Hvordan kommer I af med kilo'ene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. januar 2009

linemus

Jeg startede kuren i torsdags og var meget motiveret. Det er jeg sådan set stadig, men så blev det fredag med tøsehyggeaften, go' mad og chips. Så blev det lørdag med franskbrød til morgenmad osv.....

Jeg vil ikke følge nogen streng kur som ww denne gang, men har følgende guidelines: Spis mange gulerødder, spis sundt, ingen smør og sukker, kun lidt godt når jeg hygger med Kasper (hvilket er sjældent for tiden), brug wii fit én time om dagen, maveøvelser hver aften.

Indtil videre kan jeg tjekke "ingen smør" af listen - det har jeg holdt. Og så har jeg spist en masse frugt. Hvornår er det lige, jeg skal finde den time til wii fit'en? Om aftenen når jeg er brugt og udkørt? Og hvem gider maveøvelser, når man er på vej i seng?

Hvordan har I planlagt jeres kur? Det kunne jeg godt tænke mig at høre om

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2009

Lise

Jeg er for det første blevet enig med mig selv om at jeg ikke gider være kvabset, og at jeg ikke har brug for sukker og chokolade i mit liv!!! Og det tænker jeg på hver gang der er en fristelse foran mig - hvilket tit sker på jobbet - og hold kæft hvor har jeg været god den seneste uge De andre griner af mig fordi jeg æder gulerødder hele tiden, men det er mig der griner i den sidste ende! HA!

Nå, men du kan da lige få Dagens menu:

Starter HVER morgen (også om søndagen) med en skål havregrød
Spiser frugt i løbet af formiddagen.
Til frokost 1 stk fiberrigt og fedtfattigt rugbrød med fedtfattigt pålæg + masser af gulerodssalat eller lign. (vi har god salatbar på job, så der er godt med "grove" grøntsager)
I løbet af eftermiddagen: frugt
Til aften (ikke senere end kl 18): LIDT kød, MASSER af fiberrige grøntsager (blomkål, broccoli, gulerødder, ærter mv.) og LIDT eller slet ingen grove ris, groft pasta eller kartofler.
Og så masser, masser af vand!!!

Velbekomme

Anmeld

11. januar 2009

Helle30

Jeg vil starte med at føde. Efter mine beregninger skulle det lette mig for de første 5 kg.
Så vil jeg prøve at være lidt mere flittig til at gå lange ture med barnevognen - evt. finde en afspilningsdims med radio, så der er lidt underholdning undervejs. Sofie er ikke blevet trillet meget, og jeg havde vel egentlig også en idé om, at jeg f... ikke skulle ud i, at hun ikke kunne sove uden at blive trillet. Nu må vi se, hvordan det går - det er den motionsform, jeg bedst lige kan se mig ud af med en lille ny. Måske kan gåturen også lige køre energien op til en fast vane med lidt opstrammende øvl, hvis den lille er faldet i søvn efter gåturen.
Jeg vil også rigtig gerne svømme, men så må jeg skemalægge det og gøre manden klart, at dér og dér skal jeg afsted, så han ved, hvornår han har at være hjemme. Så er der jo den med maden... Det håber jeg giver sig selv mere, når vi går lysere tider i møde, og der igen kommer lidt lettere ingredienser ind i årstidens køkken.
Jeg vil helt klart prøve at sætte mig nogle realistiske delmål og følge med, når vi vejer os herinde. Vi skal jo alle helst være hooooottte til sommer ik?

- Helle, der ikke har været hot i nogle år efterhånden.... - bare sådan lidt gravid og moragtig på skift.

Anmeld

12. januar 2009

Grynt

wooooooow jeg er imponeret af jer alle Jeg selv har rygrad som en åååårm

Jeg får tit trangen til et eller andet sukkerigt og det er specielt kommet efter jeg er holdt op med at ryge. Jeg MÅ bare tage mig sammen Motion får jeg dælme også alt for lidt af...kan da lige bevæge min fedt bag ud til snoller skabet og tilbage på sofaen igen....uhmmmm ikke godt.

