Madpakke snacks ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.708 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. august 2011

henh01

Hejsa.

Skal fylde fryseren for at gøre dagligdagen nemmere og mere lækker end nu, derfor bager jeg pølsehorn og pizzasnegle så min datter indimellem kan få sig en ekstra snack med i skole.

Nogle med andre ideer til ting jeg kan kommei fryseren, der nemt kan tages op og puttes i madpakken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Muffin_girl

henh01 skriver:

Hejsa.

Skal fylde fryseren for at gøre dagligdagen nemmere og mere lækker end nu, derfor bager jeg pølsehorn og pizzasnegle så min datter indimellem kan få sig en ekstra snack med i skole.

Nogle med andre ideer til ting jeg kan kommei fryseren, der nemt kan tages op og puttes i madpakken?

Boller, kanelsnegle, dip sticks, små muffins, små mad brød, grøntsags muffins, mini tærter  

Anmeld

21. august 2011

henh01

AalborgPigen skriver:

Boller, kanelsnegle, dip sticks, små muffins, små mad brød, grøntsags muffins, mini tærter  

sticks er en god idé - du tænker på spyd med kød ikke? grøntsagsmuffins, hvad er det??

Tærter er også godt, men kan man fryse det? kage osv vil jeg af princip ikke give hende med i skole

Anmeld

21. august 2011

Muffin_girl

henh01 skriver:

sticks er en god idé - du tænker på spyd med kød ikke? grøntsagsmuffins, hvad er det??

Tærter er også godt, men kan man fryse det? kage osv vil jeg af princip ikke give hende med i skole

jo nemlig.. Du kan også bage brød sticks og så give hende noget humus eller tzatiki eller brocolli dip med til at dyppe i  

grøntsags eller frugt muffins kan være dem her :

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=8468

http://www.femina.dk/Motion-og-sundhed/Kostplaner-og-slankeopskrifter/2009/0949-sunde-muffins.aspx

Tomat muffins opskrift:

10 stk.

3 spsk rapsolie
1 hakket løg
1 spsk tomatpuré
2 spsk bløde, hakkede soltørrede tomater
325 g hvedemel
3 tsk bagepulver
50 g fintrevet parmesan
3½ dl kærnemælk
10 tynde tomatskiver
lidt sesamfrø

Damp løget i olien, til det er klart, og kom det op i en skål. Tilsæt det øvrige på nær tomatskiver og sesamfrø - rør kærnemælken i lidt efter lidt.
Fordel dejen i papirmuffinsforme (helst lagt dobbelt - eller sæt hver papirform i en lille metalform for at holde faconen). Læg en tynd tomatskive på hver muffin. 
Drys med sesamfrø og bag ved 225* i ca. 15-20 min. Serveres lune - enten straks eller varmes 7-8 min. ved 150* inden servering.

Server til fx suppe, på en italiensk buffet, som mellemmåltid, til salater e.a. - de kan også flækkes og bruges som sandwichboller. Kan "bruges til alt" 

Anmeld

21. august 2011

Muffin_girl

henh01 skriver:

Ja tærter kan altid fryses efter min erfaring.. Men hvis du har svært ved at finde på noget kender jeg AMO bage bøger.. Der er 1-2-3 ,.. Og de koster 29 kr i Føtex.. Dem bruger jeg altid.. Der er SÅ mange gode ideer

Anmeld

21. august 2011

henh01

AalborgPigen skriver:

jo nemlig.. Du kan også bage brød sticks og så give hende noget humus eller tzatiki eller brocolli dip med til at dyppe i  

grøntsags eller frugt muffins kan være dem her :

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=8468

http://www.femina.dk/Motion-og-sundhed/Kostplaner-og-slankeopskrifter/2009/0949-sunde-muffins.aspx

Tomat muffins opskrift:

10 stk.

3 spsk rapsolie
1 hakket løg
1 spsk tomatpuré
2 spsk bløde, hakkede soltørrede tomater
325 g hvedemel
3 tsk bagepulver
50 g fintrevet parmesan
3½ dl kærnemælk
10 tynde tomatskiver
lidt sesamfrø

Damp løget i olien, til det er klart, og kom det op i en skål. Tilsæt det øvrige på nær tomatskiver og sesamfrø - rør kærnemælken i lidt efter lidt.
Fordel dejen i papirmuffinsforme (helst lagt dobbelt - eller sæt hver papirform i en lille metalform for at holde faconen). Læg en tynd tomatskive på hver muffin. 
Drys med sesamfrø og bag ved 225* i ca. 15-20 min. Serveres lune - enten straks eller varmes 7-8 min. ved 150* inden servering.

Server til fx suppe, på en italiensk buffet, som mellemmåltid, til salater e.a. - de kan også flækkes og bruges som sandwichboller. Kan "bruges til alt" 

nøj hvor lyder det lækkert. Det skal KLART afprøves..

Anmeld

21. august 2011

henh01

AalborgPigen skriver:

Ja tærter kan altid fryses efter min erfaring.. Men hvis du har svært ved at finde på noget kender jeg AMO bage bøger.. Der er 1-2-3 ,.. Og de koster 29 kr i Føtex.. Dem bruger jeg altid.. Der er SÅ mange gode ideer

Tak det vil jeg kigge nærmere på

Anmeld

21. august 2011

iris-mor

Jeg har lavet myslibar selv, dem har jeg frosset.

Og fyldt fryseren med forskellige boller i dag, i mange forskellige former.

Har også ristet rugbrødsstave og så sendt et lille bæger dip med, som alternativ til cheecedippers

Anmeld

21. august 2011

henh01

iris-mor skriver:

Har også ristet rugbrødsstave og så sendt et lille bæger dip med, som alternativ til cheecedippers

hvordan laver du muslibar?

Det med rugbrød og dip lyder som en meget god ide

Anmeld

21. august 2011

Muffin_girl

iris-mor skriver:

Ja hvordan laver du myslibarer ??  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.