Kan det betale sig at lease bilen istedet for at købe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

Pige2009

An&Jo skriver:

Kom frisk piger, jeg skal snart i banken og snakke bil, da jeg skal bruge en senest næste sommer, gerne før..

Jeg har så været ved at kigge lidt rundt, og vil egentlig ikke låne vildt mange penge til en bil lige nu, så jeg havde jo kigget brugt, men vægtafgiften er bare skod dyr, og det er en forsikring også når jeg er under 25..

Min svoger og jeg kom så til at snakke om privatleasing, man kan godt få en okay bil til omkring 2000kr om måneden ved at lease den, men kan det overhovedet betale sig?? så vidt jeg har læst mig frem til er der forsikring og service osv med i leasing prisen, så der vil jeg jo kunne spare en del.. derudover ville jeg kunne køre rundt i en bil der er på grøn afgift istedet for vægtafgift, hvilket jeg prismæssigt kan se er klart at foretrække..

Men hvad siger i piger, kom gerne med for og imod både køb af brugt og privatleasing af nyt..

det skal lige siges at jeg er på su, men har efter hvad jeg kan regne mig frem til og efter bankens budget når alt er betalt godt 9000kr til rådighed, ja jeg bor ekstremt billigt og kan blive boende her de næste 3½ år.. ud af de 9000kr skal der så betales mad og tøj, men hvad siger i, er der overhovedet råd til en bil så længe jeg er på su og ikke trainee løn??

Det kommer an på størrelsen af bilen også. Du kan jo få en helt ny og smart lille Chevrolet Spark til blot 83.000 kr. Mange bilforhandlere kører iøvrigt også specielle tilbud til unge med en billig forsikring, når de køber ny bil.

Jeg kører selv i en Clio og det kan ikke betale sig for mig at lease med den størrelse bil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

An&Jo

DAs mor skriver:

Nu laver fx både chevrolet og suzuki jo også større biler Pointen var at man kan få meget billig forsikring når man køber ny bil! Når du leaser skal du jo oveni leasingprisen og betale forsikring

forsikringen er for det meste inkl leasinngprisen efter hvad jeg kan se på nettet.

Anmeld

22. august 2011

Zafir

An&Jo skriver:

havde nu heller ikke tænkt mig bare at skrive under..

jeg er heldigvis godt klar over at de "snyder" dem som de kan komme til, men jeg har heldigvis min svoger der gerne vil gennemlæse kontrakten sammen med mig hvis jeg vælger privatleasing frem for at købe

Super

Anmeld

22. august 2011

An&Jo

Baagøe skriver:

Det kommer an på størrelsen af bilen også. Du kan jo få en helt ny og smart lille Chevrolet Spark til blot 83.000 kr. Mange bilforhandlere kører iøvrigt også specielle tilbud til unge med en billig forsikring, når de køber ny bil.

Jeg kører selv i en Clio og det kan ikke betale sig for mig at lease med den størrelse bil

jeg skal have en bil der som minimum kan have en klapvogn i bagagerummet.. jeg skal ikke have en så lille bil at sædet skal ligges ned hver gang osv, det gider jeg simpelthen ikke bakse med hver dag.. og det skal jo gerne være sådan at jeg kan have veninder eller familie med ud at køre uden at tænke på pladsen som sådan..

så en spark eller en swift osv duer altså ikke herhjemme.. jeg er alene og der vil aldrig blive tale om 2 biler lige nu ihvertfald..
så den skal være okay rummelig og samtidig være til en rimelig pris..

Anmeld

22. august 2011

CRS

http://tilbud.citroen.dk/?utm_source=citroen.dk&utm_medium=banner&utm_campaign=lease-eje

20.000 i udbetaling 975. pr mnd i 96 mnd... lang tid, men du kan jo betale ud når du har lyst, eller sælge den og betale den ud... 113600 for finansiering. 113170 hvis du betaler kontant.

Anmeld

22. august 2011

ano14316

en spark er en fin bil ja, men kan jo ikke engang have en klapvogn deri uden at lægge sæderne ned.. og jeg har jo altså et barn der ikke kan holde til at gå en hel dag selv endnu.. så der skal altså være bare lidt mere bagagerumsplads i den bil jeg skal have

Vi har så købt en barnevogn, der forhåbentlig kan være i den.. men nu vidste vi ikke at vi skulle have barn så tæt på bilkøbet.. men sådan gik det.. 

