Nogle der har erfaringer med amerikansk olie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

chael

Anonym skriver:

Ja som overskiften lyder, er der nogle der har erfaringer med amerikansk olie?

Har kun hørt at man skal være varsom med det. At det ikke er sundt osv!

Er aldrig gået ind for de der hjemmelavede igangsættelses metoder, syntes det er noget pjat, baby kommer DEN er klar og ikke når vi ikke "gidder" mere, eller er utålmodige

*CAmilla 34+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Har kun hørt at man skal være varsom med det. At det ikke er sundt osv!

Er aldrig gået ind for de der hjemmelavede igangsættelses metoder, syntes det er noget pjat, baby kommer DEN er klar og ikke når vi ikke "gidder" mere, eller er utålmodige

*CAmilla 34+5

Det er ikke noget med at man ikke gider vente mere, men at have ekstremt ondt næsten hele tiden og at man ikke kan lave noget..

Anmeld

22. august 2011

ekzunz

SussieThyssen skriver:

Den har vi haft oppe før..og det er en 100% NOGO!!! 

Amerikansk olie fremtvinger diaré og dermed også dehydrering..og som i værste tilfælde kan forårsage at din krop afstøder fosteret som dødt, fordi kroppen for at redde sig selv slår barnet ihjel.
Og jeg går ikke ud fra at du ønsker det.

Vil du prøve noget der kun MÅSKE kan virke, så er det sex, idet mandens sæd indeholder det samme hormon som stikpiller gør.
Og ellers skal du ikke tro på alle de gamle husråd..bebs kommer når tiden er inde.
Og hvis ikke, så overlad det til jordmoder og læge at tage hånd om dig.

Kærligst
Sussie

Ej Sussie - der er da ingen der mister et barn pga. diarre - mon ikke de fleste gravide ringer til lægen hvis de har dårlig mave og der får at vide at de skal sørge for at drikke meget???

jeg vil da gerne se noget dokumentation for den påstand

Anmeld

22. august 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jamne det er for at sætte fødslen igang

Du kan ikke gøre ret meget for at sætte fødslen igang. Barnet kommer, når det er parat - ikke før

Anmeld

22. august 2011

chael

Anonym skriver:

Det er ikke noget med at man ikke gider vente mere, men at have ekstremt ondt næsten hele tiden og at man ikke kan lave noget..

Kender det, men går stadig ikke ind for de "metoder"!!

*CAmilla

Anmeld

22. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Må man spørge om hvorfra ved du det kan slå barnet ihjel? Syntes jeg har læst så meegt emd det. men ikke at det kan slå abrnet ihjel?

Hmmm..læste om det..tror såmænd det var på et tidspunkt i et forældremagasin..og også i andre forbindelser, i videnskabelig sammenhæng, og så det at min farfar var læge og bl.a. fortalte om den slags gammeldags husråd og hvad de kunne medføre.

Og endelig..hvis man bruger sin logik og ved hvad diaré udløser af forsvarsmekanismer i kroppen, og hvad det kan medføre hvis man er gravid, så er det ikke et af de bedste midler. 

Anmeld

22. august 2011

SussieThyssen

Znuzke skriver:

Ej Sussie - der er da ingen der mister et barn pga. diarre - mon ikke de fleste gravide ringer til lægen hvis de har dårlig mave og der får at vide at de skal sørge for at drikke meget???

jeg vil da gerne se noget dokumentation for den påstand

Joda..det er jo også derfor man anbefaler at passe godt på og at kontakte lægen hvis man får kraftig diaré under graviditet, netop FORDI det kan have den virkning på en graviditet.

Nå du vil have links

Der gik helt kuk i det første gang..havde fundet en del links til dig..og fik naturligvis trykket på den forkerte knap herinde i stedet for den anden side jeg skulle have klikket på..så alle mine links forsvandt...så forfra igen

Jeg skal lige forklare at Amerikansk olie udvindes af planten Ricinus Communis også kaldet Kristpalme.
Den producerer nogle frø som er stærkt olieholdige og denne olie indeholder et protein, der har den virksomme effekt på mavetarmkanalen.
Ricin bruges blandt andre ting som afføringsmiddel men også til mange andre ting som fx gigtbehandling og sidst men ikke mindst indgår Ricin i...medicin til svangerskabsafbrydelse altså i abortfremkaldende midler.
Og for dem, der har prøvet medicinsk abort, så ved man at man får kraftig diarre i den forbindelse.

