Som lovet i en anden tråd, lægger jeg hermed min madplan/indkøbsliste ud. Prisen er under 400 kr. og den går til 2 voksne, 2 børn. Den er lagt ud fra Rema 1000's reklameavis. Nogle ting har jeg herhjemme, såsom krydderier, olie, pasta og ris.
But here goes: (Der er nogle enkelte opskrifter sidst i dokumentet, hvis i nogensinde kommer derned, det er et langt dokument) 
Madplan, fra torsdag d. 1/9.
Mandag: Skinkegryde med kokos. (Schnitzler skåret i tern)
Gryderet med kokos, porrer i ringe, krydderier efter eget valg. Hertil ris.
Tirsdag: Citronmarineret pangasiusfilet.
Hertil hasselback-kartofler, ærter og hvid, opbagt sovs.
Onsdag: Pasta og kødsovs. (Kog rigeligt med pasta, så er der til tunsalat til frokosten dagen efter)
Kødsovs lavet af ½ pk. hakket oksekød, løg, gulerødder, 1 ds. Flåede tomater, ½ peberfrugt, 1 porre.
Torsdag: Grønne pandekager (opskrift sidst i dokumentet)
Hertil ½ pk. hakket oksekød, svitset med løg, krydderier og ½ peberfrugt.
Fredag: Paneret pangasiusfilet
Hertil majskolber, kartofler og hvid sovs.
Lørdag: Kyllingegrønsagssuppe (Kort opridset opskrift følger sidst i dokumentet)
½ pk. hakket kyllingekød, revne gulerødder, 2 ds. flåede tomater, løg, peberfrugt, ærter, porrer og en masse lækre krydderier. Selv ville jeg bruge chili og hvidløg, men paprika kan sikkert også bruges.
Søndag: Kyllingedeller
½ pk. hakket kyllingekød, blendede rester af grønsager, alle dem du kan komme i tanke om, eks. løg, gulerødder, peberfrugt, porrer. Hvad du nu har. Ellers en alm. frikadellefars. Hertil halve bagte kartofler og brun sovs. Dellerne er ellers rigtigt gode til madpakker, og de smager virkeligt af noget.
Indkøbsseddel:
Kød:
Pangasiusfilet 30
Hakket kyllingekød 25
Derudover schnitzler og hakket oksekød fra fryseren.
Grønt:
2 kg gulerødder 8
2 majskolber 6
2 agurker 10
1 bundt porrer 10
500 g cherrytomater 20
3 stk. peberfrugt, helst røde 18
1 pose frosne ærter 10
2,5 kg kartofler 9
3 dåser flåede tomater 15
10 stk. blandede frugter 20
1 citron 4
Persille 8
Andet:
2 pakker fuldkornsrugbrød 10
1 pose kerneboller 14
2 l. valgfri yoghurt 22
Æg 20
Havregryn 8
Margarine 7
Smør 9
8 l. skummet- eller minimælk 40
1 dåse tun 5
1 dåse kokosmælk 6
Havarti ost 20
Spegepølse 7,5
Hamburgerryg 11
I alt: 372,5 kr.
Har mere pålæg i fryseren. Jeg køber 5 l. mælk om mandagen og igen 3 l. mælk fredag.
Opskrifter:
Kyllingegrønsagssuppe:
Det hakkede kyllingekød brunes i en stor gryde, sammen med løg. Gulerødderne skal rives, ellers skal resten af grønsagerne skæres i mundrette stykker. Det hele puttes i en gryde et af gangen, gulerødderne til sidst. Put gerne et par boullionterninger i for smagens skyld. Der er ikke nogle faste mål for ingredienserne, det tager jeg gerne på smag og øjemål. J Til sidst tilfører jeg vand, og lader det simre til grønsagerne er bløde.
Grønne pandekager:
1½ dl havregryn
2 dl hvedemel
Salt
2 æg
4 dl mælk
50 g finthakket persille
Bland mel, havregryn og salt. Rør æggene i og derefter mælk og krydderurter. Lad dejen trække ca. 10 minutter. Opvarm en pande og steg pandekagerne. Hold dem varme på en tallerken ved at lægge låg over, efterhånden som en pandekage lægges på tallerkenen.
Smørristet havregryn til yoghurten:
25 g smør
175 g grovvalsede havregryn (ca. 4 dl)
2 spsk sukker
Lad smørret smelte i en pande ved kraftig varme, men uden at det bruner. Tilsæt havregryn og sukker. Rist blandingen ved kraftig varme og under omrøring i ca. 2 min. Skru ned til jævn varme og rist, stadig under omrøring, ca. 5 min. eller til havregrynene er let gyldenbrune og sprøde. Læg et stykke bagepapir på en bagerist. Fordel de ristede havregryn på bagepapiret og lad dem køle af. Skil havregrynene fra hinanden ved at nuldre dem i bagepapiret.