Men det var også bare et foreslag.. der er jo også andre modeller der sælges på de vilkår.. 

Anmeld

22. august 2011

Pige2009

An&Jo skriver:

jeg skal have en bil der som minimum kan have en klapvogn i bagagerummet.. jeg skal ikke have en så lille bil at sædet skal ligges ned hver gang osv, det gider jeg simpelthen ikke bakse med hver dag.. og det skal jo gerne være sådan at jeg kan have veninder eller familie med ud at køre uden at tænke på pladsen som sådan..

så en spark eller en swift osv duer altså ikke herhjemme.. jeg er alene og der vil aldrig blive tale om 2 biler lige nu ihvertfald..
så den skal være okay rummelig og samtidig være til en rimelig pris..

Jeg har klapvogn i bagagerummet i min Clio uden problemer, og min kammerat har en Swift, hvor klapvognen og kan gå i bagagerummet. Så man skal altså ikke altid skue hunden på hårene Clio står til ca. 50.000 kr. for en brugt, der er ca. 4 år gammel. Forsikring og vægtafgift er billig, så det var måske værd at overveje.

Jeg gav 65.000 kr. for min Clio for 2 år siden, og jeg har både Aircondition og sædevarme...

Anmeld

22. august 2011

Englebassen82

Vi købte en brugt ford hos forhandler og de kunne også tilbyde en MEGET billig Ford forsikring MED kasko, til MEGET billige penge 3200 om året...

Så det behøver ikke være ny bil...

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge at købe brugt hos forhandler, der har du også en 3 mdr garanti og du skal ikke tænke på at andre smækker deres bildør ind i siden af bilen, eller andet som hvis man leaser...

Håber du kommer frem til en løsning der kan holde for dig, men tag evt kontakt til de omkringliggende bilforhandlere og hør omkring deres forsikringstilbud, så har du også noget du kan gå i banken med og derudfra sætte beløb på det antal kr, du så evt vil låne til bil.

Held og lykke med valget.

Anmeld

22. august 2011

LuciaLiann

Manden og jeg har også regnet lidt på det med at købe brugt kontra lease.. Vi fandt ud af at det absolut IKKE kan betale sig for os... For det første koster det, det samme at købe en udmærket brugt bil som det gør med engangsbeløbet for leasing.. plus at du så udover skal betale ekstra hver måned når du leaser... Du kan betale meget forsikring, benzin/diesel og lidt ekstra til reperationer for de samme penge hver måned...

Så vi vil IKKE lease.. ikke på vilkår.. vi har så også hund så der siger også sig selv.. men selvom vi ikke havde så ville vi aldrig lease...

Anmeld

22. august 2011

chael

An&Jo skriver:

Kom frisk piger, jeg skal snart i banken og snakke bil, da jeg skal bruge en senest næste sommer, gerne før..

Jeg har så været ved at kigge lidt rundt, og vil egentlig ikke låne vildt mange penge til en bil lige nu, så jeg havde jo kigget brugt, men vægtafgiften er bare skod dyr, og det er en forsikring også når jeg er under 25..

Min svoger og jeg kom så til at snakke om privatleasing, man kan godt få en okay bil til omkring 2000kr om måneden ved at lease den, men kan det overhovedet betale sig?? så vidt jeg har læst mig frem til er der forsikring og service osv med i leasing prisen, så der vil jeg jo kunne spare en del.. derudover ville jeg kunne køre rundt i en bil der er på grøn afgift istedet for vægtafgift, hvilket jeg prismæssigt kan se er klart at foretrække..

Men hvad siger i piger, kom gerne med for og imod både køb af brugt og privatleasing af nyt..

det skal lige siges at jeg er på su, men har efter hvad jeg kan regne mig frem til og efter bankens budget når alt er betalt godt 9000kr til rådighed, ja jeg bor ekstremt billigt og kan blive boende her de næste 3½ år.. ud af de 9000kr skal der så betales mad og tøj, men hvad siger i, er der overhovedet råd til en bil så længe jeg er på su og ikke trainee løn??

Nej det kan ikke betale sig.

SÅ engang den der udsendelse, der hedder pengemagasinet, eller kontant, kan ikke huske hvilken, men det var på DR1.

Og der lavede de et regnestykke og det var faktisk billigere at købe en bil.

Men leasing lyder smart, men det er det ikke.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er bil køb/leasing, et STORT sort hul, man smidder penge i

*CAmilla 34+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.