Jeg har brug for lidt HJÆLP! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. august 2011

PernilleogDennis

hej piger..

Jeg søger desperat et råd til lejlighed. Vi står og skal bruge en lejlighed inden lillepigen kommer om 3 mdr.

Men sagen er den at jeg lige har været på kommunen idag for at høre om barselspenge, og hold da kæft det er ikke meget.. 12.000 FØR skat. får 13.000 udbetalt nu så det er virkelig et slag nedaf!

Min kæreste er lige nu på kontanthjælp men skal snart på SU da han starter i skole. Så vi har alt i alt ca .. 12.000 kr udbetalt i måneden.. Jer andre der er på SU hvordan klare i det? Hvilken lejlighed har i osv??

Jeg har ledt og ledt og jeg kan virkelig ingen lejligheder finde til en ordentlig pris..

JEG HAR STRESS!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

Tvillingemor80

Ja der er ikke meget til overs når man er på SU og barsel.. Jeg er selv på SU og kæresten på elevløn.. Hvis du ikke ved det så kan din kæreste tage SU-lån OG forsørger-lån når Freya kommer til verden.. Det hjælper da lidt, selvom det er surt at låne penge.. Udover det så err i vel også berettiget til boligsikring ..

Håber det løser sig .

Anmeld

22. august 2011

TR

PernilleogDennis skriver:

hej piger..

Jeg søger desperat et råd til lejlighed. Vi står og skal bruge en lejlighed inden lillepigen kommer om 3 mdr.

Men sagen er den at jeg lige har været på kommunen idag for at høre om barselspenge, og hold da kæft det er ikke meget.. 12.000 FØR skat. får 13.000 udbetalt nu så det er virkelig et slag nedaf!

Min kæreste er lige nu på kontanthjælp men skal snart på SU da han starter i skole. Så vi har alt i alt ca .. 12.000 kr udbetalt i måneden.. Jer andre der er på SU hvordan klare i det? Hvilken lejlighed har i osv??

Jeg har ledt og ledt og jeg kan virkelig ingen lejligheder finde til en ordentlig pris..

JEG HAR STRESS!

Jeg vil ønske jeg kunne hjælpe dig, men jeg ved ikke så meget om det. jeg har nemlig ikke selv noget barn endnu vedr, hva man får af penge osv.

Men Min kæreste og jeg er begge under uddannelse og vi bor i hus

Anmeld

22. august 2011

PernilleogDennis

Tvillingemor90 skriver:

Ja der er ikke meget til overs når man er på SU og barsel.. Jeg er selv på SU og kæresten på elevløn.. Hvis du ikke ved det så kan din kæreste tage SU-lån OG forsørger-lån når Freya kommer til verden.. Det hjælper da lidt, selvom det er surt at låne penge.. Udover det så err i vel også berettiget til boligsikring ..

Håber det løser sig .

Ja jeg håber godt nok også det hele løser sig,. jo vi har snakket om SU lån, men forsørger lån,.. hvad vil det sige??

armen jeg synes det er så uoverskueligt.

Og ja boligsikring får vi og vel også boligstøtte, men det kan man da først få afvide hvor meget det er når lejligheden er fundet, eller hvordan??

-Tusinde tak for svar.

Anmeld

22. august 2011

PernilleogDennis

TR skriver:

Jeg vil ønske jeg kunne hjælpe dig, men jeg ved ikke så meget om det. jeg har nemlig ikke selv noget barn endnu vedr, hva man får af penge osv.

Men Min kæreste og jeg er begge under uddannelse og vi bor i hus

I bor i hus? Hvordan kan i få det til at rende rundt??

Anmeld

22. august 2011

TR

I bor i hus? Hvordan kan i få det til at rende rundt??

Heh ja er os selv overrasket over det kan lad sig gøre - men er rigtig glad og stolt.

Jamen vi har valgt at købe hus, for ikke at smide pengene ud af vinduet,

-Vi har hver vores løn konto
- mad kort hvor vi har et fast beløb om månenden til at købe mad
- Ferie konto hvor vi smider penge ind hvis vi har noget ekstra

vi har så ikke så mange penge til sjov og balade, det jo så der vi valgt at prioritere ..  

Anmeld

22. august 2011

Pige2009

hej piger..

JEG HAR STRESS!

Da jeg fik barselsdagpenge, fik jeg 11.500 kr. udbetalt hver måned, og da jeg er eneforsørger, var det altså beløbet. Jeg arbejdede selv, mens jeg læste, og det er da også en mulighed for din kæreste Jeg må sige, at der er mange, der lever for meget mindre end 12.000 hver måned I klarer det nok - bare sæt tæring efter næring

Anmeld

22. august 2011

Tvillingemor80

Ja jeg håber godt nok også det hele løser sig,. jo vi har snakket om SU lån, men forsørger lån,.. hvad vil det sige??

armen jeg synes det er så uoverskueligt.

Og ja boligsikring får vi og vel også boligstøtte, men det kan man da først få afvide hvor meget det er når lejligheden er fundet, eller hvordan??

-Tusinde tak for svar.

Det er et ekstra lån til folk med børn Altså du kan godt gå ned på kommunene og snakke med dem om hvad i vil få cirka i en 3 værelses på 80 m2, med en husleje på ****.. Nogen steder kan du også lave en cirka beregningen på kommunenes hjemmeside.. Det kan da give en ide om hvad i kan få af tilskud .. i for jo også lidt mere når i har børn ..

Anmeld

22. august 2011

PernilleogDennis

TR skriver:

Heh ja er os selv overrasket over det kan lad sig gøre - men er rigtig glad og stolt.

Jamen vi har valgt at købe hus, for ikke at smide pengene ud af vinduet,

-Vi har hver vores løn konto
- mad kort hvor vi har et fast beløb om månenden til at købe mad
- Ferie konto hvor vi smider penge ind hvis vi har noget ekstra

vi har så ikke så mange penge til sjov og balade, det jo så der vi valgt at prioritere ..  

Det er da flot. Kan godt forstå du er stolt hvor langt er i, i jeres uddannelse så? .. Jeg synes bare lige pt det virker så uoverskueligt..

Anmeld

22. august 2011

PernilleogDennis

Baagøe skriver:

Da jeg fik barselsdagpenge, fik jeg 11.500 kr. udbetalt hver måned, og da jeg er eneforsørger, var det altså beløbet. Jeg arbejdede selv, mens jeg læste, og det er da også en mulighed for din kæreste Jeg må sige, at der er mange, der lever for meget mindre end 12.000 hver måned I klarer det nok - bare sæt tæring efter næring

Ja ja, ingen tvivl om at der er nogen der har mindre at gøre med, det er jeg godt klar over. Jeg synes bare det virker lidt uoverskueligt for os. Men jeg kan godt se du ikke havde så mange penge, men hvad boede du i så? Ja han vil også gerne arbejde ved siden af. Det er også noget vi har snakket om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.