Er hele tiden ved at besvime!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.315 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Babylil

Ja, som overskriften siger, så er det ved at være hverdagskost, at jeg er ved at besvime. Jeg når heldigvis at mærke det, så jeg kan lægge mig ned eller sætte mig med hovedet mellem benene, så jeg får det bedre.

Men i dag var jeg altså i supermarkedet og handle, lige pludselig kom symptomerne, kvalme, koldsved, flimren for øjnene og så lagde jeg mig ned midt i butikken! Det var så pinligt  En mand kiggede på mig og sagde "ja der kan man også hvile sig".. Sagde til ham at jeg var gravid og altså døjede med svimmelhed, og så blev han straks mere behjælpelig..

Er der nogen af jer andre, der har prøvet lignende? Og hvad gjorde I, når I havde det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

A&F

Ja, som overskriften siger, så er det ved at være hverdagskost, at jeg er ved at besvime. Jeg når heldigvis at mærke det, så jeg kan lægge mig ned eller sætte mig med hovedet mellem benene, så jeg får det bedre.

Men i dag var jeg altså i supermarkedet og handle, lige pludselig kom symptomerne, kvalme, koldsved, flimren for øjnene og så lagde jeg mig ned midt i butikken! Det var så pinligt  En mand kiggede på mig og sagde "ja der kan man også hvile sig".. Sagde til ham at jeg var gravid og altså døjede med svimmelhed, og så blev han straks mere behjælpelig..

Er der nogen af jer andre, der har prøvet lignende? Og hvad gjorde I, når I havde det sådan?

Spiser du dine vitaminer? Får du nok jern og d-vitamin? Jeg led også meget af kvalme og svimmelhed i starten af min graviditet. Det sortnede for mine øjne. Oplevede engang i supermarkedet at jeg skulle kaste op. Men heldigvis skete det ikke. Håber, at det snart går over, så du kan nyde din graviditet

Anmeld

28. august 2011

Phoenix

Dengang jeg var gravid havde jeg det på samme måde. Måtte hurtigtst muligt sidde ned inden jeg besvimmede. Synes det hjalp lidt hvis jeg fik lidt juice eller andet til blodsukkeret og lige sundede mig nogle minutter.

Men det er ret utrygt at have det sådan. Føler med dig

Anmeld

28. august 2011

Babylil

A&F skriver:

Spiser du dine vitaminer? Får du nok jern og d-vitamin? Jeg led også meget af kvalme og svimmelhed i starten af min graviditet. Det sortnede for mine øjne. Oplevede engang i supermarkedet at jeg skulle kaste op. Men heldigvis skete det ikke. Håber, at det snart går over, så du kan nyde din graviditet

Jeg tager alle de vitaminer jeg skal. Multivitaminpille med folsyre, kalk med D-vitamin, jernpiller og fiskeolie. Alt sammen fra et mærke til gravide. Jeg spiser alt det jeg kan, selvom jeg ikke er vildt sulten og forsøger at få nok væske, men det hjælper ikke. Har også 2 babyer i maven, måske er det derfor, at det er lidt mere hårdt??

Anmeld

28. august 2011

Babylil

Phoenix skriver:

Dengang jeg var gravid havde jeg det på samme måde. Måtte hurtigtst muligt sidde ned inden jeg besvimmede. Synes det hjalp lidt hvis jeg fik lidt juice eller andet til blodsukkeret og lige sundede mig nogle minutter.

Men det er ret utrygt at have det sådan. Føler med dig

Ja, jeg må vænne mig til at have juice og chokolade med i tasken, for det hjælper til at blive hurtigt frisk igen

Anmeld

28. august 2011

ModerNatur

Jeg havde det helt ligesom dig.. Måtte gå sygemeldt fra da jeg var 4 måneder henne da det var for farligt hvis jeg besvimede ude mellem køerne i stalden (er fodermester).. Min svimmelhed skyldtes et konstant lavt blodtryk på ca 80-90.. Det blev bedre jo nærmere jeg kom på fødslen, men forsvandt først helt da jeg havde født min datter..

Anmeld

28. august 2011

emsaroto

Hvis du svimler hele tiden, kunne det være jernmangel.
Det kunne være en god idé at tage en jerntablet sammen med gravitaminen

Held og lykke!

Anmeld

28. august 2011

A&F

Babylil skriver:

Jeg tager alle de vitaminer jeg skal. Multivitaminpille med folsyre, kalk med D-vitamin, jernpiller og fiskeolie. Alt sammen fra et mærke til gravide. Jeg spiser alt det jeg kan, selvom jeg ikke er vildt sulten og forsøger at få nok væske, men det hjælper ikke. Har også 2 babyer i maven, måske er det derfor, at det er lidt mere hårdt??

Måske. Jaa hav noget sødt med dig i tasken, det hjælper lidt. Jeg blev tit svimmel under bruseren når jeg var i bad. Så hjalp det at sætte sig ned med hovedet bøjet ned til knæene. Håber at det snart går over 

Anmeld

28. august 2011

Mor1012

Babylil skriver:

ja Puuh kender følelsen da jeg var gravid men det gik over igen, det var "bare" en træls periode..

hmm ja jeg gjorde ikke andet end at tage hovedet mellem benene, og drikke kold vand

Anmeld

28. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Babylil skriver:

Der er mange der oplever det samme. Også selv om de får nok væske og mad. Prøv altid at have lidt væske og evt. nogle kiks eller lign. i tasken, til når du er ude. Så vidt jeg ved kan det være hormonerne der gør det. Jeg døjede f.eks meget med svimmelhed i starten, selv om der intet var at se på blodprocenten eller blodtrykket. Det er noget med balancenerven. Måske er det lidt det samme du oplever? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.