Hvor meget kvalme....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. august 2011

Anonym trådstarter

Ja, nu har jeg jo læst mange steder at hvis man har kvalme og opkast, så er risikoen for abort mindre.. Jeg kastede op imorges og var meeeeget utilpas.. har svag kvalme eller.. så er spørgsmålet .. - er det "nok" at have kastet op og haft meget kvalme den ene gang, for at risikoen er mindre for abort? for er så bange for at miste den lille nus :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Filippa & Liva

Er det ikke en skrøne at meget kvalme/opkast betyder mindre risiko for at abortere? Jeg mener, tonsvis af kvinder gennemfører jo en graviditet og får sunde raske børn uden at have den mindste smule kvalme eller opkast gennem graviditeten.

Jeg selv led enormt meget af kvalme de første 5 LANGE måneder !

Anmeld

25. august 2011

B&J

Tror vist bare det er en skrøne, for jeg kastede slet ikke op eller kvalme eller noget som helst og jeg har da født en sund og rask aktiv dreng

Anmeld

25. august 2011

maryjane

Synes du skal lade være med at bryde dit hoved med det (for dit eget bedste), der er bekymringer nok og der kommer kun flere - Vil i hvert fald også mene det er en skrøne.

Har desuden kun kastet op en gang i denne graviditet, og det var ikke pga. graviditet!

Anmeld

25. august 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Ja, nu har jeg jo læst mange steder at hvis man har kvalme og opkast, så er risikoen for abort mindre.. Jeg kastede op imorges og var meeeeget utilpas.. har svag kvalme eller.. så er spørgsmålet .. - er det "nok" at have kastet op og haft meget kvalme den ene gang, for at risikoen er mindre for abort? for er så bange for at miste den lille nus :/

Måske..... Måske ikke....

Se her:

http://go-dyn.tv2.dk/articlekrop/id-34332310:morge nkvalme-giver-sundere-graviditet.html

Anmeld

25. august 2011

chael

Anonym skriver:

De to ting hænger ikke samme. Det er noget sundhedspersonlaet ynder at fortælle, for at lette lidt på at det er så træls at have kvalme.

Kvalme er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og fra graviditet til graviditet. Har 3 forskellige forløb.

Med min datter havde jeg meget lidt kvalme, med min søn havde jeg lidt mere og lidt opkast, denne graviditet havde jeg MEGET kvalme og kastede op flere gange dagligt.

Nogle kvinder er meget sensitive over for de hormoner der bliver dannet i kroppen, andre kan bedre "optage" dem.

Når ægget har sat sig, så har det sat sig, uanset hvor meget kvalme man har

*Camilla 35+1

Anmeld

25. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er den største skrøne blandt mange, og der er ingen hold i den what so ever.

Kroppen reagerer på graviditet med hormoner og det er disse hormoner, der gør at man evt får kvalme og kaster op.
Hvis der så er noget galt med fosteret, så vil kroppen ofte prøve at afstøde det, og det har ingen indflydelse på om man kaster op eller ej..det er to helt vidt forskellige ting.

Jeg har, som de fleste ved herinde, været gravid et hav af gange, men har kun fået 3 børn ud af det, og jeg kan sige at med dem alle sammen, var jeg ved at gå til af kvalme, hvad enten de blev eller ej.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. august 2011

Muffinmus

ej, det er noget pjat.

Her havde jeg ingen kvalme med min søn, fordi jeg ikek reagerede på hormonerne fra ham af.

Men med min datter havde jeg tilgengæld fordi jeg reagerede kraftigere på at have hende inden i mig.

Så her er der måske bare lidt forskel på kønnet og kvalmen, for begge mine børn er da sunde og raske:-)

At du har kvalme er bare uheldigtog er du heldig er det fordi der gemmer sig en lille pige derinde, procentmæsigt er der en større andel der har kvalme med piger end med drenge, men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan have kvalme med drenge:-)

Anmeld

25. august 2011

tinasmor

Anonym skriver:

gravid med mine to piger: Ingen kvalme overhoved, to fine og dejlige tøser!

Anmeld

25. august 2011

Pikku Myy

Jeg synes det er lidt "sjovt" at man bare afskriver at der skulle være en sammenhæng mellem kvalme og abortrisiko ud fra devisen: "Jeg havde ikke kvalme, og jeg fik ikke en abort" og omvendt. Det svarer jo til at agitere for at det ikke øger risikoen for problemer at man ryger under graviditeten, bare fordi en ryger har fået et sundt og rask barn.

SpunkenJo linker til en artikel om en undersøgelse der viser en statistisk sammenhæng mellem graviditetskvalme og en sænket risiko for abort, og umiddelbart har jeg ikke hørt noget skidt om den undersøgelse, der skulle betyde at den er uredelig eller ikke hænger sammen.

Nogen gange er statistik noget underligt noget, men det betyder altså ikke at man bare kan afskrive det fordi det ikke lige svarer til ens egen lille verden

Til TS: Om der er en sammenhæng eller ej, er der ikke rigtig noget du kan gøre ved det. Hvis det er muligt for dig, vil det nok være det bedste hvis du kan prøve at skubbe disse tanker fra dig. Jeg oplevede ikke selv at være angst som du beskriver det under min graviditet, men jeg kan kun forestille mig at det ikke kan være særlig sjovt når du ligefrem ønsker dig kvalme for at få lidt ro i sindet. Kan du ikke prøve at snakke med lægen/jordemoderen om hvilke tanker du har?

Håber du finder lidt mere ro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.