Vand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. august 2011

CA

Johannes får på flaske 600-800ml mme om dagen, og tilbydes vand og sødmælk til alle måltider. Men han skyller vist mest bare mund i det. Har nu i 3 mdr. tilbudt ham koppen og det både med og uden tud, men han synes stadig bare det er en leg. 

Får han for lidt væske, og hvordan gør I andre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

DK

Ork nej, det er meget fint! Min sp sagde at de skulle have ca mellem 1/2 til 3/4 liter væske hver dag og det får Johannes jo via mme. Måske derfor han ikke ellers drikker så meget/ikke er tørstig? Så længe der kommer våde bleer så får han nok Richard drikker max 200 ml mme, men til gengæld meget vand og mælk af et alm lille glas. Richad fatter hat af tudekop! Men han ææælsker kold sødmælk, det kan du evt prøve at lokke J med?

Anmeld

23. august 2011

AA10

jeg kigger lige med for har det samme problem med amina

Anmeld

23. august 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Johannes får på flaske 600-800ml mme om dagen, og tilbydes vand og sødmælk til alle måltider. Men han skyller vist mest bare mund i det. Har nu i 3 mdr. tilbudt ham koppen og det både med og uden tud, men han synes stadig bare det er en leg. 

Du kan også give ham MME i koppen - det kender han smagen af... 

Felix er stadig ikke fantastisk dygtig til det, og i øvrigt alt for lille til sødmælk så det får han slet ikke. Men han får MME, og i starten gav jeg det lige 10 sekunder i microen for han brød sig bestemt ikke om KOLD mælk.. Eller vand for den sags skyld, så det luner jeg også ganske lidt.

Anmeld

23. august 2011

CA

DK skriver:

Ork nej, det er meget fint! Min sp sagde at de skulle have ca mellem 1/2 til 3/4 liter væske hver dag og det får Johannes jo via mme. Måske derfor han ikke ellers drikker så meget/ikke er tørstig? Så længe der kommer våde bleer så får han nok Richard drikker max 200 ml mme, men til gengæld meget vand og mælk af et alm lille glas. Richad fatter hat af tudekop! Men han ææælsker kold sødmælk, det kan du evt prøve at lokke J med?

Nå pyha, så får han jo nok - så er jeg lidt rolig igen

Du har måske ret i, at det er fordi han ikke tørster. Jeg synes jo bare han burde drikke to liter i forbindelse med middagslur på altan i 30 grader... 

Kold sødmælk er også bare sjovt og ikke noget man behøver drikke. Hvilket passer Martin fint, for så når Johannes ikke at drikke en hel liter før den ikke må stå mere, og det betyder at farmand blir NØDT til at drikke resten

Anmeld

23. august 2011

CA

AnneBJ skriver:

Felix er stadig ikke fantastisk dygtig til det, og i øvrigt alt for lille til sødmælk så det får han slet ikke. Men han får MME, og i starten gav jeg det lige 10 sekunder i microen for han brød sig bestemt ikke om KOLD mælk.. Eller vand for den sags skyld, så det luner jeg også ganske lidt.

Jeg tror han er ligeglad med smag, så længe det ikke er fisk! Men hvorfor jeg ike har tænkt på at lune det kan man virkelig godt undre sig over! Jeg ved jo at han ikke vil tage noget andet koldt! Tak for tippet til en ammehjerne der ikke har kunnet kalde sig ammehjerne i en måned, men alligevel bruger undskyldningen ind i mellem

Anmeld

23. august 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jeg tror han er ligeglad med smag, så længe det ikke er fisk! Men hvorfor jeg ike har tænkt på at lune det kan man virkelig godt undre sig over! Jeg ved jo at han ikke vil tage noget andet koldt! Tak for tippet til en ammehjerne der ikke har kunnet kalde sig ammehjerne i en måned, men alligevel bruger undskyldningen ind i mellem

Anmeld

23. august 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Jameen velbekomme da! Håber det er løsning! Jeg gør det gradvist koldere så jeg behøver ikke længere lune, men han vil dog ikke drikke noget som kommer direkte fra køleskabet.

Ammehjerne gælder!! Heeeelt indtil barlsen slutter, og faktisk også lidt derefter... Selvom man ikke ammer!

Anmeld

23. august 2011

Molly8

Carina87 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel Johannes er?

Jeg var også bekymret for, om Lilledrengen fik nok væske, men tænkte, at når bleerne var våde, måtte det være ok. Nu, hvor han er blevet ½ år, er jeg begyndt at give grovere mos (Han får kun grød og mos om dagen) og det betyder faktisk, at han drikker en del mere.

Kh Molly

Anmeld

23. august 2011

Maria-s

Åhhh det var da dejligt at læse at jeg ikke er den ENESTE der har de bekymringer! Noah sidder nemlig også kun og skyller mund i sit vand/ SPYTTER det ud over det hele ( ) Så jeg var ved at begynde at tænke på om jeg skulle gi ham mere mme for at sikre hans væskeindtag.. Og Anne G I N I A A A A L T det der med at varme det, det havde jeg da bare OVERHOVEDET ikke tænkt på! Her står jeg og prøver at lave vandet så KOLDT som muligt, fordi sådan vil jeg jo SELV helst have det........  Fra i morgen af prøver vi at varme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.