Åh den vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. august 2011

FrkDitte

Jeg er 8+0 nu, og har allerede taget 2.5 kilo på.

Synes godt nok det er svært at acceptere. Har altid været meget påpasselig med min vægt, skal ikke spise særlig meget usundt før end det sætter sig..

Jeg synes bare jeg er sulten hele tiden...

Jeg kan se forskel på min krop hvis jeg bare har taget 1 kilo på.. så lige nu er jeg sgu lidt nede.. vejer 55,9 nu og synes det ser forfærdeligt ud, havde det bare været en fin lille gravid mave så havde det været til at acceptere...

I aften vil jeg løbe mig en tur..

Hvordan havde i andre det med vægten?

Knus Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

Frk.S

Jeg har det egentlig fint nok med det.

Jeg tog også en del på i starten, så stod vægten stille et godt stykke tid, og så begyndte jeg at tage jævnt på igen.

Du skal regne med at du skal tage mellem 10 og 15 kg på i løbet af din graviditet - og det bliver du nok nødt til at forlige dig med. Men husk nu, at det jo ikke er 10-15 kg fedt du tager på. Det er også baby, moderkage, livmoder der vokser, større bryster, ekstra blod og væske i kroppen.

Så tag du det bare roligt - hvis du stadig spiser nogenlunde sundt og dyrker motion, så skal det helt sikkert nok gå.

Anmeld

22. august 2011

baby012

Jeg vejer 57 kg. og er 163 har taget to kg. på og er snart i uge 22. så jeg har det helt fint med min vægt det er hurtigt væk igen efter fødslen .. 

man lære at forsone sig med at vægten stiger.. havde vildt svært ved det da det første kg. kom på . 

men nu kommer jeg jo ind i en periode hvor der gerne skulle komme ½ kg på om ugen, og den kan du godt forberede dig på allerede nu.. man siger jo at det er helt normalt at der kommer 10-15 kg på vægten i en graviditet 

men ja, det er meget hårdt når man er vendt til at vægten bliver hvor den er 

og tillykke med den lille spirre

Anmeld

22. august 2011

foto på lærred

Prøv endelig ikke at være forhippet på vægten selv om det kan være svært. Hvis du er normalvægtig siger "de kloge" at omkring 10-14 kilo er normalt. De første 3 måneder synes jeg engang jeg så en graf (i Politikkens graviditetsbog) der sagde at det var omkring 3 kilo der var normen. Men nogle tager meget på i spring og så stopper man igen i en længere periode.

Jeg var også smadder sulten i starten, det ebbede heldigvis lidt ud. Jeg prøvede at holde mig fra det usunde og lade være med at spise for meget hvidt brød osv, for det holder kun sulten fra livet i en lille bitte periode og så kom sulten igen.

Prøv også at lade være med at sammenligne dig med andre gravide. For der er ofte tråde herinde hvor folk spørger hvor meget andre har taget på, og så har folk måske taget 4 kilo på i uge 28 så kan man sidde der og føle sig kæmpe stor hvis man har taget det på i uge 13. Så prøv bare at spise sundt og varieret og så er jeg sikker på at du nok skal holde dig indenfor det de anbefaler. Man får sådan en graviditetshåndbog hos lægen (det gjorde jeg i hvertfald) der var et afsnit om vægt, kig evt. der.

Husk også, at hvis du tager på som de anbefaler så ryger det som regel af indenfor et halvt års tid efter fødslen. Specielt hvis du ammer kan det gå hurtigt.Du må ikke være så ked af vægten, skift hellere fokus og tænkt på, at den lille spire i din mave vokser sig stor og stærk så den kan klare de 9 måneder i din hule.

Anmeld

22. august 2011

FrkDitte

Jeg skal nok bare lige vænne mig til det..

Synes bare det er svært lige nu.. har ikke de vilde graviditetssymptomer.. ingen kvalme.. kun træthed og så lidt øget spisetrang.. så føler mig slet ikke gravid endnu... så synes jeg det er svært at forlige sig med vægten..

men det kommer nok..

måske jeg bare skulle stille vægten helt væk..

Knus Ditte

Anmeld

22. august 2011

Madam Blå

FrkDitte skriver:

Jeg skal nok bare lige vænne mig til det..

Synes bare det er svært lige nu.. har ikke de vilde graviditetssymptomer.. ingen kvalme.. kun træthed og så lidt øget spisetrang.. så føler mig slet ikke gravid endnu... så synes jeg det er svært at forlige sig med vægten..

men det kommer nok..

måske jeg bare skulle stille vægten helt væk..

