Hvordan kommer man af med sin underbo?? @!#$*?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.866 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. januar 2009

Nadi

Som I nok ved så har vi haft problemer med vores underbo lige siden vi flyttede ind. Det hele peakede i marts (troede jeg) hvor Dennis modtog et privat brev fra hende om at jeg var verdens dårligste mor og hele opgangen var trætte af at Oliver skreg så meget! Hun gav mig så en overhaling ude i opgangen fordi jeg gik rundt til de andre som bor i opgangen. Det stilnede så af og vi hørte ikke fra hende, før nu!! Hun hamre og banker både i gulvet og på radiatorene, men det kan vi jo ikke rigtig bevise. Men en dag stod der en krukke brunkager og en seddel hvor hun går til angreb på Oliver Og hvis der er noegt man ikke skal gøre så er det at negynde på noget med min søn. Igår der sad Oliver og jeg og spiste aftensmad og han sidder tit og "tramper" ned på fodpladen af sin triptrap stol og det gik hun simepleth så meget amok over ved at trampe og stampe ned i gulvet.
Imorges da Dennis skulle afsted på arbejde og han er på vej ud af døren kalder han på mig og beder mig komme ud i opgangen og kigge. Her møder der mig så alt vores skrald spredt ud på gulvet (vi stiller vores skraldeposer ud i opgangen når de er fulde, vi har nemlig en søn der er skraldespandsrager ). Og posen er pist væk, så en må jo have været oppe i nattens mulmermørke og lave hærværk hos os.
Det er ikke de eneste ting hun gør, og jeg ved det er hende! Jeg har også fundet afgnavet tyggegummi og andre madrester i min cykelkurv.
Idag kontakter jeg vores udlejere og så skal hun bare UD!!!! Hun skal så meget komme til at fortryde den dag hun trode hun kunne chikanere os så meget at vi flytter fra vores lejlighed

DER ER DØMT KRIG!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2009

birgittemarie

Nøøøøj, hvor anstrengende Nadia. Det må simpelthen være så overjordisk træls at bo ovenpå sådan en, at jeg får kvalme bare ved tanken.

God krig!

Knus fra Birgitte

Anmeld

14. januar 2009

Tikki

altså, hvad sker der lige for sådanne folk....kunne være hun skulle overveje at flytte ud på landet i sin egen lille jordhytte

Vi bor også i lejlighed og jeg er heller ikke god til ikke at blive irriteret over andres larm...men sådan er det at bo i lejlighed! Vores nabo har ikke børn, og de har helt seriøst kommet med at forslag om, at børn skal være på legepladsen i gården, når de skal lege. De var trætte af at høre børn, der løb rundt, når de skulle se fjernsyn - altså hvad sker der lige for dem? Så længe man ikke generer med vilde drukfester døgnet rundt og larm på ukristlige tidspunkter, så må det være dem, der har problemet med larmen, der flytter sig, for larm det hører sig til, når man vælger at bo i lejlighed

Træls at skulle bruge energi på det, men hun lyder da ret underlig, så væk med hende

Anmeld

14. januar 2009

Helle30

Jeg kan godt forstå, du synes, det er irriterende, at jeres underbo sådan chikanerer jer. Har selv boet i lejlighed i nogle år, så jeg ved udmærket, hvor irriterende ens naboer hurtigt kan blive. Jeg er dog ret sikker på, at ingen af mine var ude på at genere nogen med vilje. Der var simpelthen bare så dårligt isoleret, at det næsten var umuligt ikke at komme til at larme, så det kunne virke generende.
Det er selvfølgelig ikke i orden, at hun chikanerer jer, sådan som hun gør. På den anden side, og nu spørger jeg forsigtigt: Kan det forholde sig sådan, at hun med rette føler sig generet - og så bare har en udemokratisk måde at demonstrere det på? Jeg mener, hvis vi boede i min gamle lejlighed med Sofie, så ville jeg ikke et øjeblik sætte sp. tegn ved en evt. klage fra underboen. Jeg mener naturligvis, det er vigtigt, at børn får lov at udfolde sig uden for mange begrænsninger, men den dér med at trampe i fodpladen under maden ville jeg bringe til standsning med det samme. Jeg gider heller ikke selv høre på det, mens jeg spiser.
Der er i det hele taget rigtig meget af det, Sofie foretager sig, vi anstændigvis ville være nød til at begrænse, hvis vi boede så tæt på andre. Hun har adskillige køretøjer, som hun drøner rundt på. Hun kaster med sit legetøj (også tunge ting). Skabslågerne siger bang, når hun lukker dem - og det gør dørene også. osv. osv. + at alle børn jo græder eller råber/synger meget af tiden. - nogle gange også om natten.
Hvis jeg var underbo til det (sådan som forholdene var, der hvor jeg boede) så ville jeg godtnok blive helt skråtvanvittig.
Det er jo ikke en situation, hun kan gøre så meget ved - udover at flytte.
Jeg mener, det er jeres fælles opgave at forsøge at løse tingene - evt. med jeres udlejer som mægler/dommer.
Men igen: Uanset hvor frustreret hun måtte være - og selv om det kunne være berettiget, så skal hun jo ikke chikanere jer - og slet ikke uden først at have forsøgt at få jer i tale på fredelig vis.

