Så nåede jeg de "magiske" 40+0...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

Pipsle2012

Frk.S skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt - ikke alle steder i hvert fald.

Hvis alt ellers ser fint ud, så får jeg lov at gå 14 dage over inden de vil sætte mig igang. Håber nu også hun kommer inden da.

Min jordemoder sagde, at de indtil videre kun satte før igang hvis moren var voldsomt overvægtig (BMI over et eller andet bestemt), hvis hun var over en vis alder eller hvis man var blevet kunstig befrugtet.

Ja det er rigtigt, min jordemoder sagde også jeg man stadig kan gå 14 dage over endnu (Ihvertfald på Næstved Sygehus)...

De laver vist en samlet vurdering, når man på 10. dagen skal have kørt en kurve, samt lavet en scanning, bl.a. for at se hvor meget fostervand der er derinde... Og er alt helt fint, så får man tid til igangsætning (senest) 14. dage over tid... Ved ikke hvad det er der afgør om det bliver 11, 12, 13 eller 14 dage over tid.... det er vel alt efter hvad de har af personale m.m. der er afgørende...

Men vi må bare krydse fingre for at vores guldklumper gider komme ud til os inden vi når så langt  Men kan godt se det er hyggeligt at ligge derinde i varmen, og blive nusset og "hygget" om hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Dansker I Holland

Pipsle2012 skriver:

Ja det føles som om tiden går langsommere og langsomere for hver dag der går....

Men det trøster dog lidt, at man ved at der nu MAX går 14 dage, før der sker noget... Det holder modet lidt oppe... men det er sgu nogle lange dage alligevel.. Men prøver bare at slappe af, og tænke sådan lidt praktiske ting som "Har jeg nu pakket det hele i tasken til hospitalet...?", "Hvordan skal vi pynte bordene til barnedåben..?", "Hvornår skal barnedåbs-invitationerne sendes ud efter fødslen..?" (Har allerede lavet dem, de skal bare udfyldes med tekst )...

Men man kan jo ikke tænke praktisk hele dagen, så utålmodigheden er der stadig  Hehe

Ja jeg kender skam ALT til det griner.. Det er bare træls at tiden skal snegle sig sådan afsted... Især når man går og glæder sig til den lille kommer.. Men tro mig, når du er i gang, så synes du sikkert det er gået ALT for stærkt ggg... Eller at det var satme på tide griner..

Anmeld

28. august 2011

sabrina89

Frk.S skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt - ikke alle steder i hvert fald.

Hvis alt ellers ser fint ud, så får jeg lov at gå 14 dage over inden de vil sætte mig igang. Håber nu også hun kommer inden da.

Min jordemoder sagde, at de indtil videre kun satte før igang hvis moren var voldsomt overvægtig (BMI over et eller andet bestemt), hvis hun var over en vis alder eller hvis man var blevet kunstig befrugtet.

Min jordemoder sagde til mig at man kun må gå 10 dage over nu. Så det holder jeg nu fast i at hun har sagt. Og jeg skal til undersøgelse når jeg er 41+0 og der scanner de mig for at tjekke fostervand osv. Så inten bliver jeg sat i gang der eller 41+3

Anmeld

28. august 2011

Pipsle2012

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Ja jeg kender skam ALT til det griner.. Det er bare træls at tiden skal snegle sig sådan afsted... Især når man går og glæder sig til den lille kommer.. Men tro mig, når du er i gang, så synes du sikkert det er gået ALT for stærkt ggg... Eller at det var satme på tide griner..

Ja, når man ligger og har ondt, og øler man er ved at sprække på langs, så fortryder man nok hver gang man har tænkt/sagt: "Kom nu ud..." Men det er jo det hele værd, når man får sin lille guldklump i armene

Anmeld

28. august 2011

Pipsle2012

sabrina89 skriver:

Min jordemoder sagde til mig at man kun må gå 10 dage over nu. Så det holder jeg nu fast i at hun har sagt. Og jeg skal til undersøgelse når jeg er 41+0 og der scanner de mig for at tjekke fostervand osv. Så inten bliver jeg sat i gang der eller 41+3

Tror også at der er nogle steder/sygehuse, hvor man kun får lov til at gå 10 dage... Det er bare ikke vedtaget alle steder endnu (desværre)... Synes jeg har hørt, at de (dem der har forstand på det) er vist ved at at prøve at få lavet en ny regel om max 10 dage, fordi de har fundet ud af at baby ikke har så godt af at ligge derinde for længe over termin...

Men som så meget andet, så går det bare SÅ langsomt, når der skal vedtages nye regler her i DK...

Men skønt at du max "får lov" at gå 10 dage over.. Min jordemoder bestilte tid til "igangsættelses-samtale-halløj" til når jeg er 10 dage over... Og så sagde hun at det var personalet på svangre-afd. der vurderede hvornår man så skulle sættes igang, men at jeg ikke skulle regne med at det blev før 14 dage over, hvis alt så fint ud og baby har det godt....

Så håber meget at baby selv kommer inden da

Anmeld

28. august 2011

Dansker I Holland

Pipsle2012 skriver:

Ja, når man ligger og har ondt, og øler man er ved at sprække på langs, så fortryder man nok hver gang man har tænkt/sagt: "Kom nu ud..." Men det er jo det hele værd, når man får sin lille guldklump i armene

Anmeld

28. august 2011

Frk.S

sabrina89 skriver:

Det er da også i orden. Fortæller bare, at sådan er det ikke i hele landet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.