At knuselske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

Topp

Giraffen skriver:

Rugbrød med Rejeost

Har fået tre hele med rejeost i dag, bare sådan som mellemmåltider 

Hvad var jeres absolutte favoritmad under graviditet ?

medmin søn var det NEKTARINER og med min datter var det APPELSINER - helt op til 8-10 stykke om dagen *GG*

Har ikk rørt det siden jeg fødte - hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

L.J.L

sne190810 skriver:

Pølser.  I alle afskygninger.
Jeg kunne snildt køre en pakke cocktailpølser ned som mellemmåltid.

Hotdogs, pølsemadder, pølser uden noget, store, små, grillede, varmede i microen, på panden, og direkte fra køledisken.

Det var voldsomt. Det mest mærkelige er den dag idag, elsker jeg stadig pølser. Dog ikke lige så meget ...  Men det er klart en favorit, hvor før graviditet og baby var noget jeg aldrig rigtig spiste.

Haha er du pølsoman ligesom os herhjemme? vi har tusindvis af pølseretter herhjemme og behøver jeg sige at vores søn også har fået hang til pølser nærmest det eneste kød han gider spise!

Anmeld

22. august 2011

Dansker i England

Cola! Drikker alt for meget cola - starter med en halv liter til morgenmad og så yderligere en liter i løbet af dagen. Yaks. Ikke særlig sundt. Og så æg og tomat sandwich fra Upper Crust. Uhm de er gode - spiser to til morgenmad hver dag på vej på arbejde. Nå, ja, og så ikke at forglemme mcd fritter og jordbær milkshake. Det giver jeg dog ikke mig selv lov til at spise så ofte.

Anmeld

22. august 2011

L.J.L

Jeg havde hang til softice, flødeboller, lakrids, chrunchy hvid chokolade, æbler, leverpostejsmadder med agurk og ristede løg og en masse andet

Anmeld

22. august 2011

Frøken J.

Man må da ikke drikke zero vel? Har da fået at vide der er aspartam i?!?!

Ja, det er der!?!?!?!? (seriøst, er det nødvendigt med alle de tegn?)

Hvis du drikker en liter eller mere cola zero om dagen KAN du øge din risiko for for tidlig fødsel. De mængder er jeg dog personligt ikke oppe i overhovedet. Derudover er aspartam-debatten lang og religions-betinget. Du kan finde finde diverse videnskabelige undersøgelser der siger, at det ikke er sundt for kroppen, og så kan du finde lige så mange videnskabelige undersøgelser der viser, at det ikke er skadeligt. Derfor er det én af de ting, hvor det i store træk er et holdningsspørgsmål. At det i det hele taget ikke er SUNDT, kan vi godt blive enige om, men igen: Det er et spørgsmål om mængde og alternativer.

Jeg har droppet ALT det farlige under min graviditet, faktisk været direkte hysterisk med det. Så at jeg tillader mig min cola zero, holder jeg fast i Især når debatten er så religionsbetonet, og at man i forbindelse med graviditet skal passe på mængderne. Jeg sidder jo altså ikke og hælder litervis af lortet ned om ugen

(Undskyld hvis jeg lyder knotten. Er i skide dårligt humør i dag, og synes bare den chokerede reaktion måske var lidt overkill )

Anmeld

22. august 2011

Chalala85

Frøken J. skriver:

Ja, det er der!?!?!?!? (seriøst, er det nødvendigt med alle de tegn?)

Hvis du drikker en liter eller mere cola zero om dagen KAN du øge din risiko for for tidlig fødsel. De mængder er jeg dog personligt ikke oppe i overhovedet. Derudover er aspartam-debatten lang og religions-betinget. Du kan finde finde diverse videnskabelige undersøgelser der siger, at det ikke er sundt for kroppen, og så kan du finde lige så mange videnskabelige undersøgelser der viser, at det ikke er skadeligt. Derfor er det én af de ting, hvor det i store træk er et holdningsspørgsmål. At det i det hele taget ikke er SUNDT, kan vi godt blive enige om, men igen: Det er et spørgsmål om mængde og alternativer.

Jeg har droppet ALT det farlige under min graviditet, faktisk været direkte hysterisk med det. Så at jeg tillader mig min cola zero, holder jeg fast i Især når debatten er så religionsbetonet, og at man i forbindelse med graviditet skal passe på mængderne. Jeg sidder jo altså ikke og hælder litervis af lortet ned om ugen

Men det her er jo altså ikke en debat om den slags. Det er en debat, hvor vi kvinder skal have lov at fortælle om de ting, som vi bare ikke kan leve uden i graviditeten. Du er dog mere en velkommen til at skrive privat, hvis det er noget du ønsker at debattere. Men jeg er absolut ikke hverken dum eller uvidende på området

(Undskyld hvis jeg lyder knotten. Er i skide dårligt humør i dag, og synes bare den chokerede reaktion måske var lidt overkill )

Det var skam heller ikke dømmende. Alle har bare sagt til mig at det var no go og kunne skade barnet osv så jeg er næsten blevet skræmt over det

Men det er super rart at vide at man skal op i så vilde mængder før det skader

Anmeld

22. august 2011

mika.F

Pt er toast, æggemad med rejer og popcorn vejen til mit hjerte! . Og solbær saftevand fra kavli.. Hehe

Anmeld

22. august 2011

Frøken J.

Chalala85 skriver:

Det var skam heller ikke dømmende. Alle har bare sagt til mig at det var no go og kunne skade barnet osv så jeg er næsten blevet skræmt over det

Men det er super rart at vide at man skal op i så vilde mængder før det skader

haha, du var for hurtig! Var inde bagefter og slette de alt for sure paragraffer Efter jeg havde talt til 10 Men ja, aspartam er ikke sundt, men du kan finde alt både for og i mod. Jeg læste rigtig meget om det under mit vægttab. At du drikker det ind imellem er ikke jordens undergang

Anmeld

22. august 2011

Chalala85

Frøken J. skriver:

haha, du var for hurtig! Var inde bagefter og slette de alt for sure paragraffer Efter jeg havde talt til 10 Men ja, aspartam er ikke sundt, men du kan finde alt både for og i mod. Jeg læste rigtig meget om det under mit vægttab. At du drikker det ind imellem er ikke jordens undergang

hihi hurtig som lynet

Jeg har slet ikke googlet det så voldsomt. Har bare læst det alm. ting man bør holde sig fra og så fik jeg ellers alt det med aspartam at vide af omverdnen. Men er virkelig glad for lige at være blevet lidt klogere... så kan jeg me ro nyde en faxe kondi light senere

Anmeld

22. august 2011

SpunkenJo

Chalala85 skriver:

Ahh okay, jeg synes bare alle siger det er no go?!?!

Det er også rigtigt

Man risikerer at føde for tidligt!

Var det ikke dog jeg sendte et link til, netop om dette?

I det græs taget er light bare ikke sundt! Sukkeret er erstattet med ring der er endnu værre! Så hellere bare drikke rigtig cola, men lidt mindre af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.