Jeg sidder her og er så tappet for energi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

Mor1012

Louise83 skriver:

Det lyder træls  Hvorfor giver du hende mad? Har du da indtryk af at hun er sulten, eller er det bare et forsøg på trøst? Jeg tror i skal vælge én måde at gøre det på, og så holde jer til det.

Hvordan gjorde i da det gik godt?

Du skriver hun griner når du tager hende op, derfor ville jeg lade være med at tage hende op, med mindre hun græder virkelig ulykkeligt.

Herhjemme bliver min lille puttet med samme rutine hver aften: Hygge, tør ble, nattøj, tandbørstning, vand, ned i sengen, sutter, en lille bitte sang, vand igen, trække spille-bamsen op og så godnat. Hun ligger enten bare og kigger eller også brokker hun sig og kalder. Vi går kun ind til hende hvis hun bliver ked af det. Hun kommer kun op hvis hun skulle bliver virkelig ulykkelig og trænger til en "pause". Så aer vi hende og siger shhhh og bliver lige et par sekunder og lader hende vide vi er der. Så går vi ud igen. Og sådan virker det godt herhjemme og har også gjort det med min store pige.

Måske kan du bruge noget af det

hejsa

jeg gav hende mad kl.20.30 og mælk i kop, fordi jeg tænkte måske hun var sulten, fordi det var 3 timer siden vi spiste aftensmad

ja sys bare det kan tage såååå lang tid at få hende til at sove. man kan gå derind 20 gange. tager hende op fordi jeg ikke tror hun er træt nok, men måske hun er det ?

da det gik godt lade vi hende bare når hun gned sig i øjene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

Louise83

Hvis du lægger hende i seng fordi du VED hun er træt, så er hun træt og skal hjælpes til at sove 

Nogle børn bliver nemt overtrætte, måske skal i prøve at putte ½ time tidligere, altså måske lige når hun første gang viser tegn/gnider i øjnene!?

Anmeld

22. august 2011

julie10

Det er helt det samme med min datter, der snart bliver 10 måneder. Hun har altid været så nem at lægge og falde i søvn selv, og den sidste måneds tid, har hun kæmpet mod søvnen, og fjollet rundt i sengen, selvom hun er dødtræt.Jeg tror simpelthen at det er fordi at sengen og sengetid opleves som en fest. Ved denne alder kan de rigtig boltre sig i sengen, rulle rundt, rejse sig op, hoppe osv. Sengen er pludselig blevet alt or sjov, og så gider man da ikke sove.Det er ved at blive bedre igen for min datter, tror bare det gælder om at beslutte sig for en puttemetode.Vi lægger os i sengen ved siden af hendes seng, og bare ligger og ser kedelige ud. Vi taler ikke til hende, men lader hende tumle rundt til hun selv falder til ro. Det bliver bedre og bedre for hver dag

Anmeld

23. august 2011

serinasmor

Emilie2010 skriver:

i know, men så kan jeg rende der ind 222222 gange.. sådan har det aldrig været før

jeg ved godt det er hårdt

men heldigvis går det over igen    og det går hurtigere hvis man er standhaftig

Anmeld

23. august 2011

Nettemor

kunne ikke være mere enig med serinas-mor

det er skide hårdt men lad være med at tage hende op. vi går kun ind til vores dreng hvis han er ked af det. og vi tager ham sjældent op. trøster i stedet mens han er i sengen.

her i huset må børnene godt ligge og snakke og pludre. eller for den sags skyld sidde lidt i sengen. men de kommer ikke op.

vores store lånepiger må også godt ligge lidt med en bog. de skal bare ligge / sidde i sengen og slappe af. og om en lille en på 10 mdr sidder og snakker og kaster med sutte så ville jeg ikke gå derind. hun skal lære det er stilletid og sove tid.

vores søn smider også nogle gange sutterne på gulvet. men går ikke ind med det samme. gjorde vi i starten men så forstod han hurtigt at hvis man kaster sutten så kommer mor. 'smaaart så gør jeg bare det igen og så kommer hun' (de er altså ikke dumme )

når han havde kastet sutterne så ventede jeg stadig til han begyndte at blive ked,

hvis du lige venter lidt så viser du hende at det er stille tid, du kommer ikke bare fordi hun vil lege osv OG du slipper for at rende så mange gange

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

nettemor skriver:

kunne ikke være mere enig med serinas-mor

det er skide hårdt men lad være med at tage hende op. vi går kun ind til vores dreng hvis han er ked af det. og vi tager ham sjældent op. trøster i stedet mens han er i sengen.

her i huset må børnene godt ligge og snakke og pludre. eller for den sags skyld sidde lidt i sengen. men de kommer ikke op.

vores store lånepiger må også godt ligge lidt med en bog. de skal bare ligge / sidde i sengen og slappe af. og om en lille en på 10 mdr sidder og snakker og kaster med sutte så ville jeg ikke gå derind. hun skal lære det er stilletid og sove tid.

vores søn smider også nogle gange sutterne på gulvet. men går ikke ind med det samme. gjorde vi i starten men så forstod han hurtigt at hvis man kaster sutten så kommer mor. 'smaaart så gør jeg bare det igen og så kommer hun' (de er altså ikke dumme )

når han havde kastet sutterne så ventede jeg stadig til han begyndte at blive ked,

hvis du lige venter lidt så viser du hende at det er stille tid, du kommer ikke bare fordi hun vil lege osv OG du slipper for at rende så mange gange

tusinde taaak , prøver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.