Hvor meget kvalme....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

tithi

Graviditetshormon kan give kvalme, og meget kvalme kan derfor være et tegn på at man har meget graviditetshormon. Jo mere graviditetshormon jo mindre risiko for abort. Derfor kan man godt sige at kvalme kan være en indikation for mindre risiko for abort. Det er jo bare ikke nogen eksakt videnskab, så man kan ikke sige at hvis man har så og så meget kvalme så er risikoen så og så stor/lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

SpunkenJo

Pikku Myy skriver:

Jeg synes det er lidt "sjovt" at man bare afskriver at der skulle være en sammenhæng mellem kvalme og abortrisiko ud fra devisen: "Jeg havde ikke kvalme, og jeg fik ikke en abort" og omvendt. Det svarer jo til at agitere for at det ikke øger risikoen for problemer at man ryger under graviditeten, bare fordi en ryger har fået et sundt og rask barn.

SpunkenJo linker til en artikel om en undersøgelse der viser en statistisk sammenhæng mellem graviditetskvalme og en sænket risiko for abort, og umiddelbart har jeg ikke hørt noget skidt om den undersøgelse, der skulle betyde at den er uredelig eller ikke hænger sammen.

Nogen gange er statistik noget underligt noget, men det betyder altså ikke at man bare kan afskrive det fordi det ikke lige svarer til ens egen lille verden

Til TS: Om der er en sammenhæng eller ej, er der ikke rigtig noget du kan gøre ved det. Hvis det er muligt for dig, vil det nok være det bedste hvis du kan prøve at skubbe disse tanker fra dig. Jeg oplevede ikke selv at være angst som du beskriver det under min graviditet, men jeg kan kun forestille mig at det ikke kan være særlig sjovt når du ligefrem ønsker dig kvalme for at få lidt ro i sindet. Kan du ikke prøve at snakke med lægen/jordemoderen om hvilke tanker du har?

Håber du finder lidt mere ro

Troede slet ikke der var nogen som havde læst mit link

Tak fordi du gjorde opmærksom på det, og helt enig med dig i din beskrivelse omkring "jeg oplevede ingen abort og havde ingen kvalme...."

Tror mere på statistikker end ammestuesnak

Anmeld

26. august 2011

Clisolka

Jeg tror som der er flere der skriver, at det er en skrøne!

Jeg havde en smule kvalme i starten af min graviditet - og ingen opkast  Jeg har da en sund og livlig datter 

Anmeld

26. august 2011

twinny

Altså jeg er 33+4... og har ikk rigtig haft kvalme eller opkast. der ligger to meget livlige drenge i maven... og i følge scanningerne har de det meget meget fint... Så tror det er en skrøne...

Anmeld

26. august 2011

baby012

Anonym skriver:

Ja, nu har jeg jo læst mange steder at hvis man har kvalme og opkast, så er risikoen for abort mindre.. Jeg kastede op imorges og var meeeeget utilpas.. har svag kvalme eller.. så er spørgsmålet .. - er det "nok" at have kastet op og haft meget kvalme den ene gang, for at risikoen er mindre for abort? for er så bange for at miste den lille nus :/

Det er en skrøne  

min mor har fået to dejlige piger uden nogen tegn på kvalme, jeg selv har haft meget kvalme i alle mine graviditeter, dette er den første jeg er nået så langt med, det har meget mere noget at gøre med end produktion af hormoner at gøre, og det er meget forskelligt fra person til person .   

Anmeld

26. august 2011

Pikku Myy

SpunkenJo skriver:

Troede slet ikke der var nogen som havde læst mit link

Tak fordi du gjorde opmærksom på det, og helt enig med dig i din beskrivelse omkring "jeg oplevede ingen abort og havde ingen kvalme...."

Tror mere på statistikker end ammestuesnak

Og jeg er vist enig med dig

Anmeld

26. august 2011

SpunkenJo

Pikku Myy skriver:

Og jeg er vist enig med dig

Anmeld

26. august 2011

Laura.

Anonym skriver:

Ja, nu har jeg jo læst mange steder at hvis man har kvalme og opkast, så er risikoen for abort mindre.. Jeg kastede op imorges og var meeeeget utilpas.. har svag kvalme eller.. så er spørgsmålet .. - er det "nok" at have kastet op og haft meget kvalme den ene gang, for at risikoen er mindre for abort? for er så bange for at miste den lille nus :/

Nu er det ikke for at gøre dig nærvøs, men jeg tror bare at det er én af de mange skrøner der er om graviditeter. Jeg havde slet ikke kvalme under min graviditet og min datter er ganske fin og rask..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.