Jeg kan godt forstå, du synes, det er irriterende, at jeres underbo sådan chikanerer jer. Har selv boet i lejlighed i nogle år, så jeg ved udmærket, hvor irriterende ens naboer hurtigt kan blive. Jeg er dog ret sikker på, at ingen af mine var ude på at genere nogen med vilje. Der var simpelthen bare så dårligt isoleret, at det næsten var umuligt ikke at komme til at larme, så det kunne virke generende.
Det er selvfølgelig ikke i orden, at hun chikanerer jer, sådan som hun gør. På den anden side, og nu spørger jeg forsigtigt: Kan det forholde sig sådan, at hun med rette føler sig generet - og så bare har en udemokratisk måde at demonstrere det på? Jeg mener, hvis vi boede i min gamle lejlighed med Sofie, så ville jeg ikke et øjeblik sætte sp. tegn ved en evt. klage fra underboen. Jeg mener naturligvis, det er vigtigt, at børn får lov at udfolde sig uden for mange begrænsninger, men den dér med at trampe i fodpladen under maden ville jeg bringe til standsning med det samme. Jeg gider heller ikke selv høre på det, mens jeg spiser.
Der er i det hele taget rigtig meget af det, Sofie foretager sig, vi anstændigvis ville være nød til at begrænse, hvis vi boede så tæt på andre. Hun har adskillige køretøjer, som hun drøner rundt på. Hun kaster med sit legetøj (også tunge ting). Skabslågerne siger bang, når hun lukker dem - og det gør dørene også. osv. osv. + at alle børn jo græder eller råber/synger meget af tiden. - nogle gange også om natten.
Hvis jeg var underbo til det (sådan som forholdene var, der hvor jeg boede) så ville jeg godtnok blive helt skråtvanvittig.
Det er jo ikke en situation, hun kan gøre så meget ved - udover at flytte.
Jeg mener, det er jeres fælles opgave at forsøge at løse tingene - evt. med jeres udlejer som mægler/dommer.
Men igen: Uanset hvor frustreret hun måtte være - og selv om det kunne være berettiget, så skal hun jo ikke chikanere jer - og slet ikke uden først at have forsøgt at få jer i tale på fredelig vis.
Den med brunkagerne fatter jeg ikke. Hvordan er det chikane?
- Helle
Anmeld