Knus Ditte

Ja, stil vægten væk

Jeg havde det SÅ svært med at tage på. Jeg tog 7 kilo på i uge 12, tror jeg. I uge 16 havde jeg taget 10 kilo på.. Jeg vejer normalt 62-64 og er 170 høj.

Jeg fik næsten en spiseforstyrrelse. Det eneste folk fortalte mig var, at man kun skal tage sådan og sådan på i starten. Var så fokuseret på vægten, hvilket jeg aldrig har været før... Men ved du hvad - vi kvinder er forskellige. Jeg er nu 28+ og har taget 13 kilo på. Så jeg ender med at blive en sværvægter Men heldigvis kan det ikke rigtig ses, andet en maven og barmen. (hofter, lår og numse er måske også blevet lidt større - men det vil jeg vist ikke indrømme )

Det bedste jeg kan sige er, spis det du vil og plejer - det nytter jo heller ikke at man spiser så sundt, at man ender med at tage på når man er færdig med at være gravid.. Det ville være kedeligt. Og hey - vi ammer det væk!

Anmeld

22. august 2011

FrkDitte

Madam Blå skriver:

Ja, stil vægten væk

Jeg havde det SÅ svært med at tage på. Jeg tog 7 kilo på i uge 12, tror jeg. I uge 16 havde jeg taget 10 kilo på.. Jeg vejer normalt 62-64 og er 170 høj.

Jeg fik næsten en spiseforstyrrelse. Det eneste folk fortalte mig var, at man kun skal tage sådan og sådan på i starten. Var så fokuseret på vægten, hvilket jeg aldrig har været før... Men ved du hvad - vi kvinder er forskellige. Jeg er nu 28+ og har taget 13 kilo på. Så jeg ender med at blive en sværvægter Men heldigvis kan det ikke rigtig ses, andet en maven og barmen. (hofter, lår og numse er måske også blevet lidt større - men det vil jeg vist ikke indrømme )

Det bedste jeg kan sige er, spis det du vil og plejer - det nytter jo heller ikke at man spiser så sundt, at man ender med at tage på når man er færdig med at være gravid.. Det ville være kedeligt. Og hey - vi ammer det væk!

Yes, den der med amningen ser jeg frem til

Heldigvis er min kæreste så sød.. han synes kun jeg bliver smukkere og smukkere

Knus Ditte

Anmeld

22. august 2011

havana

Jeg havde SÅ ufatteligt meget kvalme den første lange del af graviditeten, så jeg tabte mig en del, hvilket har gjort at jeg nu, 38+0 er på kun + 4,5 kg.. Men bare rolig, de ekstra kg man får, ryger hurtigt af igen, efter fødsel når man ammer..

Anmeld

22. august 2011

Mettefpigen

Rolig med vægten... Jeg tog 3 kg de første 5-6 uger, og der røg 2 af dem af igen... Det var fordi at jeg normalt kun spiste 1-2 gange om dagen og skulle vænne mig til at spise mere varieret...

Men det er forskelligt hvor hurtigt man tager på... Jeg havde taget 2 kg på da jeg nåede uge 20 og stille og rolig derefter kom der nogel flere på og nu er jeg 36+3 og har taget 10kg på... Men spiser du varieret og godt så tager du også det på som du skal.. Det vigtigste nu er babyen

Anmeld

22. august 2011

Giraffen

FrkDitte skriver:

Jeg er 8+0 nu, og har allerede taget 2.5 kilo på.

Synes godt nok det er svært at acceptere. Har altid været meget påpasselig med min vægt, skal ikke spise særlig meget usundt før end det sætter sig..

Jeg synes bare jeg er sulten hele tiden...

Jeg kan se forskel på min krop hvis jeg bare har taget 1 kilo på.. så lige nu er jeg sgu lidt nede.. vejer 55,9 nu og synes det ser forfærdeligt ud, havde det bare været en fin lille gravid mave så havde det været til at acceptere...

I aften vil jeg løbe mig en tur..

Hvordan havde i andre det med vægten?

Knus Ditte

Tillykke med spiren 

Gider ikke gå op i det med vægten, er bare lykkelig over at jeg har en lille en inde i maven, så synes bare du skal se det som kroppens måde at bygge rede på

Men jeg kom lige til at kigge og kan ikke forstå du er 8+0 og har termin 1. marts?

Jeg er 9+5 og har termin 21. marts

Så enten er du meget længere henne ellers er det lige tidlig nok termin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.