Har forresten hørt en del om at man skal passe på med WII da det faktisk kan give sports skader. Så piger sørg for at varm godt op inden i starter og ikke gøre det mere end max en ½ time om dagen. Ville jo være dumt hvis I endte med en WII skade (og det hedder det faktisk).

Knus fra regnormen Tina

Anmeld

12. januar 2009

Lise

Drop i øvrigt drikkevarer indeholdende sukker eller sødestoffer. Og skær ned på kaffen (er selv på max to kopper om dagen), og drik evt en god urtete i stedet... jeg synes urtete smager godt, men ved godt at det absolut ikke er alle der synes det - men urtete er ikke, som kaffe og alm te, vanddrivende, men til gengæld er der en masse godt i urtete... så drik bare en masse dejlig urtete. Og så vand!!!

Hilsen Lise, som er på vej på skolen for at gå til eksamen

Anmeld

12. januar 2009

Anja

Ja, her ved jeg ikke om eller hvor mange kg der ryger af lige nu, for vægten er sat væk. Det var simpelthen for demotiverende at stå på den hver hveranden dag og så den rykke sig mikro skridt.

Nåh, men jeg drikke INGEN kalorieholdige drikkevarer undtaget et glas mælk om dagen og så den mælk jeg kommer i kaffen - som jeg altså ikke kan undvære. Ingen smør, ingen sukker - ellers alm sund mad med groft brød, grønt og frugt.

Siden 1. januar har jeg cyklet mindst 10 km på motionscyklen hver dag - og de fleste dage omkring 15 km. Det må vil give noget på et tidspunkt, for jeg plejer ikke at cykle. Der bliver ca hveranden dag lavet maveøvelser og andre gulvøvelser, der skulle hjælpe lidt på hofter og lår - ca ½ time hver gang. Cyklingen gør jeg enten når Elias lige er afleveret (går jo hjemme med Esther) eller mens ungerne ser Fjernsyn for dig, cyklen står i stuen, så ser jeg det sammen med dem mens manden laver mad.

Jeg har virkeligt besluttet mig for at NU skal det være. Vægten bliver fundet frem igen 1. feb og så håber jeg at det er kg og ikke gram jeg har tabt.

Anmeld

12. januar 2009

Kristina V

Hej piger..

Jeg har tabt kg nu, på de seneste mdr. Jeg starter om morgenen med et stk rugbrøg med pålæg. Og så ellers frugt indtil middagstid igen, hvor jeg spiser noget grovbrød af en art, med feks advokado på, fisk eller andet, og så lidt frugt til. Resten af dagen består også frugt og grønt.
Til aftensmad er det meget forskelligt. Altid noget med salat eller grønt.
Så -prøver- jeg ikkat spise noget derefter, men det er sku lidt svært når man er eks ryger på 2. år.

Jeg vil tilføje at jeg vil IKK være fanatisk omkring det, og jeg drikker ca 1 ltr cola eller andet sukker indholding drik om dagen.
Men med e små og mange portioner mad, kommer det lidt af sig selv med at tabe sig..

Go kamp..

Anmeld

12. januar 2009

ka li ja

jeg startede også i torsdags!!
jeg går heller ikke på streng kur (endnu) men ændrer min kost. jeg er holdt op med at æde om aftenen! det hjælper allerede kan jeg mærke.. og hvis jeg skal ha noget sødt, så blir det cola light.. og i går fik jeg nogle tuc kiks. og så er mit mål at få drukket noget mere vand i løbet af dagen.. men det er jeg desværre ikke så god til, så når jeg bliver det, så går det nok også bedre
motion??!!! jeg gider det for at være helt ærligt ikke! så ved ikke hvornår det skal blive til noget.. det kommer nok når man skal til at tabe de kg der ikke er helt nemme!!!
knus fra mig. som har tabt lidt mere end 1 kg siden tors

Anmeld

12. januar 2009

Muffinmus

Husk at en masse frugt feder lige midt på mavsen....
Så dyrker du ikke idræt skal du nok holde dig til max 2-3 stk....resten af de 6 om dagen skal så være grøntsager......
Dyrker du meget idræt forbrænder du frugtsukkeret inden det sætter sig, men ellers skal man altså ikke tro man kan spise frugt en masse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.