Tror jeg kender den by, hvis den ligger nede sydpå? 
Vi har et lign problem her.. Der er en "stor" pige, som lidt styrer de "små". De er 3 piger i alt..
Men vi har valgt ikke at gøre noget ved den stores opdragelse, det er ikke mit bord.. Men vi bruger muligheden til at fortælle vores egen pige, at det er i orden at sige nej, og at man ikke altid skal gøre som de andre siger.. At man selv skal mærke efter indeni, om det føles rigtigt eller forkert..
Her er det ikke en lille by, men et lille slags bofællesskab.. Der er 9-10 lejligheder her, med 2 gårdspladser, hvor der altid er mindst 3 lejligheder der kan se det, hvis de laver unoder.. Ligesom der altid er mindst 3 lejligheder der kan høre dem snakke, det er også derfor jeg som regel altid ved hvad der foregår, når de leger, og hvem der styrer hvad 
Jeg kan ikke forbyde Isabella at lege med hende, og det vil jeg heller ikke, da det jo ikke er den eneste gang her i livet, hvor hun vil komme ud for ældre piger, som styrer showet.. For mig er det bare vigtigt, at hun lærer forskellen på rigtigt og forkert, og at det IKKE er i orden, at give en anden skylden, for de ting man har været med til.. Ment på den måde, at det kan være, at det var den anden pige som spurgte, om de skulle gå hen i kælderen, men Isabella fulgte jo med, selvom hun ved, at det ikke er et sted hun må være.. Samtidig er jeg også bevidst om, at her ikke er nogen legeplads, så derfor er det begrænset hvad de kan lave, og derfor vil der naturligt komme lidt unoder med indimellem.. Så længe de respekterer de andre beboere og deres ting, og at der er en grænse ved fortorvet og trapperne, så er det fint med mig..
Jeg bryder mig virkelig ikke om den store piges opførsel engang imellem, især når hun vælger min datter fra, fordi pige nr 3 er mest spændene idag, og det åbenbart ikke er muligt at lege sammen alle 3, men det hører et eller andet sted med til livet..
Min pige er kun 6 1/2, og efter min mening burde hun være forskånet for den slags ældre møgunger mange år endnu, til hun var helt klar til at klare det, men sådan er det ikke..
Men jeg er ikke helt hellig selv.. Sidst de ikke ville lege med hende, hentede jeg en stor is fra fryseren, og gav Isabella én, tog selv én, også gik vi lige forbi dem mens vi snakkede om at gå på legepladsen