Kan hun hedde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2011

ChipChap

MetteU skriver:

Hejsa.

Vi ved ikke kønnet på den lille baby, der melder sin ankomst i oktober. Vi har faktisk fra starten af været enige om et drengenavn og et pigenavn...men nu er vi kommet i tvivl med pigenavnet! Øv!

Vi vil gerne, hvis det er en pige, kalde hende Karoline Mathilde - begge navne skal fungere som hendes fornavn. Men er det for langt? Bliver vi trætte af det med tiden? Hun vil desuden få tre efternavne, men dem bruger man jo ikke hver eneste dag. Hvad synes I?

Vi snakker nu lidt om Agnes eller Agnes Marie i stedet for. Men det er bare som om jeg ikke helt synes det er det navn hun skal have. Er helt skudt i Karoline Mathilde - men kun hvis hun bliver kaldt begge dele.

Tak fordi I læste med :-)

Agnes Marie lyder rigtig flot, det er jeg helt vild med faktisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

MetteU

Tak for jeres mange svar!Vi har tænkt over det med bindestreg, men hvis vi vælger Karoline Mathilde skal det være uden bindestreg. Jeg hedder selv Anne Mette uden bindestreg og er alligevel altid blevet kaldt begge navne. Så for at det er logisk skal det være uden ligesom mit! Det letteste ville være at slette et efternavn, men det er desværre heller ik rigtig en mulighed for os da alle navnene er familienavne, som vi ikke kan vælge imellem.Åh... Det er svært!Ja, vi har haft en kongelig med det navn, men det er så langt tilbage og kombinationen er ik meget brugt i dag. Derfor synes vi det er lidt fedt :-)Kom endelig med flere kommentarer! Navnet er jo hemmeligt for familie og venner indtil fødslen, så det er rart at høre andres mening inden vi beslutter os!Takker :-)

Anmeld

27. august 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Vores datter hedder Caroline Mathilde. Jeg er historiker, og har altid haft en svaghed for de gamle danske prinsesse/dronningenavne, og dette dronningenavn har en - for mig - meget særlig betydning. Har altid sagt, at fik jeg en datter, skulle hun hedde det.

Vi kalder hende dog sjældent for andet end Caroline, da det alt andet lige ER et langt navn. Hun har desuden to efternavne også.

Anmeld

27. august 2011

Tvillingemor80

Jeg kender en pige der hedder Ida maria - og vi siger begge navne .. det virker ikke langt når man først vender sig til det ..

Mine piger har selv 2 fornavne og 3 mellem/efternavne .. Jeg synes ikke det er et problem .. men bruger jo kun de mange navne når der skal udfyldes offentlige papirer osv.

Anmeld

27. august 2011

Pigent

MetteU skriver:

Hejsa.

Vi ved ikke kønnet på den lille baby, der melder sin ankomst i oktober. Vi har faktisk fra starten af været enige om et drengenavn og et pigenavn...men nu er vi kommet i tvivl med pigenavnet! Øv!

Vi vil gerne, hvis det er en pige, kalde hende Karoline Mathilde - begge navne skal fungere som hendes fornavn. Men er det for langt? Bliver vi trætte af det med tiden? Hun vil desuden få tre efternavne, men dem bruger man jo ikke hver eneste dag. Hvad synes I?

Vi snakker nu lidt om Agnes eller Agnes Marie i stedet for. Men det er bare som om jeg ikke helt synes det er det navn hun skal have. Er helt skudt i Karoline Mathilde - men kun hvis hun bliver kaldt begge dele.

Karoline Mathilde er rigtig sødt  Elsker begge navne og kan godt lide i staver Karoline med K  

Agnes er jeg ikke så vild med, det er fint navn, men ikke et jeg ville bruge  Marie er fint som mellemnavn. 

Jeg tænker hvis i synes Karoline Mathilde er forlangt, hvad så med at kalde hende for Karoline Marie eller Mathilde Marie også gemme det andet navn til hvis der kommer en lillesøster, så det bliver Agnes Mathilde/Mathilde Agnes eller Agnes Karoline/Karoline Agnes, eller et helt andet navn 

Anmeld

27. august 2011

Mi

Karoline Mathilde syntes jeg er to fine navne, og de kan også godt siges sammen. MEN jeg syntes ikke at navnet virker alt for langt og på en eller anden måde, så virker de ikke som navne der egner sig til at blive sat sammen alligevel.

Og med tre efternavne vil hendes navn blive meget lang, og hun vil ikke kunne få plads til det på alle de tusinde formularer hun gennem sit liv skal udfylde

Anmeld

27. august 2011

Mi

MetteU skriver:

Tak for jeres mange svar!Vi har tænkt over det med bindestreg, men hvis vi vælger Karoline Mathilde skal det være uden bindestreg. Jeg hedder selv Anne Mette uden bindestreg og er alligevel altid blevet kaldt begge navne. Så for at det er logisk skal det være uden ligesom mit! Det letteste ville være at slette et efternavn, men det er desværre heller ik rigtig en mulighed for os da alle navnene er familienavne, som vi ikke kan vælge imellem.Åh... Det er svært!Ja, vi har haft en kongelig med det navn, men det er så langt tilbage og kombinationen er ik meget brugt i dag. Derfor synes vi det er lidt fedt :-)Kom endelig med flere kommentarer! Navnet er jo hemmeligt for familie og venner indtil fødslen, så det er rart at høre andres mening inden vi beslutter os!Takker :-)

selvom du altid er blevet kald begge dine navne uden problemer, så er det faktisk også kun fire stavelser, hvilket der er bare i karoline. Så Karoline Mathilde vil alligevel virke noget længere end Anne Mette. Og Anne Mette er også navne som ofte bruges sammen med andre, hvilket Karoline Mathilde ikke er.

Anmeld

27. august 2011

L.J.L

MetteU skriver:

Hejsa.

Agnes helt sikkert

Karoline-Mathilde

-I min bog!

Jeg bryder mig slet slet ikke om flere navne til børn.

Anmeld

28. august 2011

Fenja09

Synes Karoline Mathilde er super sødt, men personligt synes jeg det er alt for meget med så langt et fornavn/fornavne og så også have tre efternavne. Hvis det var mig der skulle vælge blev det kun et af navnene og så de tre efternavne eller begge navne og færre efternavne.

Jeg er helt vild med jeres andet forslag til navn - Agnes Marie, det er bare rigtig sødt, men stadig meget langt med 5 navne i alt. Heldigvis er det jo en smagssag

/Fenja (39+3)

Anmeld

28. august 2011

MetteU

TAK for alle jeres svar!

Det er rart at vide hvad andre tænker, selvom det jo i sidste ende er os der skal bestemme det endelige navn!

Vi er stadigvæk lidt i tvivl hvad valget bliver. Men nu må vi se... det kan jo ligeså godt være en dreng der ligger derinde og så er det slet ikke noget problem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.