Hmm ja, min holdning kommer nok til at lyde hård, og det beklager jeg på forhånd.
Først og fremmest er det din beslutning. Ingen kan sige, hvad du skal gøre. Jeg kan sige hvad jeg ville gøre, og det var at få en abort. Min holdning er, at man er to til tango. Og selvom folk sidder og skriver til dig, at så kunne han jo bare have ladet være at være konen utro, så har DU jo også et ansvar. I min verden hænger det ikke sådan sammen, at ham der er utro er svinet, og kvinden han var utro med er total uskyldig. For du ved jo godt, at han er gift. Og derfor er du - i min verden - lige så ansvarlig for det her rod som han er. Og du er mindst lige så stor en skurk, at du vælger at gå ind og være den kvinde.
Jeg synes ikke, at forholdene er optimale for barnet. Jeg ved godt, at mange mennesker hver dag oplever, at de bliver gravide og faderen ikke vil have noget med barnet at gøre. Men jeg prøver bare at forestille mig, når du skal fortælle barnet om dets far i fremtiden.. Ja, din far var en mand, som havde en anden kone.. Og mor var sammen med din far, selvom han var gift. Det var ikke særlig pænt gjort, og han ønskede dig desværre ikke.
- Selvfølgelig findes der mere diplomatiske måder at sige tingene på, det er klart. Men det vil jo næsten kræve, at du omskriver sandheden lidt, for der er bare ikke noget som helst opløftende ved den situation, som du har bragt dig selv i.
Jeg ser to ofre i den her situation. Dit (måske) kommende barn og ham mandens kone. Jeg kender én, som var uønsket af forældrene. Det gør ondt langt ind i sjælen. Jeg ved godt, at du så (måske?) ønsker barnet, men det er bare hele den her situation.. Hvis så han ikke havde været gift og havde en anden familie.
Igen: Det er op til dig. Men i har haft et lige stort ansvar for at beskytte jer, i har begge to gjort noget ekstremt forfærdeligt, og jeg personligt (igen: Det er hvad JEG ville gøre, ikke hvad du ville gøre) kunne ikke drømme om at bringe et barn til verden under de omstændigheder. Og det på trods af, at jeg overordnet set er imod hovsa-aborter, hvis man er i stand til at tage sig af barnet. Men lige her synes jeg nu det er et særtilfælde..
Sorry, men jeg kan altså ikke rigtig føle medlidenhed her, for hvor er det bare pisse synd for hans kone!