ved snart ikk hva jeg/vi skal gøre :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.910 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. august 2011

BabyAnno2012

Hej piger og drenge!

trænger til at få luftet mine tanker lidt da jeg føler det hele er kaos i øjeblikket :græder:

Vi har herhjemme 2 børn. Tobias på 6 år og Silke på 5 mdr.

Tobias har fået diagnosen ADHD i svær grad, han er derfor i medicinsk behandling. Først prøvede vi alm Ritalin - det virkede ikke. Så prøvede vi Ritalin Uno - her fik han en paradoks effekt (modsat virkning) så det kom han af igen.
Nu er han så på Strattera - og det hjælper heller ikk en fløjtende fis :usikker:

Vi har konflikter HVER EVIG ENESTE DAG :græder: Han råber, skriger, bander, kalder os idiot, spasser, at han hader os og alt det grimme han kan komme i tanke om. :græder: :græder:

Forstå slet ikk at SÅ mange grimme ord, kan komme ud af den lille mund :usikker:

Vi har aflastning til ham. Og er beviliget 6 døgn i måneden.
den familie han er hos er vi RIGTIG glade for, specielt fordi Tobias kender kvinden, hun er hans tidligere primære pædagog i hans gamle børnehave.

Men HVER gang han har været derhjemme så er hans opførsel og væremåde 10 gange værre end "normalt" :græder:

Jeg / vi ved snart ikk hvad vi skal gøre " src="http://ungmor.dk/phpBB3/images/smilies/sad.gif" alt="" />

Jeg har sågar tænkt at det her magter jeg bare IKKE :græder: og det er en forfærdelig tanke og hader mig selv for det og får SÅ dårlig samvittighed. :græder: :græder:

Jeg ELSKER min søn ubetinget, bare så det er på plads :love:

Åhhhhhhhh piiiiv :græder:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Sabsy

Jeg har ingen råd..

Men fordi du har en tanke, skal du vide du ikke er en sårlig mor.. Det er okay

Vil ikke forlade dig/Jer uden masser af

I skal nok klare den

Anmeld

25. august 2011

2721

Jeg har desværre ingen gode råd, men jeg sender et kæmpe stort trøst kram

Det er helt okay at have perioder hvor mange ikke magter det hele, husk at få talt om det med familir, venner eller eet. En terapeut

Anmeld

25. august 2011

Frk.Skruk

BabyAnno2011 skriver:

Hej piger og drenge!

trænger til at få luftet mine tanker lidt da jeg føler det hele er kaos i øjeblikket :græder:

Vi har herhjemme 2 børn. Tobias på 6 år og Silke på 5 mdr.

Tobias har fået diagnosen ADHD i svær grad, han er derfor i medicinsk behandling. Først prøvede vi alm Ritalin - det virkede ikke. Så prøvede vi Ritalin Uno - her fik han en paradoks effekt (modsat virkning) så det kom han af igen.
Nu er han så på Strattera - og det hjælper heller ikk en fløjtende fis :usikker:

Vi har konflikter HVER EVIG ENESTE DAG :græder: Han råber, skriger, bander, kalder os idiot, spasser, at han hader os og alt det grimme han kan komme i tanke om. :græder: :græder:

Forstå slet ikk at SÅ mange grimme ord, kan komme ud af den lille mund :usikker:

Vi har aflastning til ham. Og er beviliget 6 døgn i måneden.
den familie han er hos er vi RIGTIG glade for, specielt fordi Tobias kender kvinden, hun er hans tidligere primære pædagog i hans gamle børnehave.

Men HVER gang han har været derhjemme så er hans opførsel og væremåde 10 gange værre end "normalt" :græder:

Jeg / vi ved snart ikk hvad vi skal gøre " src="http://ungmor.dk/phpBB3/images/smilies/sad.gif" alt="" />

Jeg har sågar tænkt at det her magter jeg bare IKKE :græder: og det er en forfærdelig tanke og hader mig selv for det og får SÅ dårlig samvittighed. :græder: :græder:

Jeg ELSKER min søn ubetinget, bare så det er på plads :love:

Åhhhhhhhh piiiiv :græder:

Jeg har selv en kæreste med ADHD, og self er det ikke det samme som når ens barn har det, men jeg ved hvor hårdt det til tider kan være.. Derfor får du lige en krammer mere ..

