At slå sine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.079 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. august 2011

meem

Hørte lige en faktisk ret skræmmende nyhed i radioen før..

Hver 10. forælder mellem 18 og 34 slår sit/sine børn.. Det er jo forfærdeligt mange :O

http://politiken.dk/indland/ECE1369105/hver-tiende-ved-ikke-at-det-er-ulovligt-at-slaa-sine-boern/

Jeg forstår ikke hvordan man kan få sig selv til at lægge hånd på et barn?! et smukt barn man selv har skabt...

Min far lagde hånd på mig.. Indtil jeg meldte ham til kommunen.. Da jeg var lille troede jeg det rigtige var at slå, så jeg var bare en boksepude... Min farfar slog min far.. og sådan fortsætter den sikkert langt ud i fortiden...

Men jeg vil ALDRIG tilgive mig selv hvis jeg lagde hånd på Emilie eller Freja.. De er de smukkeste og dejligste børn på jorden, i mine øjne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

henh01

Jeg kunne heller aldrig drømme om at lægge hånd på mit eller andre børn.. Eller andre mennesker for den sags skyld

Der var jo en gang hvor man ikke vidste bedre og hvor vold var en alm del af opdragelsen. Heldigvis er vi blevet meget klogerer i dag hvad det angår!

Skræmmende at stadig hver 10. slår sit barn.. Hvilket grundlag var der for undersøgelsen og hvor mange involverede denne? Jeg tænker at hvis det er taget ud fra eks. Vesterbro's borgere eller andre belastede miljøer er den jo ikke så trofast som sådan.

Anmeld

24. august 2011

Fru Aagaard

Jeg sidder her og tuder ved tanken, om nogle kan gøre sine guldklumper ondt.

Man skal da elske dem ubetinget

Hvordan kan man gøre noget så grusomt..

Anmeld

24. august 2011

meem

henh01 skriver:

Jeg kunne heller aldrig drømme om at lægge hånd på mit eller andre børn.. Eller andre mennesker for den sags skyld

Der var jo en gang hvor man ikke vidste bedre og hvor vold var en alm del af opdragelsen. Heldigvis er vi blevet meget klogerer i dag hvad det angår!

Skræmmende at stadig hver 10. slår sit barn.. Hvilket grundlag var der for undersøgelsen og hvor mange involverede denne? Jeg tænker at hvis det er taget ud fra eks. Vesterbro's borgere eller andre belastede miljøer er den jo ikke så trofast som sådan.

Tror nu den dækker over hele DK desværre

http://politiken.dk/indland/ECE1369105/hver-tiende-ved-ikke-at-det-er-ulovligt-at-slaa-sine-boern/

Anmeld

24. august 2011

meem

Fru Aagaard skriver:

Jeg sidder her og tuder ved tanken, om nogle kan gøre sine guldklumper ondt.

Man skal da elske dem ubetinget

Hvordan kan man gøre noget så grusomt..

Jeg forstår det virkelig heller ikke.. Børn der ikke har chancer for at forsvare sig selv... Det er så frygteligt folk kan té sig sådan !

Anmeld

24. august 2011

henh01

ja det er skræmmende..

Anmeld

24. august 2011

Camillakn

Puhaaa, ja jeg får os helt tåre i øjnene. 

Kunne aldrig drømme om at lægge hånd på mine børn. Men vil dog sige at jeg har fået 2 lussinger i mit liv af min mor og de var sq godt nok fortjente. Jeg var bestemt ikke noget engle barn. Så syntes det er svært at sige 100% at det aldrig sker. Men hvornår slår du dit barn? Syntes det er lidt svært.. 

Kan tydeligt huske den ene gang, vil ik komme ind på situationen men da min mor lige havde svinget hånden ikke hårdt men lige markeret, gik hun. Hun lod mig nok tænke lidt over den. Så kom hun tilbage og vi snakkede om hvad der skete, jeg fik en krammer og jeg var noget så flov over min opførsel .. 

Men nej det er forkert at opdrage sine børn med at slå. Det er forkert hvis dit barn er i en alder hvor den ikke kan forstå tingene som hvis det var en teenager på 15. Vil ærligt indrømme situationen taget i betrakning at hvis min søn i en alder af 15 sviner mig til og han er advaret så ville jeg nok os kunne finde på lige at markere .

Anmeld

24. august 2011

Fru Aagaard

meem skriver:

Jeg forstår det virkelig heller ikke.. Børn der ikke har chancer for at forsvare sig selv... Det er så frygteligt folk kan té sig sådan !

Nej, det jo frygtelig. Børnene kommer jo til at føle det "normalt", hvis de ikke ved bedre. Jeg bliver helt dårlig

Jeg har selv været i et voldeligt forhold for mange år siden, men der kunne JEG selv stoppe det, forsvare mig, og jeg vidste det var forkert. Men, det ved små børn da ikke

Anmeld

3. september 2011

saxa

Jeg forstår absolut heller ikk meningen med at slå.. Men nogle forældre ryger vel helt derud hvor det er ren afmagt? Ikk at det er en undskyldning overhovedet! Men tænker også at nogle forældre får følelsen af magt og kontrol over barnet/børnene ved at slå dem, da de måske tænker det er en form for respekt?? Men iorden er det IKKE og man burde skamme sig hvis man lægger hånd på sine børn! Har ingen respekt for forældre, der med fuld overlæg slår sine børn..

Anmeld

3. september 2011

SaNiNa

Aldrig om jeg kunne få mig selv til at slå det menneske i verden jeg elsker allemest nej aldrig.

Mener så heller ikke man kommer nogen steder med vold. Og børn i de mindre aldre forstå slet ikke hvorfor de bliver slået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.