Jeg synes det er lidt "sjovt" at man bare afskriver at der skulle være en sammenhæng mellem kvalme og abortrisiko ud fra devisen: "Jeg havde ikke kvalme, og jeg fik ikke en abort" og omvendt. Det svarer jo til at agitere for at det ikke øger risikoen for problemer at man ryger under graviditeten, bare fordi en ryger har fået et sundt og rask barn.
SpunkenJo linker til en artikel om en undersøgelse der viser en statistisk sammenhæng mellem graviditetskvalme og en sænket risiko for abort, og umiddelbart har jeg ikke hørt noget skidt om den undersøgelse, der skulle betyde at den er uredelig eller ikke hænger sammen.
Nogen gange er statistik noget underligt noget, men det betyder altså ikke at man bare kan afskrive det fordi det ikke lige svarer til ens egen lille verden 
Til TS: Om der er en sammenhæng eller ej, er der ikke rigtig noget du kan gøre ved det. Hvis det er muligt for dig, vil det nok være det bedste hvis du kan prøve at skubbe disse tanker fra dig. Jeg oplevede ikke selv at være angst som du beskriver det under min graviditet, men jeg kan kun forestille mig at det ikke kan være særlig sjovt når du ligefrem ønsker dig kvalme for at få lidt ro i sindet. Kan du ikke prøve at snakke med lægen/jordemoderen om hvilke tanker du har?
Håber du finder lidt mere ro 
Anmeld