Men ang. det med medicinen - Er i sikre på at det er ADHD som han har?

- Jeg er ret sikker på at det er sådan at hvis man ikke har ADHD, så virker medicinen sådan at man bliver "speedet", altså det modsatte af den ønskede virkning..

Men jeg har ikke så meget forstand på det, kom bare til at tænke på det da jeg læste dit indlæg

Endnu engang Det skal nok gå

Anmeld

25. august 2011

Tulle28

Jeg har ikke selv erfaring vedr. ADHD, men jeg kan huske at jeg læste en artikel i Vi Forældre (tror jeg det var) om en kvinde, der også havde en søn med en psykisk lidelse, som havde stor glæde af at lægge hans kost om. Jeg har forgæves ledt efter artiklen på nettet, men fandt til gengæld nogle andre artikler, der omhandler det samme - det er måske værd at prøve af? Det er meget tankevækkende læsning, synes jeg.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/oprab-drop-adhd-medicin-og-kig-pa-kosten

http://komaelk.dk/bernt_danielsson.html#c2926

Anmeld

25. august 2011

Anne85

Stakkels dreng... og stakkels jer... møder hver dag i mit arbejde på en ungdoms psykiatrisk afdeling forældre som dig - og kan derfor ikke lade vær med at tænke på om du mon snakker med andre forældre der står i samme situation som jer? Ofte kan det være rart med et rum hvor det er tilladt at bande og svovle over hvor hårdt det er at være mor til et barn med en psykiatrisk diagnose - og ofte kan man bruge hinanden til sparring og evt få fif til hvordan de andre klarer hverdagens udfordringer.

Jeg kan heller ikke lade vær med at tænke om din søn mon er korrekt udredt? Som en anden bruger skriver har ritalin den modsatte virkning på folk der ikke har ADHD (mange unge misbruger fx medicinen på lige fod med speed).

Og har I mon i familien fået støtte til hvordan I klarer hverdagens udfordringer og hvordan I bedst agerer omkring jeres søn?

Anmeld

25. august 2011

morNov2010

Hvor kan jeg bare sætte mig ind i sin situation. Min søn har også ADHD og autisme, og jeg kender alt for godt hverdagen fyldt med konflikter.

Vi er stadig forholdsvis nye indenfor "faget", så derfor er det måske ikke så mange gode råd jeg kan komme med. Det bedste jeg lige umiddelbart kan komme med er: Skemalægning, forudsigelighed, sund kost (dvs. minus sukker i så vidt mulig omfang), motion, motion, motion.

Derudover skal man hele tiden huske på, at de stadig skal opdrages på lige fod med vores andre børn, dvs. konsekvens er utrolig vigtig. Han skal vide lige nøjagtig hvor han har jer henne. Det er muligt at han skal have tingene af vide ualmindeligt mange gange, men giv endelig ikke op.

Tænker også, om jeres kommunikation med aflastningsfamilien er på plads. Dvs. er I fuldstændig enige om rammerne for din søn, så I gør tingene ens? Jeg kan nemlig mærke på min søn, når han har været på weekend ved sin far, at jeg skal bruge nogle dage på at få ham tilbage på rette spor, simpelthen fordi hans far ikke tilbyder de samme faste rammer, som min søn er vant til herfra.

Skriv endelig privat hvis der er mere du gerne vil vide.

Kh Mette

Anmeld

25. august 2011

memuffin

hej

min søn har svær adhd og asbergers og jeg har også selv svær adhd.. du må gerne skrive en pb til mig da jeg ikke har lyst tl at udlevere det hele i en så åben debatside

kram jannie

Anmeld

25. august 2011

anna-jonas

Det lyder som en uholdbar situation, som tærer rigtig hårdt psykisk og fysisk. Jeg vil forslå jer, at søge om noget mere hjælp i hverdagene. Evt. en aflaster der kan komme i jeres hjem også. Tal med jeres specialvejleder om forholdene................og se om ikke der kan bevilges mere aflastning. Der skulle jo også gerne være plads til jer andre i familien..............bare engang imellem.

Håber at i får den hjælp i har behov for.

Anmeld

25. august 2011

BabyAnno2012

hej

min søn har svær adhd og asbergers og jeg har også selv svær adhd.. du må gerne skrive en pb til mig da jeg ikke har lyst tl at udlevere det hele i en så åben debatside

kram jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.