Alt det med økonomi under uddannelse - transportrabat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. august 2011

Mi

Jeg sidder lige og undersøger, om det egentlig kan lade sig gøre for os, at jeg læser videre. Jeg ville skulle køre 150 km, for at komme til universitetet, så det bliver jo hurtig dyrt. Men fandt så ud af at der er noget som hedder transportrabat, hvor man kan få et uddannelseskort, så man ikke skal betale hele transporten selv. Man kan evt også få km penge.

Er der nogen herinde som får det, og kan fortælle lidt om reglerne om det? bla er det afhængig af om studiet er et fuldtidsstudie, og det står der intet om på OUs hjemmeside. Det er en kandidat i pædagogik.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

mn

Mi skriver:

Jeg sidder lige og undersøger, om det egentlig kan lade sig gøre for os, at jeg læser videre. Jeg ville skulle køre 150 km, for at komme til universitetet, så det bliver jo hurtig dyrt. Men fandt så ud af at der er noget som hedder transportrabat, hvor man kan få et uddannelseskort, så man ikke skal betale hele transporten selv. Man kan evt også få km penge.

Er der nogen herinde som får det, og kan fortælle lidt om reglerne om det? bla er det afhængig af om studiet er et fuldtidsstudie, og det står der intet om på OUs hjemmeside. Det er en kandidat i pædagogik.

du kan ikke få kørselspenge til en boglig uddannelse. Det du får rabat til er at du får bus og togkort lidt billigere, men det koster stadig en hel del da de har skåret meget i rabatten.

Anmeld

25. august 2011

serinasmor

du er berettiget til transportrabatkort hvis din uddannelse er su-berettiget ...

jeg fik mit med posten selvom jeg ikke havde bedt om det .. og kunne ikke benytte mig af det da jeg kun skal rejse 2 zoner for at komme i skole ..

Anmeld

25. august 2011

Mi

metteswn skriver:

du kan ikke få kørselspenge til en boglig uddannelse. Det du får rabat til er at du får bus og togkort lidt billigere, men det koster stadig en hel del da de har skåret meget i rabatten.

Så vidt jeg kan se kan man få tilskud til kørsel, hvis der er nogle særlig krav gældende

• Der er en del af vejen, hvor du ikke kan køre med bus, tog eller metro, på
    strækningen frem og tilbage mellem bopæl og skole,
  • Brug af bus, tog eller metro medfører en samlet ventetid på to timer eller
    mere per undervisningsdag, det vil sige den tid du venter på skolen og ved skift
    mellem transportmidler
  • Brug af bus, tog eller metro forlænger den samlede rejsetid per
    undervisningsdag med mere end to timer i forhold til brug af andre
    transportmidler
  • Taget herfra

http://www.uddannelseskort.dk/index.html?/hvem-kan-faa/uddannelser_VU.html

Men med et uddannelseskort, vil man også kun selv skulle betale ca 550kr i måneden, og det kan jeg kun rejse til odense for en gang, så det kan sagtens betale sig.

Men jeg har bare aldrig hørt om det før, og aner intet om, om det er noget man reelt kan få som ganske alm studerende

Anmeld

25. august 2011

nattergalen

Her er et link til lidt læsestof om det.. 

http://www.su.dk/Nyheder/Sider/Transportrabat.aspx

Anmeld

25. august 2011

Mi

serinasmor skriver:

du er berettiget til transportrabatkort hvis din uddannelse er su-berettiget ...

jeg fik mit med posten selvom jeg ikke havde bedt om det .. og kunne ikke benytte mig af det da jeg kun skal rejse 2 zoner for at komme i skole ..

Ja, man skal vist have mere en 35 km til skolen eller sådan noget i den stil, før man er berettiget. Men det ville da være super at kunne få hjælp til at betale transportudgifterne, for jeg ville skulle bruge min 2000kr i måneden på transport ellers.

Anmeld

25. august 2011

mn

Mi skriver:

Så vidt jeg kan se kan man få tilskud til kørsel, hvis der er nogle særlig krav gældende
  • Der er en del af vejen, hvor du ikke kan køre med bus, tog eller metro, på
    strækningen frem og tilbage mellem bopæl og skole,
  • Brug af bus, tog eller metro medfører en samlet ventetid på to timer eller
    mere per undervisningsdag, det vil sige den tid du venter på skolen og ved skift
    mellem transportmidler
  • Brug af bus, tog eller metro forlænger den samlede rejsetid per
    undervisningsdag med mere end to timer i forhold til brug af andre
    transportmidler
  • Taget herfra
    Men med et uddannelseskort, vil man også kun selv skulle betale ca 550kr i måneden, og det kan jeg kun rejse til odense for en gang, så det kan sagtens betale sig.
    Men jeg har bare aldrig hørt om det før, og aner intet om, om det er noget man reelt kan få som ganske alm studerende

nu har jeg ikke lige styr på hvor gammel du er men grundet min kommentar om rabatten er fordi jeg har jo wildcard ved siden af og der er jo nogle dage man ikke skal i skole som man bataler for når man bestiller et uddannelseskort, så jo man spare da lidt men slet ikke så meget som før hen.

Hvad angår kørselspenge undre mig, fordi jeg spurgte om det var muligt til Ålborg eller København, hvor jeg fik et nej.

Anmeld

25. august 2011

2babygirls

Mi skriver:

Når du kommer på SU får du jo en lav indkomst og derved får du et tilløg på 25% på tranpost fradrag.
    Det gjorde jeg i hvert fald da jeg var elev.
    Du taster bare A til B ind på skats hjemmeside, og så dukker de selv op og bliver i regnet ud fra din indkomst.

Anmeld

25. august 2011

Mi

nattergalen skriver:

Her er et link til lidt læsestof om det.. 

http://www.su.dk/Nyheder/Sider/Transportrabat.aspx

Tak, havde ikke set at der også stod noget inde på su styrelsens side

Anmeld

25. august 2011

Mi

metteswn skriver:

nu har jeg ikke lige styr på hvor gammel du er men grundet min kommentar om rabatten er fordi jeg har jo wildcard ved siden af og der er jo nogle dage man ikke skal i skole som man bataler for når man bestiller et uddannelseskort, så jo man spare da lidt men slet ikke så meget som før hen.

Hvad angår kørselspenge undre mig, fordi jeg spurgte om det var muligt til Ålborg eller København, hvor jeg fik et nej.

Ved du hvorfor du fik nej.

Jeg tænker også at det slet ikke er sikkert jeg kan få betalt kørsel, for der er jo ikke nødvendigvis mere end 2 timers ventetid på at komme hjem fra odense tænker jeg. Men hvis jeg så bare kunne komme billigere med tog, så var det bestemt også værd at tage med. Havde jo regnet med selv at skulle betale hele transportudgiften som mindst ville blive 1000kr i måneden med wild card dsb og 2000kr i måneden med bil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.