132319 skriver:
Hehe, sjovt du skriver det for det er faktisk netop pga. en lignende situation at min datters far og jeg synes det er bedst at gøre det selv. Han stod en måned uden indkomst for nylig og så aftalte vi at jeg fik penge måneden efter, det kunne vi ikke have gjort hvis det var igennem kommunen.
Min søns far bor i udlandet og kan ikke trække det beløb han betaler til mig, fra i skat som han kunne da han boede i DK. Var jeg hjerteløs og ligeglad, kunne jeg få et svimlende højt beløb af ham, fordi han tjener mange penge. Igen kan han intet trække fra i skat og jeg ville rippe ham godt og grundigt. Det ønsker jeg ikke!
Man skal huske på at fædrene jo altså også er mennesker 
Selvfølgelig er de mennesker, men nu kender du ikke min eks, og jeg af gode grunde ikke dine, og de lyder ikke til at være noget som helst lig hinanden.
Jeg ville give alt for, at vi havde det perfekte venskab, men ak.... der er bare alt for meget svigt og utaknemmelighed i vores 'forhold', så for mig fungerer det fint sådan her.
Og hvis man ikke har de sølle 1200 kr., så må man komme ind i kampen! Det koster røven ud af bukserne at være alenemor, og de 1200 kr. dækker kun en brøkdel af, hvad sådan et barn har brug for på en måned.
Men ja... dejligt du har det godt med dine børns fædre, det skal man sætte pris på 
Anmeld