Julebaby - hvornår kan de finde på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2011

Maise86

Wimmie skriver:

At sætte fødsel igang hvis man går over tid?

Jeg er sat til den 18. december og er førstegangsfødende, så jeg kan jo ikke lade være med at spekulere i planlægningen omkring jul - og nytår. Hvis man max. må gå 2 uger over tid skal det jo være inden/senest den 1. januar (vil være mærkeligt at få en 2012-baby)

De kan vel ikke finde på at sætte én igang den 31. eller hvordan? Vil man så ikke finde en tidligere dato evt. imellem jul og nytår?

Kan man forespørge en dato man gerne vil føde på? Hehe

Jeg havde termin sidste år d. 19. december så vi var også inde på den problematik omrkring en evt igangsættelse hvis jeg gik over tid - og de tager desvørre ikke højde for hverken helligdage, weekender aften eller nat

Men som en anden skriver så er det jo kun et tilbud om at blive sat igang, så hvis de siger de vil tilbyde dig at sætte fødslen igang d. 31. kan du jo takke nej

Men kan TYDELIGT huske alle de tanker man har omkring jul og nytår når man har termin så tæt på

(Jeg endte i øvrigt med at bliv sat igang d. 17. december og fødte vores lille julebaby d. 18. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Wimmie

Sofia skriver:

Tror også de sætter igang den 31. dec, mener ikke de tager hensyn til det! Men så får du også lige børnepengene med

Nej...jeg tænker mere; hvorfor så ikke sætte én igang den 30. december hvis det endelig er - i stedet for den 31. Altså man er vel alligevel så mange dage over tid at det vil vel kun være til ulempe for dem ligefrem at gå efter højtidsdagene

(med mindre det bliver noget akut)

Anmeld

24. august 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Hvor har du valgt at føde? I region syddanmark sætter man vist alle steder fødslen igang 41+3 (hvis mor ønsker det altså)

Det blev jeg her i Kolding... Så når du lige at ramme mellem jul og nytår OG få januarbørnepengene med

Jeg regner med (håber på) at føde hjemme i Assens - men hvis tingene ikke går som planlagt bliver det på Odense Universitetshospital - 41+3 lyder ret fornuftigt

Vil nu bare helst føde mellem den 16. og den 21. hehe - håber på at lillepigen er klar i det tidsrum

Anmeld

24. august 2011

Wimmie

Tak for jeres svar - det lyder jo til at det er meget forskelligt fra sted til sted - jeg må vel bare vente og se. Hvis fødslen selv går igang den 24. eller 31. er det jo bare sådan det er, men jeg synes bare det ville være mærkeligt hvis de ligefrem stilede efter at sætte én igang på én af disse dage - med mindre noget var galt naturligvis...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.