

Tak!

Dog kan jeg se, at fx madpakker går der mere til herhjemme, fx flere varianter af pålæg, og vi spiser ofte 2-3 stykker frugt hver, dagligt, altså mere end de 10 om ugen.

Men det var helt sikkert nogle inspirerende opskrifter som jeg skal have afprøvet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.