faderbidrag? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

eElak

Du skal først omkring statsforvaltningen, hvor du skal udfylde et skema omkring bidrag. Det tager nogle uger at behandle. Du skal skrive tilbage fra den første måned i var gået fra hinanden, da det kan gå 6 måneder tilbage. så du kan få tilbage fra marts og så må det være hans problem. 

Derefter kan du tage på kommunen og søge om bidraget. Der er vidst også nogle ugers behandlingstid. 

Men ring til statsforvaltningen og forklar situationen, så fortæller de hvad du skal skrive. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

132319

Prøv at tal med ham, om I ikke kan finde ud af det indbyrdes

Her får jeg fra begge fædre, helt udenom statsamtet

Anmeld

23. august 2011

Lisbeth85

132319 skriver:

Prøv at tal med ham, om I ikke kan finde ud af det indbyrdes

Her får jeg fra begge fædre, helt udenom statsamtet

Det lyder det ikke til, hvis man læser lidt tidligere i indlægget. De gik fra hinanden i marts, og siden da har hun ikke set en krone fra ham.

Jeg synes BETSEMT du skal få dem af kommunen, som så hæfter ham for dem. Derved kommer der ikke nogle dumme konflikter ud af det, og det kører bare derud af indtil de ikke skal betales mere. Intet at tænke over, det sker bare automatisk

Anmeld

23. august 2011

132319

Lisbeth85 skriver:

Det lyder det ikke til, hvis man læser lidt tidligere i indlægget. De gik fra hinanden i marts, og siden da har hun ikke set en krone fra ham.

Jeg synes BETSEMT du skal få dem af kommunen, som så hæfter ham for dem. Derved kommer der ikke nogle dumme konflikter ud af det, og det kører bare derud af indtil de ikke skal betales mere. Intet at tænke over, det sker bare automatisk

Hun har jo ikke skrevet noget om hun har talt med ham det eller ej.

Jeg synes bedst om at man klarer det selv, hvis man kan.

Jeg kunne aldrig drømme om at blande kommunen ind i det, når mit forhold til ungernes fædre er så godt som det er. Det ville da være ressourcespild... Opstår der konflikter må man tage den derfra men jeg går ind for kun at bruge statsamt og kommune i yderste nødstilfælde..

Anmeld

23. august 2011

Lisbeth85

132319 skriver:

Hun har jo ikke skrevet noget om hun har talt med ham det eller ej.

Jeg synes bedst om at man klarer det selv, hvis man kan.

Jeg kunne aldrig drømme om at blande kommunen ind i det, når mit forhold til ungernes fædre er så godt som det er. Det ville da være ressourcespild... Opstår der konflikter må man tage den derfra men jeg går ind for kun at bruge statsamt og kommune i yderste nødstilfælde..

Selvfølgelig - de skal bruges der, hvor der virkelig er brug for det. Faren til mit barn ville gerne vi kunne klare det selv, men startede så lige med, at han kun kunne betale halvdelen til d. 1 og om det så var ok jeg fik resten af pengene midt på måneden....

Så der gjorde han det allerede klart for mig, at vi skulle have det ordnet gennem kommunen Men fedt at I kan snakke om det. Men alle forhold er forskellige, og det er desværre ikke alle, der snakker lige pænt eller fungerer lige godt sammen, når man ikke er sammen længere.

Anmeld

23. august 2011

132319

Selvfølgelig - de skal bruges der, hvor der virkelig er brug for det. Faren til mit barn ville gerne vi kunne klare det selv, men startede så lige med, at han kun kunne betale halvdelen til d. 1 og om det så var ok jeg fik resten af pengene midt på måneden....

Så der gjorde han det allerede klart for mig, at vi skulle have det ordnet gennem kommunen Men fedt at I kan snakke om det. Men alle forhold er forskellige, og det er desværre ikke alle, der snakker lige pænt eller fungerer lige godt sammen, når man ikke er sammen længere.

