sabrina89 skriver:
Min jordemoder sagde til mig at man kun må gå 10 dage over nu. Så det holder jeg nu fast i at hun har sagt. Og jeg skal til undersøgelse når jeg er 41+0 og der scanner de mig for at tjekke fostervand osv. Så inten bliver jeg sat i gang der eller 41+3
Tror også at der er nogle steder/sygehuse, hvor man kun får lov til at gå 10 dage... Det er bare ikke vedtaget alle steder endnu (desværre)... Synes jeg har hørt, at de (dem der har forstand på det) er vist ved at at prøve at få lavet en ny regel om max 10 dage, fordi de har fundet ud af at baby ikke har så godt af at ligge derinde for længe over termin...
Men som så meget andet, så går det bare SÅ langsomt, når der skal vedtages nye regler her i DK...
Men skønt at du max "får lov" at gå 10 dage over.. Min jordemoder bestilte tid til "igangsættelses-samtale-halløj" til når jeg er 10 dage over... Og så sagde hun at det var personalet på svangre-afd. der vurderede hvornår man så skulle sættes igang, men at jeg ikke skulle regne med at det blev før 14 dage over, hvis alt så fint ud og baby har det godt.... 

Så håber meget at baby selv kommer inden da 

Anmeld