Så nåede jeg de "magiske" 40+0...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2011

Pipsle2012

Hej piger og drenge

Ja, så nåede jeg til terminsdagen. Er 40+0 idag, og synes ikke der er nogle tegn til at vores lille pige er på vej til at finde udgangen...

Slimproppen gik for 1½ uge siden, og har haft nogle rigtig kraftige plukkeveer, og natten til igår troede jeg virkelig, at "nu var det nu"  Havde konstant ondt i lænd + nederst i maven (ligesom mens-smerter), og kunne slet ikke sove eller finde ro... Så jeg lå bare og prøvede at slappe af, og trække vejret som jordemoderen har instrueret i, mens jeg ventede på at der skulle ske noget mere....men nej-nej! Da jeg så endelig må være faldet lidt i søvn (har max sovet 3 kvarter!), så vågner jeg ved at der kommer det vildeste tordenbrag! Jamen godmorgen!! Og er der nogle "veer"/plukkeveer, eller andet? Nej!!! Så jeg har bare haft en hel nat med næsten ingen søvn, og mega ondt til ingen verdens nytte! Øv altså!

Nå, men jeg må bare væbne mig med tålmodighed (), og så vente i spænding på hvornår min lille guldklump har lyst til at skulle have fødselsdag

Det hjælper dog på humøret at der max er 14 dage tilbage

Ville egentlig ikke noget med dette indlæg, andet end lige at give en lille update, og så ellers ønske jer alle en dejlig søndag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Frk.S

Åh, jeg ved lige hvordan du har det.

Jeg havde termin i tirsdags, og jeg er bare monster utålmodig.
Når man tænker over det, ved man jo godt, at uanset hvad så er der ikke lang tid til man får sin baby i armene. Men når først man er nået til termin, og der ikke er sket noget, så kan det godt nok føles som uendelig lang tid.

Jeg har også flere gange troet, at nu var det ved at være - men intet er sket.

God søndag til dig også.

Anmeld

28. august 2011

Pipsle2012

Frk.S skriver:

Åh, jeg ved lige hvordan du har det.

Jeg havde termin i tirsdags, og jeg er bare monster utålmodig.
Når man tænker over det, ved man jo godt, at uanset hvad så er der ikke lang tid til man får sin baby i armene. Men når først man er nået til termin, og der ikke er sket noget, så kan det godt nok føles som uendelig lang tid.

Jeg har også flere gange troet, at nu var det ved at være - men intet er sket.

God søndag til dig også.

Ja ventetiden er ulideligt lang!

Og alle siger til en: "Slap nu af mens du kan...", "Nyd stilheden, for når baby kommer, så er den forbi" osv... Er snart ved at kaste op over alle de (velmenene) kommentarer om at man skal nyde den sidste tid "alene" inden baby kommer... Man kan sgu ikke slappe af og nyde tiden, når man bare gerne vil have sin guldklump i armene, og få fuld valuta for alle de gener man har haft de sidste 40+ uger!

fingre for at din lille guldklump snart finder udgangen, og kommer ud til jer, og skal have en masse kys og kram

Anmeld

28. august 2011

Holbæktrunten

Pipsle2012 skriver:

Hej piger og drenge

Ja, så nåede jeg til terminsdagen. Er 40+0 idag, og synes ikke der er nogle tegn til at vores lille pige er på vej til at finde udgangen...

Slimproppen gik for 1½ uge siden, og har haft nogle rigtig kraftige plukkeveer, og natten til igår troede jeg virkelig, at "nu var det nu"  Havde konstant ondt i lænd + nederst i maven (ligesom mens-smerter), og kunne slet ikke sove eller finde ro... Så jeg lå bare og prøvede at slappe af, og trække vejret som jordemoderen har instrueret i, mens jeg ventede på at der skulle ske noget mere....men nej-nej! Da jeg så endelig må være faldet lidt i søvn (har max sovet 3 kvarter!), så vågner jeg ved at der kommer det vildeste tordenbrag! Jamen godmorgen!! Og er der nogle "veer"/plukkeveer, eller andet? Nej!!! Så jeg har bare haft en hel nat med næsten ingen søvn, og mega ondt til ingen verdens nytte! Øv altså!