Den med brunkagerne fatter jeg ikke. Hvordan er det chikane?

- Helle

Anmeld

14. januar 2009

Nadi

Kan det forholde sig sådan, at hun med rette føler sig generet - og så bare har en udemokratisk måde at demonstrere det på?

Ja der kan godt være noget om det, men så mener jeg bare at man som et normalt menneske kommer op og siger at det er ret højlydt eller hvad man nu lige siger. Man begynder ikke at smørre ens bil ind i kattemad!!!
Den dér med at trampe i fodpladen under maden ville jeg bringe til standsning med det samme.

Jeg sad også under hele aftensmaden og sagde nej og holdt på hans ben og kunne slet ikke få ham til at holde, for jeg gider nemlig heller ikke slev at høre på det. Og eftersom at alt ikke virkede opgav jeg.
Den med brunkagerne fatter jeg ikke. Hvordan er det chikane?

Det i sig selv er heller ikke chikane, men det var seddlen som lå ovenpå hvor hun anklager Oliver for at gøre hendes kat og familien hjemløse. Og egentlig så gider jeg bare ikke modtage ting fra min undebo for jeg får sgu ondt i amven over at jeg ikke ved hvad der kan befinde sig udenfor min dør når jeg åbner den.
Alle børn jo græder eller råber/synger meget af tiden. - nogle gange også om natten.

De nætter hvor Oliver græder så man virkelig kan høre det er når han er syg og så hjælper det bare ikke at hun hamre alt hvad hun kan på radiatoren! Vi gør jo alt for at få ham til at sove og tysse på ham. Og synes at man må have lidt forståelse for at de græder engang imellem. Jeg har da forståelse for at naboen holder fest til ud på natten enagng imellem. For vi skal jo alle kunne leve her og have en hverdag her i opgangen.

Jeg gider ikke bo et sted hvor jeg skal tænke over hver eneste bevægelse og have ondt i maven når jeg åbner min hovededør.Og vores udlejere er på vores side da underboen også chikanerede de tidligere lejer. De flyttede nemlig pga hende.

Anmeld

14. januar 2009

bette

må give dig ret nadi.. jeg synes hun skulle pakke sine ting og flytte.. sådan en tumpe.. !!

og hvad bilder hun sig egentlig ind at chikanere jer på den måde.. sådan en dum ko.. man kan sku ik tysse sine børn så meget at de ikke larmer... det ved jeg ihvertfald med mikkel.. suk hhe

Anmeld

14. januar 2009

Loggidut

Nadi....

så må jeg som den eneste løfte pegefingeren...men det ved du jeg er god til...

man mås ikke sætte affald på trappeopgangen, fyyyy...i gamle dage ville jeg ikke tænke over det, men! det gør jeg nu...efter jeg har prøvet at sidde i en bestyrelse, og finde ud af hvorfor man ikke må!

vil gerne remse lidt op...du blokere for evt. ambulancefolk, tiltrækker rotter, og genere med lugten i opgangene...men kan så godt forstå det fif med at placere posen til man lige skal ud.

men det er satme ikke i orden at hun så spreder det ud over det hele...det er bare slet ikke i orden...synes du skal skrive et pænt, velformuleret brev til bestyrelsen...og forklare dem at det efterhånden genere dig ret voldsomt, uden at nedgør hende.
Klag over de ting hun løber og laver...men lad være med at sige du har sat affald på trappen...så ryger du sgu i humoristen...er jeg bange for.

det er sgu da en træls dame at bo med!

Anmeld

14. januar 2009

bette

vil lige tilføje.. at jeg heller ik tror det er så smart at sætte affalds posen derud. hvad med toilettet`?? det gør vi når jeg ikke lige gider at smutte ned med den med det samme.

jeg ved ihvertfald at min nabo var træt af at dem der boede i min lejlighed tidligere gjorde det.. såå jeg snuppede lige kommentaren til mig og stilte den på toilettet istedet.. ellers havde jeg såmænd gjort det samme... men forstår egentlig godt hvorfor folk ike vil have det.. men derfor er det sku ikke en grund til at smide affaldet ud over det hele..
så er man sku barnlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.