An&Jo skriver:
Kom frisk piger, jeg skal snart i banken og snakke bil, da jeg skal bruge en senest næste sommer, gerne før..
Jeg har så været ved at kigge lidt rundt, og vil egentlig ikke låne vildt mange penge til en bil lige nu, så jeg havde jo kigget brugt, men vægtafgiften er bare skod dyr, og det er en forsikring også når jeg er under 25..
Min svoger og jeg kom så til at snakke om privatleasing, man kan godt få en okay bil til omkring 2000kr om måneden ved at lease den, men kan det overhovedet betale sig?? så vidt jeg har læst mig frem til er der forsikring og service osv med i leasing prisen, så der vil jeg jo kunne spare en del.. derudover ville jeg kunne køre rundt i en bil der er på grøn afgift istedet for vægtafgift, hvilket jeg prismæssigt kan se er klart at foretrække..
Men hvad siger i piger, kom gerne med for og imod både køb af brugt og privatleasing af nyt..
det skal lige siges at jeg er på su, men har efter hvad jeg kan regne mig frem til og efter bankens budget når alt er betalt godt 9000kr til rådighed, ja jeg bor ekstremt billigt og kan blive boende her de næste 3½ år..
ud af de 9000kr skal der så betales mad og tøj, men hvad siger i, er der overhovedet råd til en bil så længe jeg er på su og ikke trainee løn??
Jeg synes man har hørto m mange der har "brændt nallerne" ved at lease, fordi de når de aflevere bilen får en kæmpe ekstra regning, hvis der er kommet en lille ridse eller lign.
Selv har jeg købt en chevrolet spark, jeg har en bil budget konto, og der sætter jeg 3500 ind om mdr. og det dækker alt også benzin som er ca. 2000 af dem ..
jeg giver 331 kr i forsikring
1071,00 til lån
377 til serviceaftale (dækker alle service)
Så dvs. for ca. 1800 kr om mdr. har jeg min egen bil, som jeg ejer..
Og lige nu kam man jo tegne lånene hos chevrolet rentefrit, så der er mange penge at sparer der...
Anmeld