Nå, men jeg må bare væbne mig med tålmodighed (), og så vente i spænding på hvornår min lille guldklump har lyst til at skulle have fødselsdag

Det hjælper dog på humøret at der max er 14 dage tilbage

Ville egentlig ikke noget med dette indlæg, andet end lige at give en lille update, og så ellers ønske jer alle en dejlig søndag

Jamen glædelig terminsdag! Jeg har også termin i dag, og knejten ser også ud til at have det for godt til at komme ud foreløbig.... Begynder at frygte han ikke flytter ud derindefra før han er 18 ;0) hvis du sender vestøv til mig, sender jeg til dig ;0)

Anmeld

28. august 2011

sabrina89

Forstår din utålmodighed, jeg havde termin i onsdags og hun gider heller ikke at verden Og er nået et punkt nu hvor jeg føler hun aldrig kommer ud Men kan trøste dig med at man "kun" må gå 10 over nu og ikke 14 dage..

PUST en masse ve-støv er på vej til dig

Anmeld

28. august 2011

Pipsle2012

Holbæktrunten skriver:

Jamen glædelig terminsdag! Jeg har også termin i dag, og knejten ser også ud til at have det for godt til at komme ud foreløbig.... Begynder at frygte han ikke flytter ud derindefra før han er 18 ;0) hvis du sender vestøv til mig, sender jeg til dig ;0)

Glædelig terminsdag til dig også

Lidt sjovt at vi har termin samme dag

Ja, tanken om at baby bliver derinde forever har også strejfet mig...  Men gudskelov har vi da nogle "regler" her i landet om, at de bliver hjulpet ud efter max 14 dage, hvis ikke de selv gider lette måsen, og finde udgangen  Håber dog min lille bandit selv gider gøre en indsats, og kommer ud inden hun bliver "tvunget"

Sender en masse ve-støv til dig, og håber jeres lillemand kommer ud snart

Anmeld

28. august 2011

Frk.S

sabrina89 skriver:

Forstår din utålmodighed, jeg havde termin i onsdags og hun gider heller ikke at verden Og er nået et punkt nu hvor jeg føler hun aldrig kommer ud Men kan trøste dig med at man "kun" må gå 10 over nu og ikke 14 dage..

Det er nu ikke helt rigtigt - ikke alle steder i hvert fald.

Hvis alt ellers ser fint ud, så får jeg lov at gå 14 dage over inden de vil sætte mig igang. Håber nu også hun kommer inden da.

Min jordemoder sagde, at de indtil videre kun satte før igang hvis moren var voldsomt overvægtig (BMI over et eller andet bestemt), hvis hun var over en vis alder eller hvis man var blevet kunstig befrugtet.

Anmeld

28. august 2011

Dansker I Holland

Puha tro mig jeg ved hvordan du har det. Jeg fødte 41+0 så det var satme lang tid og gå og vente osv.. Jeg havde endda haft veer nogle uger før men de gik i sig selv igen Så vandet gik 41+0 og så fødte jeg dagen efter hehe...

Vestøv bliver hermed sendt din vej

Anmeld

28. august 2011

Pipsle2012

sabrina89 skriver:

Puh, så er du mindst lige så utålmodig som mig

Men dejligt at man snart kan se en ende på det.

Jeg skal føde på Næstved, og der kan man stadig gå 14 dage, hvis ikke de finder en grund til at blive sat i gang ved den samtale man skal til dernede på 10. dagen... Så hvis jeg er "uheldig" kan jeg stadig gå 14 dage, før jeg bliver sat igang

Anmeld

28. august 2011

Pipsle2012

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Puha tro mig jeg ved hvordan du har det. Jeg fødte 41+0 så det var satme lang tid og gå og vente osv.. Jeg havde endda haft veer nogle uger før men de gik i sig selv igen Så vandet gik 41+0 og så fødte jeg dagen efter hehe...

Vestøv bliver hermed sendt din vej

Ja det føles som om tiden går langsommere og langsomere for hver dag der går....

Men det trøster dog lidt, at man ved at der nu MAX går 14 dage, før der sker noget... Det holder modet lidt oppe... men det er sgu nogle lange dage alligevel.. Men prøver bare at slappe af, og tænke sådan lidt praktiske ting som "Har jeg nu pakket det hele i tasken til hospitalet...?", "Hvordan skal vi pynte bordene til barnedåben..?", "Hvornår skal barnedåbs-invitationerne sendes ud efter fødslen..?" (Har allerede lavet dem, de skal bare udfyldes med tekst )...

Men man kan jo ikke tænke praktisk hele dagen, så utålmodigheden er der stadig  Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.