Links:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ricin

http://da.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_olie

Søger man på ordene: "Ricinusolie og abort" vil man bl.a. få et link til Lægemiddelstyrelsen til netop et præparat til forbyggelse af kronisk betændelse i forbindelse med gigt..igen indgår Ricinusolie i præparatet.

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:fI9j3xl5HnIJ:www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-25359/Arthrotec%2Bog%2BArthrotec%2BForte,%2Btabletter%2B50%2Bog%2B75%2Bmg%2B_%2B0,2%2Bmg.doc+ricinusolie+og+abort&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEEShnIacrtr19E0TIjouf5C1XYQpmxf090Tt_aaobHORlFTOkSBO3ArJfmKmiluh8GklKZ8N5ulegYnpGWWzSRxqm738A_0VhM7Wid690XXyz4uWUlxy2Zr1ofSgs872BOtyQ2TAr&sig=AHIEtbRoyWtvVTYoPYEoc0ZfGXJoZTxgeA

Går man ind på jordemoderforeningens hjemmeside kan man finde følgende links om amerikansk olie:

http://www.jordemoderforeningen.dk/fag-forskning/farmakologi/naturlaegemidler/

http://www.jordemoderforeningen.dk/fag-forskning/farmakologi/affoeringsmidler/

Der skulle endvidere ligge en artikel derinde netop omkring risikoen ved abort i forbindelse med amerikansk olie, men siden gik desværre ned.

Selvfølgelig er der forskel på måden man har diarre på, som fx den man fremkalder ved brug af afførende midler eller ved en infektion, men det er måden kroppen kan reagere på ved en diarre-lignende tilstand, som i værste tilfælde kan forårsage en ukontrolleret reaktion fra kroppen.
Ofte bliver man tilbudt et såkaldt Klyx når man er i fødsel, men det er varmt saltvand der indføres via endetarmen, som så virker afførende og dermed kan sætte skub i fødslen ved tarmenes sammentrækninger.
Men den slags bliver også udført under krontrol af personalet på fødeafdelingen, og ikke noget man selv skal rende og eksperimentere med.

Så det handler om at man bruger sin sunde fornuft og lægger to og to sammen.
Måske sker der netop ikke noget ved at indtage amerikansk olie, og måske sker der ikke noget ved at have diarre, men det er stadig kun måske'er..og hvorfor løbe risikoen??

Anmeld

22. august 2011

SjeBets

RiUL skriver:

- Tænk at der så er nogle der virkelig prøver med amerikansk olie..

Hvorfor så ikke bare vente til baby er klar, og har lyst til at komme ud af sig selv, der er vel en grund til at baby bliver der inde Så må man bare nyde den sidste tid, med den dejlig store mave man har Det gør jeg i hvert fald

fordi nogle gange vil de sq ikke ud selv om det er tid, derfor prøver man dumme ting som Americansk olie 

Så ja jeg har også prøvet det, jeg var 42+2 på det tidspunkt og havde bare ikke lyst til at blive sat igang så håbede at det kunne hjælpe., alt det gjordee var at give mig tynd mave .. OG babyen i min mave tynd mave, så lige som hun kommer ud skider hun på mig, min mor og jordmoderen ( som vi så valgte at opkalde efter )

Og hun var mere end klar, hun er født uden fosterfedt pga hun havde lagt der så mange dage ekstra 

Anmeld

22. august 2011

SjeBets

Og der er jo nok også en grund til at de sætter igang efter 10-14 dages overgang. nok fordi ikke alle kommer når de er færdige til det. Ellers skulle man jo lade dem ligge i maven. så havde jeg gået længere, men hun var klar, og hun manglede en masse fordi at hun havde lagt det for længe sagde de, jeg er glad for de har rykket dagene, fra 17 dage over til 10-14 dage, efter jeg så min datter da vi havde gået de 17  dage over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.