kan man mærke det 1 dag efter sex?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.920 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. august 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min kæreste og jeg havde sex igår. Fulde som vi var, blev det ubeskyttet (jeg vi bruger normalt kondom men havde ikk noget, men blev simpelthen sådan grebet af stemningen.)
Har ingen forstand på hvilke dage man kan blive gravid efter mens. Men det sluttede sidste weekend.
Kan jeg være blevet gravid? Og i så fald, kan det lade sig gøre at kroppen reagerer på det allerede nu?
Har bare så ondt i underlivet og nok nærmere i æggestokkene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Sagen er den, at min kæreste og jeg havde sex igår. Fulde som vi var, blev det ubeskyttet (jeg vi bruger normalt kondom men havde ikk noget, men blev simpelthen sådan grebet af stemningen.)
Har ingen forstand på hvilke dage man kan blive gravid efter mens. Men det sluttede sidste weekend.
Kan jeg være blevet gravid? Og i så fald, kan det lade sig gøre at kroppen reagerer på det allerede nu?
Har bare så ondt i underlivet og nok nærmere i æggestokkene.

Det er egentligt lidt lige meget hvordan din cyklus er, men normalt har man ægløsning ca 14 dage før mens.

Anyway..man kan kun blive gravid de første 2 til 5 døgn efter samleje. De første 2 døgn bruger sædcellerne på at komme op til ægget og først derefter begynder det at dele sig.
Graviditetssymptomer viser sig ikke før tidligst en uge efter befrugtning, så du vil intet mærke på nuværende tidspunkt, for sædcelelrne vil slet ikke være nået frem til ægget.
Hvis I har fortrudt sex uden beskyttelse, så ring straks til lægen i morgen tidlig og få en fortrydelsespille.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er egentligt lidt lige meget hvordan din cyklus er, men normalt har man ægløsning ca 14 dage før mens.

Anyway..man kan kun blive gravid de første 2 til 5 døgn efter samleje. De første 2 døgn bruger sædcellerne på at komme op til ægget og først derefter begynder det at dele sig.
Graviditetssymptomer viser sig ikke før tidligst en uge efter befrugtning, så du vil intet mærke på nuværende tidspunkt, for sædcelelrne vil slet ikke være nået frem til ægget.
Hvis I har fortrudt sex uden beskyttelse, så ring straks til lægen i morgen tidlig og få en fortrydelsespille.

Kærligst
Sussie

Puha det var godt. Så er det ikk det jeg mærker i hvert fald.
Ja vi har nemlig fortrudt så det må blive en pille. Der er vidst ikk andet for. Hmm. Håber bare den så virker, når jeg ikk har taget den idag.

Anmeld

21. august 2011

quindelist

Anonym skriver:

Puha det var godt. Så er det ikk det jeg mærker i hvert fald.
Ja vi har nemlig fortrudt så det må blive en pille. Der er vidst ikk andet for. Hmm. Håber bare den så virker, når jeg ikk har taget den idag.

Du kan købe fortrydelsespiller i håndkøb, så hvis der er et apotek med døgnåbent i nærheden kan du godt skaffe dem allerede idag.

Såvidt jeg husker skal de tages senest 72 timer efter samleje (men tjek det evt på netdoktor el. lign.) -jo hurtigere jo bedre

Anmeld

21. august 2011

Jonna1979

¨du kan få en helt op til 5 døgn men de er receptpligtige

Anmeld

21. august 2011

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Du kan købe fortrydelsespiller i håndkøb, så hvis der er et apotek med døgnåbent i nærheden kan du godt skaffe dem allerede idag.

Såvidt jeg husker skal de tages senest 72 timer efter samleje (men tjek det evt på netdoktor el. lign.) -jo hurtigere jo bedre

Har ikke haft mulighed for at købe dem før imorgen, men der er der også kun gået halv andet døgn. Jeg må derned så snart de åbner. :-)

Anmeld

21. august 2011

Anonym trådstarter

Jonna1979 skriver:

Okay, tak :-) jeg køber én imorgen tidlig, der er der kun gået knap halv andet døgn

Anmeld

21. august 2011

Mutti2B

Jonna1979 skriver:

De kan købes i håndkøb

Anmeld

21. august 2011

Muffinmus

det lyder netop som ægløsning du har lige nu, det mest fertile øjeblik i hele din cyklus-....og så med ubeskyttet sex??? jamen skynd dig ned i morgen og få stoppet en evt spire der sætter sig fast derinde.

Anmeld

21. august 2011

SussieThyssen

quindelist skriver:

Super..så fik jeg lige noget nyt at vide..vidste ikke man kunne få dem i håndkøb nu.

Ikke at jeg har brug for dem, men det dur jo ikke at fejlinformere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.