Hej....
Jeg vil fortælle dig lidt om min situation da jeg blev enlig mor og havde samme problem. Og så håber jeg du derefter lytter til dit hjerte.
Jeg ved ikke hvor gammelt dit barn er, Men min søn var kun 2½ år da hans far og jeg gik fra hinanden. Vi blev hurtig enige om at han skulle være ved os en uge af gangen, vi gjorde det på den måde at vi skiftedes til at have ham en weekend og den uge man gik ind i, og når det så var fredag igen så hentede jeg ham fx. og havde ham så weekenden + ugen. MEN det var hårdt..... for det første så man ikke sin guldklump i 7 dage i træk, og når man så hentede ham igen, var han rundt på gulvet fordi der er ingen rutine var hos hans far, og han fandt hurtig ud af at udnytte situationen ved at spille os op mod hinanden ( de er kloge de små) ved fx at trodse en konstant hvis man sagde nej, eller bare det at man prøvede at lave en god basic hjemme med faste rammer, det var helt umuligt. pga drengen tog nærmest 3 dage om, at vænne sig til at nu var han hos mor og der var andre regler, og rutiner. (SÅ hvis man skal havde barnet hos begge forældre er det SÅ vigtig at man har samme regler og rutiner (sådan da) Så er barnet ikke så forvirret. Min dreng var tit ked, og nogen gange når vi havde været til noget forældre komsammen i børnehaven og han var hos hans far, ville han ikke med ham hjem, så det endte med jeg fik ham med hjem selvom hans far stod der og sagde kom nu lille skat, i denne uge er det jo far der har dig....... HÅRDT JA.... det er aldrig nemt, men jeg tog den beslutning og sagde til min eks at der skulle ske noget andet for det her var vores søn ikke fortjent med, selvom vi først troede det var det bedste for ham at se os begge lige meget, så gav det bare bagslag... SÅ find ud af hvor barnet trives bedst og kan få den mest rolige ramme og rutine... Det er det BEDSTE I kan gøre begge to, for jeres barns skyld.
Idag trives min søn hos mig, og har han gjort lige siden han var 3 år. Han ser hans far hver 14 dag (weekenderne) og somme tider i ferier. Og det går rigtig godt. Selvfølgelig er det vigtigt at begge partner bliver enige og er enige om det valg man gør. HUSK PÅ det er ikke jer der skal stilles tilfreds, men JERES barn der skal.
Jeg håber du kan bruge det lidt, og det hele er kun ment med en venlighed, vil dig kun det bedste, for som sagt kan jeg forstå dig fuldt ud, da jeg har stået i dine spor.
Håber alt falder på plads for jer.
MVH Kristina
Anmeld