Hehe, sjovt du skriver det for det er faktisk netop pga. en lignende situation at min datters far og jeg synes det er bedst at gøre det selv. Han stod en måned uden indkomst for nylig og så aftalte vi at jeg fik penge måneden efter, det kunne vi ikke have gjort hvis det var igennem kommunen.

Min søns far bor i udlandet og kan ikke trække det beløb han betaler til mig, fra i skat som han kunne da han boede i DK. Var jeg hjerteløs og ligeglad, kunne jeg få et svimlende højt beløb af ham, fordi han tjener mange penge. Igen kan han intet trække fra i skat og jeg ville rippe ham godt og grundigt. Det ønsker jeg ikke!

Man skal huske på at fædrene jo altså også er mennesker

Anmeld

23. august 2011

Lisbeth85

132319 skriver:

Hehe, sjovt du skriver det for det er faktisk netop pga. en lignende situation at min datters far og jeg synes det er bedst at gøre det selv. Han stod en måned uden indkomst for nylig og så aftalte vi at jeg fik penge måneden efter, det kunne vi ikke have gjort hvis det var igennem kommunen.

Min søns far bor i udlandet og kan ikke trække det beløb han betaler til mig, fra i skat som han kunne da han boede i DK. Var jeg hjerteløs og ligeglad, kunne jeg få et svimlende højt beløb af ham, fordi han tjener mange penge. Igen kan han intet trække fra i skat og jeg ville rippe ham godt og grundigt. Det ønsker jeg ikke!

Man skal huske på at fædrene jo altså også er mennesker

Selvfølgelig er de mennesker, men nu kender du ikke min eks, og jeg af gode grunde ikke dine, og de lyder ikke til at være noget som helst lig hinanden.

Jeg ville give alt for, at vi havde det perfekte venskab, men ak.... der er bare alt for meget svigt og utaknemmelighed i vores 'forhold', så for mig fungerer det fint sådan her.

Og hvis man ikke har de sølle 1200 kr., så må man komme ind i kampen! Det koster røven ud af bukserne at være alenemor, og de 1200 kr. dækker kun en brøkdel af, hvad sådan et barn har brug for på en måned.

Men ja... dejligt du har det godt med dine børns fædre, det skal man sætte pris på

Anmeld

23. august 2011

132319

Selvfølgelig er de mennesker, men nu kender du ikke min eks, og jeg af gode grunde ikke dine, og de lyder ikke til at være noget som helst lig hinanden.

Jeg ville give alt for, at vi havde det perfekte venskab, men ak.... der er bare alt for meget svigt og utaknemmelighed i vores 'forhold', så for mig fungerer det fint sådan her.

Og hvis man ikke har de sølle 1200 kr., så må man komme ind i kampen! Det koster røven ud af bukserne at være alenemor, og de 1200 kr. dækker kun en brøkdel af, hvad sådan et barn har brug for på en måned.

Men ja... dejligt du har det godt med dine børns fædre, det skal man sætte pris på

Jeg synes nu ikke at vi enlige mødre mangler noget

Og mht at have de 1200 kr, så er det jo ret svært at finde dem ud af en udbetaling der hedder 0 kr Hans arbejdsplads havde ferielukket og da han var nyuddannet, betød det ingen løn i en måned. Derfor ville jeg gerne være behjælpelig ved at vente med at få pengene.

For den anden fars vedkommende, ville jeg som sagt kunne få et vanvittigt højt beløb, det højeste man kan få og det kan jeg bare ikke få mig selv til. Jeg kunne sagtens bruge dem, ingen tvivl om det men ikke på bekostning af ham og især når han ikke har samme fradragsrettigheder som fædre der er bosat i DK.

Anmeld

24. august 2011

Pige2009

Lucas og Mathilde <3 skriver:

hvor søger man det henne? :-)

I din kommune - du kan printe blanketten på nettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.