Kan det betale sig at lease bilen istedet for at købe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

ano14316

An&Jo skriver:

Kom frisk piger, jeg skal snart i banken og snakke bil, da jeg skal bruge en senest næste sommer, gerne før..

Jeg har så været ved at kigge lidt rundt, og vil egentlig ikke låne vildt mange penge til en bil lige nu, så jeg havde jo kigget brugt, men vægtafgiften er bare skod dyr, og det er en forsikring også når jeg er under 25..

Min svoger og jeg kom så til at snakke om privatleasing, man kan godt få en okay bil til omkring 2000kr om måneden ved at lease den, men kan det overhovedet betale sig?? så vidt jeg har læst mig frem til er der forsikring og service osv med i leasing prisen, så der vil jeg jo kunne spare en del.. derudover ville jeg kunne køre rundt i en bil der er på grøn afgift istedet for vægtafgift, hvilket jeg prismæssigt kan se er klart at foretrække..

Men hvad siger i piger, kom gerne med for og imod både køb af brugt og privatleasing af nyt..

det skal lige siges at jeg er på su, men har efter hvad jeg kan regne mig frem til og efter bankens budget når alt er betalt godt 9000kr til rådighed, ja jeg bor ekstremt billigt og kan blive boende her de næste 3½ år.. ud af de 9000kr skal der så betales mad og tøj, men hvad siger i, er der overhovedet råd til en bil så længe jeg er på su og ikke trainee løn??

Jeg synes man har hørto m mange der har "brændt nallerne" ved at lease, fordi de når de aflevere bilen får en kæmpe ekstra regning, hvis der er kommet en lille ridse eller lign. 

Selv har jeg købt en chevrolet spark, jeg har en bil budget konto, og der sætter jeg 3500 ind om mdr. og det dækker alt også benzin som er ca. 2000 af dem .. 

jeg giver 331 kr i forsikring
1071,00 til lån
377 til serviceaftale (dækker alle service) 

Så dvs. for ca. 1800 kr om mdr. har jeg min egen bil, som jeg ejer.. 

Og lige nu kam man jo tegne lånene hos chevrolet rentefrit, så der er mange penge at sparer der... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

Zafir

An&Jo skriver:

jeg ville sagtens kunne holde mig under km antallet, jeg har jo ikke tænkt mig at køre landet rundt i bilen, men ja jeg er heller ikke helt sikker endnu..

så kunne man jo lease en rummelig bil, så man selv kunne købe den efter leasingperioden og stadig have plads til at man gerne vil have et barn emre.. Men ja, jeg ved det ikke lige

Ved ikke hvordan det foregår med frikøb

Men i hvertfald - tænk jer godt om og få gennemlæst kontrakten GRUNDIGT

Anmeld

22. august 2011

An&Jo

havana skriver:

www.fdm.dk/bilkoeb/privatleasing-eller-koebe-bil

den artikel har jeg læst, og fik ærligt ikke vildt meget ud af den om de anbefaler det eller ej..

jeg bor et godt sted, og skal bo her alt den tid jeg studere, jeg har et barn og får ikke flere foreløbigt da jeg bor alene, så mit liv er meget roligt og ligetil, og så "anbefaler" de det lidt, men synes ikke artiklen gav helt udtryk for om det kan betale sig eller ej

Anmeld

22. august 2011

Anette&Sophia

An&Jo skriver:

ja sådan har jeg også forstået det.. og det passer mig egentlig fint at lease imens jeg er under uddannelse, og så køber bil når jeg er færdig, og det passer med de der ca 4 år, da jeg har 3½ år tilbage..

det er noget med at man "køber" forsikringen med i leasingprisen

ja det skal nok passe.

Anmeld

22. august 2011

An&Jo

ano14316 skriver:

Jeg synes man har hørto m mange der har "brændt nallerne" ved at lease, fordi de når de aflevere bilen får en kæmpe ekstra regning, hvis der er kommet en lille ridse eller lign. 

