Rejse med de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. august 2011

Marco2

Hej piwer.

Min kæreste har snart føds'da, og har købt en rejse til ham i gave. Vi skal til Kap Verde ved Senegal den 9. november.

Men kom til at tænke på om det er "smart" med Smilla? Men hun er jo knap 10 mdr der, så det bør vel ikke være et problem? Vi skal bo på StarTours Blue Village med All Inclusive, men der kan hun vel sagtens spise maden så der ikke som sådan er nogle bekymringer omkring det?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Hej piwer.

Min kæreste har snart føds'da, og har købt en rejse til ham i gave. Vi skal til Kap Verde ved Senegal den 9. november.

Men kom til at tænke på om det er "smart" med Smilla? Men hun er jo knap 10 mdr der, så det bør vel ikke være et problem? Vi skal bo på StarTours Blue Village med All Inclusive, men der kan hun vel sagtens spise maden så der ikke som sådan er nogle bekymringer omkring det?

AG

Åh mig og geografi AG, det er ikke skidegodt vel?! Så jeg vælger at formode at det er varmt der... 

Man siger jo d fra 9 mdr., skal/kan spise som resten af familien. De der Allinclusive har ofte masser af frugt og brød, så om ikke andet kan hun da i hvert fald spise det

Måske er hun stadig mere sart med bakterier? Jeg ved det ikke, men villenok købe vand på flasker til hende (og Jer?)

Og hvis I så ellers regner med, at skulle holde siesta, enten i skyggen eller på værelset, samt ikke har vilde aktivitetsplaner hver dag, så er jeg sikker på det nok skal gå!

Maria-s har jo lige været (er?) i spanien, så du kan evt. skrive til hende!

Håber I får en fed tur, og tillader mig at være MØG misundelig!

Anmeld

22. august 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Åh mig og geografi AG, det er ikke skidegodt vel?! Så jeg vælger at formode at det er varmt der... 

Man siger jo d fra 9 mdr., skal/kan spise som resten af familien. De der Allinclusive har ofte masser af frugt og brød, så om ikke andet kan hun da i hvert fald spise det

Måske er hun stadig mere sart med bakterier? Jeg ved det ikke, men villenok købe vand på flasker til hende (og Jer?)

Og hvis I så ellers regner med, at skulle holde siesta, enten i skyggen eller på værelset, samt ikke har vilde aktivitetsplaner hver dag, så er jeg sikker på det nok skal gå!

Maria-s har jo lige været (er?) i spanien, så du kan evt. skrive til hende!

Håber I får en fed tur, og tillader mig at være MØG misundelig!

Haha Anne. Du er sgu for sjåw 

Men jo der er varmt der. Det er tæt ved ækvator så der er omkring 30 grader hele året rundt.

Kap Verde

Men vand på flaske gør vi altid når vi er ude at rejse.

Det er totalt badeferie/dase/hyggeferie, hvor vi bare skal være sammen. Der er vist ikke meget andet at lave end poolen og stranden

Og når så ungerne er puttet kan mor og far sidde med en kølig drink og nyde hinanden og få snakket. Så det er bare tid med hinanden det går ud på.

Anmeld

22. august 2011

DK

Hej

På de "gode" all inclusive ved jeg at maden som regel ALDRIG fejler noget. Det er helt vild dårlig omtale for rejsefirmaet hvis alle deres gæster skal have lægebesøg mod dårlig mave på hotellet. Derfor kræver de store firmaer at det skal være i orden.

Jeg tror trygt du kan give hende maden. Evt. så hold igen de første par dage med det mad der ikke er tilberedt (altså frugt, grøntsager, yoghurt). Og når i så har været der i et par dage og hun har vænnet sig til den anderledes bakterie kultur, så kan hun nok godt tåle resten.

Jeg ved ikke om så små børn kan tåle de der mavepiller? Altså de milde yoghurt-kultur piller som har forebyggende effekt? Dem kunne du evt. give hende?

Vi havde Kirstine med til Fillipinerne da hun var 1,5 år (ja ja, noget ældre men alligevel) og hun spiste alt og fejlede ingenting dernede.

RIGTIG god tur. Hvor bliver det lækkert for jer!

Anmeld

22. august 2011

Sofia

Det lyder så SKØNT! Ved godt det ikke er det samme men vi rejser til Florida i november hvor er Alfred er 8 måneder! Jeg tænker bare, at hvis ikke jeg lige synes det mad vi skal have den pågældende dag er sagen for ham, må jeg finde noget jeg selv kan tilberede til ham.. Men vi skal også bo i hus så det er selvfølgelig noget andet. Men i hvert fald lyder det som en skøn tur og en mega god gave!

Anmeld

22. august 2011

piadas

Jeg tror heller ikke det er noget problem, bare du som DK skriver, holder dig fra alt for meget frugt og grønt, da du jo kan risikere, det ikke er skyllet ordentligt - eller skyllet i vand med bakterier i!

Ellers vil jeg bare sige SNYYYYYYYD, at I skal på ferie, og endnu mere SNYYYYYYYD, Sofia, at I skal til Florida. Der har jeg været én gang og gad virkelig godt igen. Det var bare den bedste ferie ever!

God fornøjelse!

Anmeld

22. august 2011

businesstigger

Vi har været i udlandet med både David og Alexander uden problemer. Et godt råd er sut eller sutteflaske til flyveturen så de undgår propper i ørene.

Ellers så som de andre er inde på. Undgå vand fra hanen og isterninger (da de som regel laves af vand fra hanen). Drik vand fra flasker.

Vi har haft noget haveregryn eller lign med når vi har rejst så vi ved at vi nemt kan lave noget han helt sikkert kan lide hvis der er en microbølgeovn. Men ellers er jeg sikker på at I ikke behøver at være bange for maden de servere sådan et sted.

Rigtig god tur!

Anmeld

22. august 2011

Marco2

Tusind tak for svar.

Tror altså også det er ok. Ved ikke hvorfor jeg pludselig skulle til at bekymre mig … Vi havde Emily med til Kreta i sommeren '08 så der har hun været ca. 11 mdr og det gik fint.

Og når nu det er StarTours eget BlueVillage-hotel tror jeg også det er ok. Vil prøve at forhøre mig om de der mavetabletter. Og ellers holde hende fra frugt og grønt de første dage. Og kun drikke vand fra flaske.

Og måske tage rugbrød og havregryn med, så jeg er sikker på hun får lidt at spise

Og så håber jeg da bare han bliver glad for gaven.

AG

Anmeld

22. august 2011

piadas

Altså, hvis ikke han bliver glad, så tag mig med! Jeg ville blive enormt glad for sådan en gave!

Anmeld

22. august 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Altså, hvis ikke han bliver glad, så tag mig med! Jeg ville blive enormt glad for sådan en gave!

Årh mand, jeg skulle til at svare præcis det samme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.