Hvilke ting er bedst at spise - Som ikke fremkalder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. august 2011

Mira0911

halsbrand.... 

Jeg kunne godt tænke mig at vide om I spiser noget bestemt for at holde halsbranden væk? 

altså nogle af de basiske madvare.... 

Kom endelig med bud på hvad du spiser og om det holder din halsbrand væk? 

Mangler lige lidt råd til at spise noget som ikke fremkalder det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Mira0911

23. august 2011

Frk.S

Altså jeg spiser ikke noget bestemt for at undgå det.

Men NÅR Jeg har fået det drikker jeg et glas mælk og/eller spiser nogle mandler. Det hjælper for mig.

Anmeld

23. august 2011

Clisolka

Mira0911 skriver:

halsbrand.... 

Jeg kunne godt tænke mig at vide om I spiser noget bestemt for at holde halsbranden væk? 

altså nogle af de basiske madvare.... 

Kom endelig med bud på hvad du spiser og om det holder din halsbrand væk? 

Mangler lige lidt råd til at spise noget som ikke fremkalder det... 

Puha halsbrand  Det er bare ikke sjovt at have! 

Well, da jeg var højgravid og fik konstateret graviditetssukkersyge fik jeg snakket med en diætist, hvor jeg fortalte at jeg led meget af halsbrand. 

Hun fortalte at så længe jeg holdte mig væk fra alt det fede mad og sukker, så ville jeg have det fint! Efter vi fik snakket med hende havde jeg ikke mere halsbrand. Men jeg levede også på knækbrød og rugbrød de sidste 3 uger af graviditeten (og insulin) 

Anmeld

23. august 2011

maryjane

Drikker mælk, selvom jeg ikke bryder mig om det. Men det er altså når halsbranden er der. Der skal kun et par slurke til at lindre det et stykke tid, for mit vedkommende.

Ved ikke helt hvad man skal holde sig fra, meeeen tror nu ikke ligefrem cola hjælper på det hos mig.

Anmeld

23. august 2011

Mira0911

maryjane skriver:

Drikker mælk, selvom jeg ikke bryder mig om det. Men det er altså når halsbranden er der. Der skal kun et par slurke til at lindre det et stykke tid, for mit vedkommende.

Ved ikke helt hvad man skal holde sig fra, meeeen tror nu ikke ligefrem cola hjælper på det hos mig.

Sodavand drikker jeg slet ikke...  Men drikker også mælk lige for at lindre det... 

tager også gaviscon til natten, og balancid i løbet af dagen... 

Anmeld

23. august 2011

Mira0911

Babymor2010 skriver:

Puha halsbrand  Det er bare ikke sjovt at have! 

Well, da jeg var højgravid og fik konstateret graviditetssukkersyge fik jeg snakket med en diætist, hvor jeg fortalte at jeg led meget af halsbrand. 

Hun fortalte at så længe jeg holdte mig væk fra alt det fede mad og sukker, så ville jeg have det fint! Efter vi fik snakket med hende havde jeg ikke mere halsbrand. Men jeg levede også på knækbrød og rugbrød de sidste 3 uger af graviditeten (og insulin) 

Synes bare rugbrødet giver mig en træls halsbrand... Knækbrød har jeg så ikke lige prøvet... Har lige bedt manden om at købe mandler med hjem... 

ellers plejer jeg at tage gaviscon til natten og balancid om dagen... Synes stadig lige meget hvad jeg spiser, kommer halsbranden... 

Drikker stort set kun vand og mælk... 

Anmeld

23. august 2011

Mira0911

Frk.S skriver:

Altså jeg spiser ikke noget bestemt for at undgå det.

Men NÅR Jeg har fået det drikker jeg et glas mælk og/eller spiser nogle mandler. Det hjælper for mig.

Har lige bedt manden om at købe mandler med hjem... Eller plejer jeg også at drikke mælk, tager gaviscon til natten og balancid om dagen... 

Jordemoderen foreslog mig at spise rå kartofler - har dog ikke prøvet det, synes ikke ligefrem det lyder lækkert... 

Anmeld

23. august 2011

Clisolka

Mira0911 skriver:

Synes bare rugbrødet giver mig en træls halsbrand... Knækbrød har jeg så ikke lige prøvet... Har lige bedt manden om at købe mandler med hjem... 

ellers plejer jeg at tage gaviscon til natten og balancid om dagen... Synes stadig lige meget hvad jeg spiser, kommer halsbranden... 

Drikker stort set kun vand og mælk... 

Knækbrød er rigtig godt i forhold til halsbrand  Rugbrød har jeg heller aldrig været vild med....

Sørger du for at spise små portioner af mad igennem dagen? Jeg fik tit halsbrand når jeg var sulten (gør jeg faktisk stadigvæk indimellem) 

Anmeld

23. august 2011

Mira0911

Babymor2010 skriver:

Knækbrød er rigtig godt i forhold til halsbrand  Rugbrød har jeg heller aldrig været vild med....

Sørger du for at spise små portioner af mad igennem dagen? Jeg fik tit halsbrand når jeg var sulten (gør jeg faktisk stadigvæk indimellem) 

Jeg prøver ihærdigt at få små måltider i løbet af hele dagen... Lidt svært når jeg stadig døjer med opkast... Spiser allerbedst om aften.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.