Selv har jeg købt en chevrolet spark, jeg har en bil budget konto, og der sætter jeg 3500 ind om mdr. og det dækker alt også benzin som er ca. 2000 af dem .. 

jeg giver 331 kr i forsikring
1071,00 til lån
377 til serviceaftale (dækker alle service) 

Så dvs. for ca. 1800 kr om mdr. har jeg min egen bil, som jeg ejer.. 

Og lige nu kam man jo tegne lånene hos chevrolet rentefrit, så der er mange penge at sparer der... 

en spark er en fin bil ja, men kan jo ikke engang have en klapvogn deri uden at lægge sæderne ned.. og jeg har jo altså et barn der ikke kan holde til at gå en hel dag selv endnu.. så der skal altså være bare lidt mere bagagerumsplads i den bil jeg skal have

Anmeld

22. august 2011

An&Jo

Solstråle2011 skriver:

Nej du skal som sådan ikke betale mere hvis du kører mindre, men så betaler du jo for meget i din leasing aftale, hvis du nu fx. kører 5000 km. mindre.. de penge får du jo ikke retur Og jeg mener, at en aftale gælder for 1 år af gangen, så den kan vidst ikke bare lige ændres..

jaja, men det må man jo regne med at man ikke kan få pengene tilbage.. det ved man jo allerede inden man leaser den..
og at man skal betale for ekstra kørte km kan for mig heller ikke komme som et chok..

Anmeld

22. august 2011

An&Jo

DAs mor skriver:

MIn lillebror er lige blevet 21. Han købte i januar en ny chevrolet spark; han giver 1200 pr md - inkl forsikring! Når man køber fabriksny bil får man mange steder billig forsikring de første tre år. Han betalte før 16000 (!) i ren ansvar på en gammel golf - nu har han fået kasko med for 4000 kr/år i tre år! - så det kunne kun betale sig for ham at købe en ny  Og så går jeg ud fra at spark er en af de billigste i grøn afgift.

Jeg har selv købt en alto med næsten de samme udgifter - men fik forsikring lidt billigere da jeg er 26

som jeg lige skrev til en anden, så er en spark ikke stor nok når det kommer til bagaerumsplads.. jeg skal som minimum kunne have min klapvogn deri, og det kan jeg ikke, og hvis jeg skal lægge sædet ned hver eneste gang han skal med, så kan jeg jo aldrig have andre med ud at køre..

Anmeld

22. august 2011

An&Jo

Zafir skriver:

Ved ikke hvordan det foregår med frikøb

Men i hvertfald - tænk jer godt om og få gennemlæst kontrakten GRUNDIGT

havde nu heller ikke tænkt mig bare at skrive under..

jeg er heldigvis godt klar over at de "snyder" dem som de kan komme til, men jeg har heldigvis min svoger der gerne vil gennemlæse kontrakten sammen med mig hvis jeg vælger privatleasing frem for at købe

Anmeld

22. august 2011

Chraz

For os kunne det bedst betale sig at købe en brugt bil. Men vi har så også kun ansvarsforsikring, og vægtafgiften er vist 1400 hver halve år mener jeg det er. Jeg ville personlig være mere tryg ved at købe end lease en bil. Men nu er jeg så heller ikke så meget inde i det system. Vi købte forden for 16000 nysynet. Så der er i hverrtfald bil i mindst 2 år der vi har haft den i et års tid og vi har kun haft den på værksted en enkelt gang her for nylig for at få lavet en lidt større ting på den. Så hvis du kigger de rigtige steder kan det sagtens betale sig at købe en brugt bil i hvertfald

Anmeld

22. august 2011

LinLin

An&Jo skriver:

som jeg lige skrev til en anden, så er en spark ikke stor nok når det kommer til bagaerumsplads.. jeg skal som minimum kunne have min klapvogn deri, og det kan jeg ikke, og hvis jeg skal lægge sædet ned hver eneste gang han skal med, så kan jeg jo aldrig have andre med ud at køre..

Nu laver fx både chevrolet og suzuki jo også større biler Pointen var at man kan få meget billig forsikring når man køber ny bil! Når du leaser skal du jo oveni leasingprisen og betale forsikring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.